Yıl: 2013 Cilt: 42 Sayı: 200 Sayfa Aralığı: 87 - 110 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması

Öz:
Yaşadığımız çağı anlamanın yolu, öncelikle teknolojiyi ve onun boyutlarını tanımaktan geçmektedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri yakından izleyerek onlardan yararlanabilmek çağdaş toplum olmanın ön koşuludur ve toplumun bütününü ilgilendirir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının günlük yaşamlarında kullandıkları kablolu telefon, cep telefonu ve sıkça duydukları son tıbbi görüntüleme cihazlarından ultrasonografi, mağnetik rezonans (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) cihazlarının çalışma prensiplerini ne derece bilebildikleri ve bu sonuçların internet kullanımları, cinsiyet, bölüm ve sınıflara göre değişip değişmediğinin belirlenmesi,internet kullanımlarını etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması amacı ile yapılmıştır. Üniversitede değişik bölümlerde öğrenim gören 1. ve 4. sınıflardan 629 öğretmen adayı çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada tarama (Survey) yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler frekans dağılımı, yüzde ve X2(Ki- Kare) testi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kız ve erkek öğretmen adaylarının %54 ü kablolu telefonlarda iletişimin ses ve ışık dalgası ile olduğunu düşünmekte- dirler. Öğretmen adaylarının %40 ı cep telefonlarında iletişimin yine ses ve ışık dalgası ile olduğunu düşünmektedirler. Sıkça kullandıkları hatta ellerinden düşürmedikleri bu teknoloji cihazının çalışma prensibini yanlış bilmeleri düşündürücüdür. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu ultrasonografi, bilgisayarlı tomografi ve MR cihazının da çalışma prensibini bilmemektedirler. Kablolu telefonlar, cep telefonları, bilgisayarlı tomografi cihazı, MR cihazı ile ilgili sorulara verilen doğru cevaplar ile internet kullanımları arasında anlamlı bir ilişki gözlenmiş internet kullanan öğretmen adayları bu sorulara daha doğru cevap vermişlerdir (X2 =10,049; sd=2, p=0,007<0,05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The effect of internet usage on comprehension of technology: A specialcase study for the, teacher candidates

Öz:
Comprehension of the age we live in depends primarily on recognizing technology and its dimensions. For being a modern society, it s a precondition to keep a close watch on and to benefit from developments of science and tech- nology and this concerns whole of the society. In this research, it was aimed to determine however teacher candidates know the operation principles of daily used wired telephone, mobile phone and often-heard last medical imaging devices such as ultrasonography, magnetic resonance (MR) and computed tomography (CT), whether these results change according to their computer usage, gender, department and classes or not and to reveal the factors affecting their internet usage. 629 teacher candidates from 1st and 4th classes who are receiving edu- cation from different departments at the university are included in the sample of the research. The survey method was used in this research. The data were col- lected with a survey developed by the researcher. The data obtained were ana- lyzed statistically by frequency distribution, percentage and X2 (chi square) tests. According to the results of the research, 54% of female and male teacher candidates considered the communication in wired telephones as sound and light waves. 40% of the teacher candidates also considered the communication in mobile phones as sound and light waves. It s challenging that they could misknow the operating principle of this technological device which they frequently use and even do not put down. Most of the teacher candidates also do not know the operating principles of ultrasonography, computed tomography and magnetic resonance. There was a significant relation between correct answers to questions related with wired telephone, mobile phone, computed tomography device, MR device and their internet usage and the teacher candidates who use internet answered these questions more correctly (X2 =10.049; sd=2, p=0.007<0.05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdağ, M., Karahan, M., (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi,” Eğitim ve Bilim Dergisi,29 (134), 19-27.
  • Aksu, H., İrgil, E.(2003). İnternetin Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi 5.ve 6. sınıf öğrencilerinin hayatındaki yeri.Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2982), 19-23.
  • Alkan, C.(1997). Eğitim Teknolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arseven, A., (1986). “Bilgisayar Destekli Öğretim.” TED Birinci Bilgisayar Eğitimi Toplantısı, Ankara. 63-69.
  • Atav, E., Akkoyunlu, B. ve Sağlam, N.(2006). “Öğretmen Adaylarının İnternete Erişim Olanakları ve Kullanım Amaçları,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 30, 37-44.
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., “Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2001). Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri.” Yeni Bin Yılın Başında Türkiye de Fen Bilimleri Sempozyumu, Sunulmuş Bildiri.
  • Bacanak, A., “Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı.” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2(14) . 191-195.
