Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 235 - 280 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30626/tesamakademi.393048 İndeks Tarihi: 06-02-2019

TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, başta devlet birimleri ve sivil toplum aktörlerininpolitika kararlarının uygulanmasında etkileşimlerini gözönünde tutarak, Türkiye’de göç politikasının yönetim ve uygulamaboyutunu analiz edebilmektir.Bu çalışmada, Türkiye’de Suriyeli sığınmacılarayönelik göç politikalarının uygulama sorunlarını belirlemeküzere Hatay, Gaziantep, Kilis ve İstanbul illerinde yarı-yapılandırılmışmülakat yöntemi ile saha araştırması yapılmıştır. Sahaçalışmaları kapsamında, ilgili kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler,yerel, ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşları temsilcilerive yabancı kuruluşların da olduğu yüz kadar aktörle iletişimegeçilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın nihai hedefi çok düzeyli yönetişimyaklaşımı çerçevesinde Türkiye’deki göç yönetimi çabalarınıirdelemektir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Siyasi Bilimler Kamu Yönetimi Uluslararası İlişkiler

Multi-Level Migration Governance in the Example of Syrian Asylum Seekers in Turkey

Öz:
The aim of this study is to analyze the governance and implementation dimension of immigration policy in Turkey by taking into account the interaction among government organizations and civil society actors in the implementation of policy decisions. In this study, semi-structured interviews were conducted in Hatay, Gaziantep, Kilis, and Istanbul to determine the implementation problems of migration policies for Syrian asylum-seekers in Turkey. Within the scope of the fieldwork, we have interviewed approximately a hundred actors who are from government institutions and organizations, municipalities, representatives of local, national and international non-governmental organizations and foreign organizations. The main goal of this study is to examine the migration management efforts in Turkey within the framework of a multi-level governance approach.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Siyasi Bilimler Kamu Yönetimi Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AB (2016). Avrupa Birliği ve göçmen krizi, Erişim tarihi: 22.04.2016, http://avrupa.info.tr/tr/ab-ve-goecmen-krizi.html
  • Acar, C., Sandıklı, B., Mücaz, M., Ülger, Z. ve Torun, P. (2015). İstanbul’da yaşayan geçici koruma altındaki Suriyeliler. İstanbul: Bezmialem Vakıf Üniversitesi Yayınları.
  • Akbaş, E. (2012). Göçmenler arasındaki dayanışmacı ağların dönüşümü: Göçmen sivil toplum örgütlerinin yeni misyonu. S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Şirin-Öner (Ed.), Küreselleşme çağında göç: Kavramlar, tartışmalar kitabı içinde (s. 335-351). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Akçakaya, M. ve Yücel, N. (2009). Küreselleşme sürecinde ulus devletin dönüşümü ve çok aktörlü yönetim tartışmaları. U. Kerman, vd. (Ed.), Uluslararası davraz kongresi bildiriler kitabı içinde, 24-27 Eylül 2009, (s. 1237-1254). Isparta.
  • Bache, I. (2008). Europeanization and multi-level governance. New York-Toronto: Rowman & Littlefield Publishers, INC.
  • Barnett, L. (2002). Global Governance and the evolution of the international refugee regime. International Journal of Refugee Law, 14(2-3), 238-262.
  • Bayrakcı, E. (2014). Yerel yönetimler. Konya: Dizgi Ofset Matbaacılık.
  • Bauer, T., Epstein, G. and Gang, Ira N. (2000). What are migration networks?. Bonn/Germany: IZA Working Paper, No: 100, 1-11.
  • Betts, A. (2010). Migration governance: Alternative futures. Geneva: International Organizationfor Migration (IOM).
  • Betts, A. (2011). Global migration governance: The emergence of a new debate. The Global Oxford: EconomicGovernanceProgramme, 1-4.
  • Betts, A. (2012). The governance of international migration: Gaps and ways forward, Erişim tarihi: 30.03.2016, http://www.rsc.ox.ac.uk/publications/ the-governance-ofinternational-migration-gaps-and-ways-forward
  • Biehl, K. (2012). Örnek vaka analizi: İstanbul. A. İçduygu, (Der.), Kentler ve göç: Türkiye, İtalya, İspanya kitabı içinde (s. 73-112). (Birinci Baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Callet-Ravat, L. (2015). Suriyelilere yönelik çalışmalarında yerel-uluslararası eşgüdüm ve tamamlayıcılık. Y. Bulut (Ed.), Uluslararası göç ve mülteci sorununun çözümünde kamu yönetiminin rolü kitabı içinde (s. 113-131.). (Birinci Baskı). Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Carter, J. R. (2003). Tasvir açıklama değildir: Bir mukayese metodolojisi. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 12(1), 427-442.
