Yıl: 2014 Cilt: 4 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 167 - 175 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi

Öz:
Üniversitelerimizde ciddi bir düzenlemenin gerektiği konusunda genel olarak bir görüş birliği vardır. Ciddi düzenleme için Anayasa veYükseköğretim Kurulu Kanununun değiştirilmesi gerektiği savunulmaktadır. Ancak mevcut mevzuatın bütün imkânlarının kullanıldığınıda söylemek mümkün değildir. Yürürlükteki mevzuat ile Türkiyenin yıldız araştırmacı, seçkin öğretim üyesi ve lider ihtiyacınınkarşılanabileceği düşüncesindeyiz. Bunun için sürekli eğitim merkezlerinden istifade edilebilir. Bu çalışmada üniversite, yükseköğretimve sürekli eğitim merkezleri ile ilgili yayınlardan ulaşılabilen çalışmalar incelendi. Mevcut durum ve çözüm öneri, uygulamaları ve süreklieğitim merkezlerinin faaliyetleri tespit edildi. Bu veriler dikkate alınarak çözüm önerileri oluşturulup literatür eşliğinde tartışıldı. Eldeedilen verilere göre üniversitelere liselerden eksiklerle gelen öğrencilerimize yeterli lisans, lisansüstü ve doktora eğitimi verilememektedir.Buna karşın çift ana dal programı, Tıp-Bilim Doktoru (MD-PhD) Bütünleşik Programı gibi kaliteyi yükseltme çalışmaları da vardır. Fakatbu çalışmalar yeterli ve yaygın değildir. Bunun için ülkemizin ihtiyacını karşılayıp dünyaya katkı sağlayabilecek seçkin öğretim üyesi, yıldızaraştırmacı ve lider yetiştirmek mümkün olmamaktadır. Akademisyenlerimizin branş eğitimi dışında bir donanım eğitimine ihtiyacı vardır.Öte yandan üniversitelerde bulunan sürekli eğitim merkezlerinin akademik eğitime katkısı çok sınırlıdır. Sürekli eğitim merkezlerindeseçkin öğretim üyesi, yıldız araştırmacı ve lider adaylarına genel ve akademik donanım eğitimlerinin verilmesi mümkündür. Bu eğitimlersürekli, bir kurumsallaşma ve formal eğitim düzeninde olmalıdır. Bu amaçla sürekli eğitim merkezleri bünyesinde bir akademisyenlik okuluda kurulabilir. Bu yapılanma, Türkiyenin seçkin öğretim üyesi, yıldız araştırmacı ve lider yetiştirme programına yaygın ve ciddi katkısağlayacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Training Project of Star Researchers, Outstanding Teaching Staff and Leaders with Facilities Available

Öz:
There is a general consensus on the requirement of a serious regulation at our universities. It is argued that it is necessary to changeConstitution and Institution of Higher Education Law for the serious regulation. However, it is impossible to say that all the facilities of thepresent legislation are used. Our aim is to create a project based on benefiting from continuing education centers to meet the need of starresearchers, outstanding teaching staff and leaders in Turkey via the legislation in force. In this study, accessible studies from publicationsrelated to university, higher education and continuing education centers are studied. The current situation and solution offers, applicationsand continuing education centers activities have been determined. In accordance with these data, solution offers have been proposedand discussed in line with the literature. According to the data obtained, our students who come with deficiencies from high schools touniversities are not given the adequate undergraduate, graduate and postgraduate education. There are studies such as Double MajorProgram , Medical-Science Physicians Integrated (MD-PhD) Doctorate Program which upgrade the qualities. However, these programsare not sufficient and common. Therefore, it is imposssible to train outstanding teaching staff, star researchesr and leaders who will meetthe needs of our country and contribute to the World. Our academic potential needs a quality training except for branch training. On theother hand, the contribution of the Continuing Education Centers existing in university embodiments is limited. It is possible to providebasic skills, integration and research education to the outstanding teaching staff, star researcher and leader candidates. These trainingsshould be given in a continuous instutionalization and in the formal education system. For this purpose, an academician school can beestablished within the body continuing education centers. This structure will contribute to the program of training Turkish outstandingteaching staff, star researchers and leaders widely.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karahan Ö, ŞANAL KARAHAN F (2014). Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. , 167 - 175.
Chicago Karahan Ömer,ŞANAL KARAHAN FAİKA Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. (2014): 167 - 175.
MLA Karahan Ömer,ŞANAL KARAHAN FAİKA Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. , 2014, ss.167 - 175.
AMA Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. . 2014; 167 - 175.
Vancouver Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. . 2014; 167 - 175.
IEEE Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F "Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi." , ss.167 - 175, 2014.
ISNAD Karahan, Ömer - ŞANAL KARAHAN, FAİKA. "Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi". (2014), 167-175.
APA Karahan Ö, ŞANAL KARAHAN F (2014). Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3), 167 - 175.
Chicago Karahan Ömer,ŞANAL KARAHAN FAİKA Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 4, no.3 (2014): 167 - 175.
MLA Karahan Ömer,ŞANAL KARAHAN FAİKA Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol.4, no.3, 2014, ss.167 - 175.
AMA Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2014; 4(3): 167 - 175.
Vancouver Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2014; 4(3): 167 - 175.
IEEE Karahan Ö,ŞANAL KARAHAN F "Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi." Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4, ss.167 - 175, 2014.
ISNAD Karahan, Ömer - ŞANAL KARAHAN, FAİKA. "Mevcut İmkânlarla Seçkin Öğretim Üyesi, Yıldız Araştırmacı ve Lider Yetiştirme Projesi". Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 4/3 (2014), 167-175.