  • Badders, W.F.V., Bethel, L., Peck, D., Summers, C., Valentino, C. ve Mullone, R.M. (1999). Discovery works grade 3,4,5,6. New Jersey: Siliver Burdett Ginn
  • Başaran, M (2005). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgi Okuryazarlıklarının Değerlendirilmesi.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 163-177.
  • Bozdoğan, A.E., Altunçekiç, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 5E Öğretim Modelinin Kullanılabilirliği Hakkındaki Görüşleri. Kastomonu Eğitim Dergisi 15 (2) 579-590.
  • Bozkurt, D., Kandil İngeç, S. (2008). “9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersinde Öğrendikleri Fizik Kavramlarını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeylerinin Belirlenmesi.” International Conference on educational Science ICES08 Bildiriler kitabı. 372-377.
  • Börü, D. (2001). “Öğrencilerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımı.” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(7), 47-51.
  • Bülbül, H.I., (1994). Philosophy of technology education, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(1 ),.75-78.
  • Çatlıoğlu, H., Kutluca, T.(2008). “Matematik Öğretmen Adaylarının İnterneti Öğrenme Amaçlı Kullanmalarıyla Öğrenme Ortamı ve İnternet Kullanım Bilgisinin İlişkisi.” 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, 910-927,Mayıs 2007, Çanakkale.
  • Çavuş, H., Gökdaş, İ.(2006). “Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin İnternetten Yararlanma Nedenleri ve Kazanımları.” YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Aralık 2(2), 56-78.
  • Çepni, S., Akdeniz, A.R.,(1996). “Fizik Öğretmenlerinin Yetiştirilmesinde Yeni Bir Yaklaşım,” H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 221-226.
  • Çepni, S., Aydın, A., ve Ayvacı, H.Ş. (2000). “Dört ve Beşinci Sınıflarda Fen Bilgisi Programlarındaki Fizik Kavramlarının Öğrenciler Tarafından Anlaşılma Düzeyleri.” IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı.135-140.
  • Çepni, S. (2005). “Bilim, Fen, Teknoloji ve Eğitim Programlarına Yansılamalar. Fen ve Teknoloji Öğretimi.” (Ed.S Çepni).Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2010). “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş,” 5. Baskı, Trabzon.
  • Çevik, O., Yiğit, S., (2009) Eğitim Fakütesi Öğrencilerinin Profillerinin Belirlenmesi! Amasya Üniversitesi Örneği, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 89-106.
  • Demirci, N., Çirkinoğlu, A., (2004). “Öğrencilerin Elektrik ve Manyetizma Konularında Sahip Oldukları Ön Bilgi ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi.” Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2),116-138.
  • Doğan, H., (1983). “Teknoloji Eğitimi,” A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Enginar, İ., Saka, A., ve Sesli, E., (2002). “Lise 2 Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Kazandıkları Bilgileri Güncel Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri.” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi bildiriler kitabı, 98-102.
  • Erdem, A.R. (2010). “Öğretmen Adaylarının İnterneti Bilme ve Kullanma Amaçları” (Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). İETC – April 26-28 İstanbul 1091-1098.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E., (2009). “Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti,” Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3),99-108.
  • Erduran, A.D. ve Yağbasan, R., (2003). “Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Manyetizma Kavramlarını Algılama Düzeylerinin Tespiti.” XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri kongresi tebliğler kitabı,2005-2021.
  • Fidancıoğlu, H., Beydağı, K. D., Gök Özer, F. ve Kızılkaya, M. (2009). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İnternet Kullanımına Yönelik Görüşleri.” Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, 2(19), 3-9.
  • Germann, P.J., (1994). Testing a model of science process skills acquisition an ınteraction with parents’ education preferred language, gender science attitude, cognitive development, academic ability and biology knowledge, Journal of Research in Science Teaching 31 (7), 749-783.
  • Gezer, B., Sevim, Y., (2006). Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin İnternet Kullanımlarının Mesleki Gelişimlerine Etkisi (Elazığ ili örneği), Fırat Ünv., Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 1(5), 79-84.
  • Gordon, A., Hacker, M. ve Vries, M. (1995). Advanced educational technology in technology education series, F: Computer and Systems Sciences, Vol.109.Published in Cooperation with NATO Scientific Affairs Division.
  • Gürol, M.,(1990). “Eğitim Aracı Olarak Bilgisayara İlişkin Öğretmen Görüş ve Tutumları,” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Harwood, W.S., Mc Mahon, M.M. (1997) Effects of ıntegrated video media on student achievement in high school chemistry. Journal of Research in Science Teaching, 34 (6), 617-631.
  • Hoffmann, L., Haeussler, P., ve Lehrke, M. (1998). Die IPN- Interessen studie Physk. Kiel.IPN.
