Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 29 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin internet kullanırken rahatsızlık duyduklarıdavranışları belirlemektir Araştırma kapsamında Konya ili merkez Karatay ilçesinde 51ierkek ve 42si kız olmak üzere toplam 93 ortaokul öğrencisinden yazılı olarak görüşlerialınmıştır. Görüşleri alınan öğrenciler, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte ve en az biryıldır internet kullanmaktadırlar. Araştırmanın sonucunda elde edilen verilerinçözümlenmesinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencileren çok İstemsiz Bildirim ve Sayfalar teması altında görüş bildirmişlerdir. Bu tema altındada öğrenciler en çok Kötü İçerikli Mail Alma ,İstemsiz Açılır Pencere-Reklam veİstemsiz Talep ve Davetler ile ilgili görüş belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler Zararlı İçerikve Reklam teması ile ilgili çok sayıda görüş belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda elde edilenbulgular, ilgili alan yazın ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Ortaokul Öğrencilerini İnternette Rahatsız Eden Davranışlar

Öz:
The purpose of this study is to determine the behaviors that secondary school students feeluncomfortable while using the internet. A total of 93 students including 51 boys and 42 girlsstudying at a secondary school in the Karatay district of Konya province were surveyed bytaking their opinions in a written form. Students who were asked for their opinion werestudying in the 6th, 7th and 8th grades and had been using the internet at least for a year. Atthe end of the research, the descriptive analysis technique was used in the analysis of the dataobtained. As a result, most of the students reported opinions under the UnintentionalNotification and Pages" theme. Under this theme, students expressed opinion the most about"Bad Content Mail Receiving", "Unintentional Pop-up -Ad and "Unintentional Request andOffers". In addition, students stated opinions a lot about the "Harmful Content andAdvertising" theme. Obtained findings at the end the research were discussed and comparedwith the related literature.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Canbek, G. & Sağıroğlu, G. (2007). Computer and internet security for children and teenagers Journal of Polytechnic, 10(1), 33-39.
  • Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, E. and Tısoğlu, S. (2011). Eu kids online. Retrieved from http://eukidsonline.metu.edu.tr/
  • Gürcan, A., Özhan, S. & Uslu, R. (2008). Digital games and their eff ects on children. Turkey Prime Ministry Directorate General of Family and Social Research [Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü], Ankara. Retrieved fromhttp://www.ailetoplum.gov.tr/upload/athgm.gov.tr/mce/eskisite/files/DIJITAL_O YUNLAR_ve_COCUKLAR_UZERINDEKI_ETKILERI_RAPOR.pdf.
  • Harman, J.P., Hansen, C.E., Cochran, M.E. & Lindsey, C.R. (2005). Liar, liar: Internet faking but not frequency of use affects social skills, self-esteem, social anxiety, and aggression. CyberPsychology & Behavior, 8(1), 1-6. doi: 10.1089/cpb.2005.8.1.
  • Livingstone, S. & Bober, M. (2005). UK children go online: Final report of key project findings. 6th London School of Economics and Political Science, London, UK.
  • Ministry of National Education [MINE] (2012). Türkiye’deki İnternet kullanımı. Retrieved from http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/38/14/700710/dosyalar/2012_12/2203252 9_kitapktrkeeski.pdf.
  • Şendağ, S. & Odabaşı, H. F. (2006). İnternet ve çocuk: Etik bunun neresinde?, Proceedings of 6th International Educational Technology Conf erence, 1508-1515.
  • Torun, Ö. (2007). Resmî ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin internet etiğine ilişkin algılarının incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul: Marmara University, Institute of Educational Sciences.
  • Tuncer, N. (2000). Internet use by children, Turkish Librarianship, 14(2), 205-212.
  • TurkStat (2012). Hanehalkı bilişim teknoloj ileri kullanımı araştırması. Retrieved from http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=10880.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5th ed). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA GÜNDÜZ Ş, BOLAT E (2015). Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. , 29 - 44.
Chicago GÜNDÜZ Şemsettin,BOLAT Emine Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. (2015): 29 - 44.
MLA GÜNDÜZ Şemsettin,BOLAT Emine Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. , 2015, ss.29 - 44.
AMA GÜNDÜZ Ş,BOLAT E Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. . 2015; 29 - 44.
Vancouver GÜNDÜZ Ş,BOLAT E Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. . 2015; 29 - 44.
IEEE GÜNDÜZ Ş,BOLAT E "Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet." , ss.29 - 44, 2015.
ISNAD GÜNDÜZ, Şemsettin - BOLAT, Emine. "Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet". (2015), 29-44.
APA GÜNDÜZ Ş, BOLAT E (2015). Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(3), 29 - 44.
Chicago GÜNDÜZ Şemsettin,BOLAT Emine Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 6, no.3 (2015): 29 - 44.
MLA GÜNDÜZ Şemsettin,BOLAT Emine Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.6, no.3, 2015, ss.29 - 44.
AMA GÜNDÜZ Ş,BOLAT E Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2015; 6(3): 29 - 44.
Vancouver GÜNDÜZ Ş,BOLAT E Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2015; 6(3): 29 - 44.
IEEE GÜNDÜZ Ş,BOLAT E "Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6, ss.29 - 44, 2015.
ISNAD GÜNDÜZ, Şemsettin - BOLAT, Emine. "Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 6/3 (2015), 29-44.