  • Charbit, C. (2011). Governance of public policies in decentralised contexts: The multi-level approach, OECD Regional Development Working Papers, 4, OECD Publishing, 3-23.
  • Conzelmann, T. (1998). Europeanisation of regional development policies? Linking the multi-level governance approach with theories of policy learning and policy change, European Integration Online Papers, 2 (4), 1-23.
  • Cram, L. (2006). Civil society, participatory democracy and the governance of the union: The institutionalisation of a fiction, Osnabruck Workshop on European Governance, 2-4 November, 1-25.
  • Çakırer-Özservet, Y. (2015). Modern göçebeler olarak göçmenler, mekan ve şehre uyum. Sosyoloji Divanı, 6, 41-54.
  • Çam, F. (2014). Avrupa Birliği göç politikaları: Makedonya, Bulgaristan ve Türkiye. Ankara: Alter Yayıncılık.
  • Çandar, C. (2005, Aralık). Dünyada göç olgusu, Uluslararası göç sempozyumu bildiriler kitabı içinde (s. 29-31). (Birinci Baskı). İstanbul: Sistem Matbaacılık.
  • Daoudov, M. (2015). Türkiye’de yabancıların uyumunda yerel yönetimlerin rolü. Y. Bulut, (Ed.), Uluslararası göç ve mülteci sorununun çözümünde kamu yönetiminin rolü kitabının içinde (s. 39-64.). (Birinci Baskı). Kocaeli: Umuttepe Yayınları,
  • De Haes, S. and Grembergen W. V. (2009). An exploratory study in to IT governance implementations and its impact on business/IT alignment. Information Systems Management, 26(2), 123-137.
  • Dinçer, O. B., Federici, V., Ferris, E., Karaca, S., Kirişçi, K. ve Özmenek-Çarmıklı, E. (2013). Suriyeli mülteciler krizi ve Türkiye: sonu gelmeyen misafirlik. Brookings Enstitüsü & Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu (USAK). Ankara: Karınca Ajans Yayıncılık.
  • Doğan, K. C., Kalkışım, H. M. ve Karaaslan, İ. (2012). Neo-liberal dönüşüm sürecinde post-bürokratik yapılanma: Yönetişim modeli. Y. Koçak ve A. C. Çiçek, (Ed.), Kamu yönetimi: Yönetim-siyaset ekseninde yeniden yapılanma kitabı içinde (s. 79- 96). (İkinci Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Erdoğan, M. M., Karapınar, Y. D.ve Aydınlı, D. (2013). Türkiye’nin göç politikası. M. Yıldız ve M. Z. Sobacı (Ed.), Kamu politikası: Kuram ve uygulama kitabı içinde (s. 422-464.). (Birinci Baskı). Ankara: Adres Yayınları,
  • Erdoğan, M. M. (2015). Türkiye’ye kitlesel göçlerde son ve dev dalga: Suriyeliler. M. M. Erdoğan ve A. Kaya (Ed.), Türkiye’nin göç tarihi: 14. yüzyıldan 21. yüzyıla Türkiye’ye göçler kitabı içinde (s. 315-347.). (Birinci Baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Erdoğan, M. M. (2017). Suriyeli mülteciler ve belediyelerin süreç yönetimi: İstanbul örneği. İstanbul: Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları.
  • Eren, V. ve Akın, S. (2017). Migration governance. A. Yatkın (Ed.), Uluslararası 11. kamu yönetimi sempozyumu bildiriler kitabı içinde (s. 596-604.). 28-30 Eylül 2017, Elazığ.
  • Fries, T. and Walkenhorst, P. (2011). Sharing global governance: The role of civil society organizations. (2nd Revised Edition). Gütersloh/Washington DC: Bertelsmann Stiftung.
  • Gamlen, A. and Marsh, K. (2011). Introduction: Modes of governing global migration. In R. Cohen (Ed.), The international library of studies on migration (pp. 13-33). Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited.
  • GİGM (2017). Geçici koruma istatistikleri, Erişim tarihi: 09.08.2017, http://www. goc.gov.tr/icerik6/gecici-koruma_363_378_4713_icerik
  • Göç Vakfı (2017). OECD 2017 göç raporu, Erişim tarihi: 10.10.2017, http://gocvakfi.org/oecd-2017-goc-raporu-yayinlandi/
  • Haug, S. (2008). Migration networks and migration decision making. Journal of Ethnicand Migration Studies, 34(4), 585-605.