  • ITEA, (2000). International technology education association, technology for all American project. Standarts for technological literacy content for the study of technology reston, Virginia.
  • İşman, A., Baytekin, C., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). “Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım.” TOJET, 1(1), Makale7.
  • Kaptan, F., Kuşakçı, F. (2002). “Fen Öğretiminde Beyin Fırtınası Tekniğinin Öğrenci Yaratıcılığına Etkisi.” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı (197- 202). ODTÜ, Ankara.
  • Keleş, E., İpek, H., ve Şahin, C. (2008). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayara ve Bilgisayar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimine Yönelik Tutumlarındaki Değişimin Belirlenmesi.” VII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı 658-662.
  • Kılınç, M.E., (2010). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğrencilerinin Eğitim Teknolojilerine Yönelik Yeterlilik Algıları. İETC – Aprıl-26-28 İstanbul Kongre Bildiriler Kitabı, 1288-1291.
  • Kıyıcı, G.,Altıntaş, G. (2010). “Öğretmen Adaylarının Temel Teknoloji Yeterlikleri.” İETC-April-26-28 İstanbul.Kongre Bildiriler Kitabı , 1121-1125.
  • Laney, D.,(1990). Micro computers and social studies. OCSS Rewiev,26, 30-32.
  • Li, N., Kirkup, G. (2007) Gender and cultural differences in Internet use: A study of China and the UK. Computers and Education, 48 (2), 301-317.
  • Liaw, S.-S. (2002) . An Internet survey for perceptions of computers and the World Wide Web: relationship, prediction, and difference. Computers in Human Behavior, 18, 17–35.
  • Loftus, J., (1999). An action research enquiry into the marketing of an established first school in its transition to full primary status submitted in partial fulfillment of requirements. Submitted to the Kingston University for the degree of PhD.
  • Loweland, T. (2004). Technology Education standarts implementation in florida. Journal of Technology Education, 16 (1), 40-54.
  • MEB, (2004). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı.” Ankara: Devlet kitapları müdürlüğü basımevi.
  • Mishra, O.P., Yadava, N., & Bisht, K. (2005). İnternet Utilization Pattern of Undergraduate Students , Unıversity News . 43(13), 8-12.
  • Newberry, P.B.(2001).Technology education in the U.S.: A status report. The Technology Teacher, September,1-16.
  • Oral, B. (2004) “Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanma Durumları,” XII Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya. [online]. Retrieved April,01, 2010, from http://.
  • Özdemir, S.M., Usta, E. (2007). “İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma,” TSA, 11 (3), 91-110.
  • Özmen, H. (2003). “Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri.” Kastamonu Eğitim Dergisi, 2(2), (317-324).
  • Özmen, H. (2005). “1990-2005 ÖSS Sınavlarındaki Kimya Sorularının Konu Alanlarına ve Bloom Taksonomisine Göre İncelenemesi.” Eurasian Journal of Educational Research, 21, 187-199.
  • Pınar, M., Demirci, G.(2006). “Öğrencilerin Kuvvet Konusunda Kazandıkları Bilgileri Güncel Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri.” 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 616-619.
  • Polat, Ç. (2006). “Bilgi Çağında Üniversite Eğitimi İçin Bir Açılım: Bilgi Okuryazarlığı Öğretimi.” A.Ü.Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 30, 249-266.
  • Prosser, M. (1994). A Phenomenographic study of student. Intutive and Conceptual Understanding of Certain Electrical Phenomen. İnstr. Sci.22,189-205.
  • Şad, S.N., Arıbaş, S. (2010). “Bazı Gelişmiş Ülkelerde Teknoloji Eğitimi ve Türkiye İçin Öneriler.” Milli Eğitim Dergisi, 39(185), 278-299.
  • Şimşek, A. (2000). “Eğitim İletişimi.” Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:1251, Eskişehir.
  • Tavşancıl, E., Keser, H. (2002). “İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi.” Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, 79-100.
  • Tekinarslan, E. (2008). Faculty of education students‘ attitudes toward internet and implications for online learning. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 67-82.
  • Tokcan, H. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının internet kullanım amaçları. International Conference on educational Science ICES’08 Bildiriler kitabı. 1935-1945.
  • Torkzadeh, G., Van Dyke, T. P. (2002). Effects of training on Internet self-efficacy and computer user attitudes. Computers in Human Behavior, 18, 479-494.
  • Uluğ, F.(1997). “Türkiye’de Teknoloji Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme.” IV. Eğitim Bilimleri Kongresi 10-12 Eylül. Anadolu Üniversitesi.
  • Uluslar Arası Teknoloji Eğitimi Kurumu [UTEK] (1996). Technology for all Americans a rationale and structure for the study of technology. Reston, VA: Author.http//www.iteacon- nect.org/publications/publications.htm
  • Uluslar Arası Teknoloji Eğitimi Kurumu [UTEK] (2000). Standarts for technological literacy contend for the study of technology. Reston, VA: Author. http//www.iteaconnect.org/pub- lications/publications.htm Uluslar Arası Teknoloji Eğitimi Kurumu [UTEK] (2006). Technological literacy for all: A ration- ale and structure for the study of technology. http//www.iteaconnect.org/publica- tions/publications.htm
  • Usta, E., Bozdoğan, A. E., ve Yıldırım, K. (2007). “Sınıf Öğretmenliği Adaylarının İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi,” Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 209-222.
  • Usluel,Y.K. Aşkar, P.(2002). “İlköğretim Öğretmenlerinin İnternet ve E posta Kullanımları,” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,16-18Eylül, Ortadoğu Teknik Üniversitesi i, Ankara.
  • Wu, Y-T., Tsai, C-C. (2006). University Students’ İnternet attitudes and internet selfefficacy: A study at three universities in Taiwan. Cyberpsychology & Behavior, 9(4),442-450.
  • Vries, M. (1991). The Netherlands as a Case: National Development of Technology Education in the Technology, Teacher, Vol.50 No: 7
  • Yaman, E., Yaman, H. ve Horzum, M. B. (2004). “Öğretim Elemanlarının İnternet Kullanımında Etik İlkelere Uyma Düzeyleri.” Değerler Eğitimi Dergisi, 2(6), 133-150.
  • Yaman, M. (2006). “Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanım Durumları.” Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 1(2), 1-28.
  • Yanık,C.(2010). “Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Okuryazarlık Algıları ile İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki.” HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,39, 37-382.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H.C. ve Erbil, E.(2003). “Fen Bilgisi Derslerinde Bilgisayar Destekli Öğretim, Dersin Hedeflerine Ulaşma Düzeyine Etkisi.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, 152-158.
  • Yetişir, M.I.,Kaptan, F. (2006). “Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi,” VII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı 647-651.
  • Yıldız, V.G., Yıldırım, A. ve İlhan, N. (2006). “Üniversite Kimya Öğrencilerinin Asitler ve Bazlar Hakkındaki Bilgilerini Günlük Hayatla İlişkilendirebilme Düzeyleri.” 7.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, 1144-1147.
  • Yıldırım, S., Bahar, H. H. (2008). “Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin İnternete Karşı Tutumları” (Erzincan üniversitesi örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 653-664.
  • Yiğit, N., Devecioğlu, Y. ve Ayvacı, H.Ş. (2002). “İlköğretim Fen Bilgisi Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Günlük Yaşamdaki Olgu ve Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri.” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı,407-414.
  • Yiğit, N., Akdeniz, A. R. (2003). “Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Öğrenci Kazanımları Üzerine Etkisi: Elektrik Devreleri Örneği.” GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 99-113.
  • Zhang, Y. (2007). Development and validation of an internet use attitude scale. Computers and Education, 49,243–253.
APA GÜZEL H (2013). İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. , 87 - 110.
Chicago GÜZEL Hatice İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. (2013): 87 - 110.
MLA GÜZEL Hatice İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. , 2013, ss.87 - 110.
AMA GÜZEL H İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. . 2013; 87 - 110.
Vancouver GÜZEL H İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. . 2013; 87 - 110.
IEEE GÜZEL H "İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması." , ss.87 - 110, 2013.
ISNAD GÜZEL, Hatice. "İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması". (2013), 87-110.
APA GÜZEL H (2013). İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. Milli Eğitim, 42(200), 87 - 110.
Chicago GÜZEL Hatice İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. Milli Eğitim 42, no.200 (2013): 87 - 110.
MLA GÜZEL Hatice İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. Milli Eğitim, vol.42, no.200, 2013, ss.87 - 110.
AMA GÜZEL H İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. Milli Eğitim. 2013; 42(200): 87 - 110.
Vancouver GÜZEL H İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması. Milli Eğitim. 2013; 42(200): 87 - 110.
IEEE GÜZEL H "İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması." Milli Eğitim, 42, ss.87 - 110, 2013.
ISNAD GÜZEL, Hatice. "İnternet kullanımının teknoloyi anlamaya etkisi: Öğretmen adayları için özel bir durum çalışması". Milli Eğitim 42/200 (2013), 87-110.