  • Haque, MD. S. (2012, May). Fundamentals of national migration governance: IOM’s approach, programs and tools. Conference on Mainstreaming Migration into Development Planning. IOM, New York.
  • Hooghe, L. and Marks, G. (2001).Types of multi-level governance, European Integration Online Papers (EIOP), 5(11), 1-24.
  • Hooghe, L. and Marks, G. (2001). Multi-level governance and European integration. INC, New York-Toronto-Oxford: Rowman & Littlefield Publishers.
  • HYD (2016). Mülteci çocuklara dair: Askıya alınmış çocukluk, Erişim tarihi: 11.05.2016, http://www.hyd.org.tr/tr/calismalar/multeciler-ve-dayanisma/62- multecicocuklara-dair-askiya-alinmis-cocukluk-mart-2010
  • Ihlamur-Öner, S. G. (2012). Küresel bir göç ve mülteci rejimine doğru?. S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Şirin-Öner (Ed.), Küreselleşme çağında göç: Kavramlar, tartışmalar kitabı içinde (s. 577-600.). (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları,
  • İçduygu, A. ve Keyman, F. (2000). Globalization, security and migration: The case of Turkey. Global Governance, 6, 383-398.
  • İçduygu, A. (2010). Türkiye’de uluslararası göçün arkaplanı: Küreselleşen dünyada ulus-devleti inşa etmek ve korumak. B. Pusch ve T. Wilkoszewski (Ed.), Türkiye’ye uluslararası göç kitabı içinde (M. Ç. Özbatır, Çev.) (s. 17-40). (Birinci Basım). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • İçduygu, A., Erder, S. ve Gençkaya, Ö. F. (2014). Türkiye’nin uluslararası göç politikaları, 1923-2023: Ulus-devlet oluşumundan ulus-ötesi dönüşümlere. İstanbul: MiReKoç Proje Raporları 1.
  • Jones, C., Hesterly, W. and Borgatti, S. P. (1997). A general theory of network governance: Exchange conditions and social mechanisms. Academy of Management Review, 22(4), 911-945.
  • Kahraman, S., Örselli, E. ve Bayrakcı, E. (2017). Syrian refugees in Turkey and governance of refugee camps. Global Journal of Sociology: Current Issues, 7(1), 34-43.
  • Kalfa, C. ve Ataay, F. (2008). Yönetişim: Devlet-toplum ilişkilerinde yeni bir aşama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 229-240.
  • Karns, M. P. and Mingst, K. A. (2009). International organizations: The politics and processes of global governance. (2nd Edition). Lynne Rienner Publishers.
  • Kaya, A. ve Erdoğan, M. M. (2015). Giriş, Türkiye’nin göç tarihi: 14. yüzyıldan 21. yüzyıla Türkiye’ye göçler kitabı içinde (s. 3-14). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Kirişçi, K. ve Karaca, S. (2015). Hoşgörü ve çelişkiler: 1989, 1991 ve 2011’de Türkiye’ye yönelen kitlesel mülteci akınları. M. M. Erdoğan ve A. Kaya (Ed.), Türkiye’nin göç tarihi: 14. yüzyıldan 21. yüzyıla Türkiye’ye göçler kitabı içinde (s. 295- 314). (Birinci Baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Koyuncu, A. (2011). Anadolu kentlerine göç: Konya örneği. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 130-145.
  • Koyuncu, A. (2015, Mayıs). Yerel halkın açık kapı politikası ve suriyelilere ilişkin kanaatleri. K. Canatan vd. (Ed.), Disiplinlerarası göç ve göç politikaları sempozyumu bildiri kitabı içinde (s. 455-478). İstanbul: İZÜ Yayını.
  • Köşer-Akçapar, Ş. (2012). Uluslararası göç alanında güvenlik algılamaları ve göçün insani boyutu. , S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Şirin-Öner (Ed.), Küreselleşme çağında göç: Kavramlar, tartışmalar kitabı içinde (s. 563-575.). (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kutlu, Ö., Usta, S. ve Kocaoğlu, M. (2009). Vatandaş odaklı/Vatandaşın odakta olduğu yönetim: Kent konseyleri ve Selçuklu Belediyesi örneği. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18, 507-532.
  • Kutlu, Ö. ve Sevinç, İ. (2017). Suriyeli mültecilere sunulan kamu hizmetlerinin AFAD bağlamında analizi. A. Yatkın (Ed.), Uluslararası 11. kamu yönetimi sempozyumu bildiriler kitabı içinde (s. 220-236). Elazığ.
  • Kutlu, Ö. ve Kahraman, S. (2017). Türkiye’de vatandaşlık politikasının Suriyeli sığınmacılar bağlamında değerlendirilmesi. S. Güleç-Solak ve Ş. Pekküçükşen, Ş. (Ed.), Farklı yönleriyle göç ve yönetimi kitabı içinde (s. 16-33). Mauritius: Lambert Academic Publishing.
  • Küçük, H. ve Alan, Ç. (2017). Belediyelerin mülteci politikaları: Esenler Belediyesi örneği. A. Yatkın (Ed.), Uluslararası 11. kamu yönetimi sempozyumu bildiriler kitabı içinde (s. 1076-1089). Elazığ.
  • Lavenex, S. and Panizzon, M. (2013, January). Multilayered migration governance: Thepartnership approach in the EU and beyond (pp. 1-17). UNRISD Conference, Geneva: UNRISD.
  • Mannaert, C. (2003). Irregular migration and asylum in Turkey. United Nations High Commissionerfor Refugees (UNHCR), Working Paper No. 89, Geneva: The UN Refugee Agency, 1-17.
  • Marconi, G. (2012). İtalya: göç veren bir ülkeden göç alan bir ülkeye. A. İçduygu (Ed.), Kentler ve göç: Türkiye, İtalya, İspanya kitabı içinde (115-165) (Birinci Baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Mertus, J. (1998). The state and the post-cold war refugee regime: New models, new questions. International Journal of Refugee Law, 10(3), 321-348.
  • Migration Policy (2017). International migration statistics, Erişim Tarihi 11.10.2017, https://www.migrationpolicy.org/programs/data-hub/international-migration-statistics
  • Okçu, M. (2005). Avrupa yönetsel alanına doğru Türk kamu yönetimi: Çok düzlemli yönetişim. A. Nohutçu ve A. Balcı (Ed.), Bilgi çağında Türk kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması-I kitabı içinde (s. 257-298). İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Okçu, M. (2012). Değişen dünyayı anlamak için önemli bir kavram: Yönetişim. F. N. Genç (Ed.), Yönetişim ve yönetim ekseninde kamu yönetimi kitabı içinde (s. 9-29). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Örselli, E. (2010). Kamu yönetiminde yolsuzluk sorunu ve yönetişim yaklaşımı. M. A. Çukurçayır, H. T. Eroğlu ve H. E. Uğuz (Ed.), Yönetişim: Kuram, boyutlar, uygulama kitabı içinde (s. 495-522). Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Örselli, E. ve Babahanoğlu, V. (2016). Türkiye’nin göç yönetimi ve göç politikalarının gelişimi: Bir kamu politikası analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2063-2072.
  • Özer, M. A. (2006). Yönetişim üzerine notlar. Sayıştay Dergisi, 63, 59-89.
  • Öztaş, N. (2007). Sosyal sermayenin ağbağ kuram(lar)ı: Dayanışmacı ve aracı sosyal sermaye. Amme İdaresi Dergisi, 40(3), 79-98.
  • Peters, B. G. and Pierre, J. (2001). Developments in inter-governmental relations: Towards multi-level governance. Policy&Politics, 29(2), 131-135.
  • Rustamov, S. (2011). Global governance of migration, (Master thesis, Linköpings Universitet, Sweden).
  • Sağıroğlu, A. Z. (2015). Türkiye’nin değişen göç karakteri. Sosyoloji Divanı, 3(6), 9-30.
  • Salamoni, F. (2012). Göç veren’den göç alan ülkeye geçiş: Akdeniz modeli ve İtalya örneği. S. G. Ihlamur-Öner ve N. A. Şirin-Öner (Ed.), Küreselleşme çağında göç kitabı içinde (s. 417-438). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sayın, Y., Usanmaz, A. ve Aslangiri, F. (2016). Uluslararası göç olgusu ve yol açtığı etkiler: Suriye göçü örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(31), 1-13.
  • Scholten, P. (2013). Agenda dynamics and the multi-level governance of migrant integration: The case of dutch migrant integration policies. Policy Sciences, 46, 217-236.
  • Scholten, P. (2016). New master program governance of migration and diversity, Erişim tarihi: 09.10.2017, https://www.linkedin.com/pulse/new-master-program-governance-migration-diversity-peter-scholten
  • Scholten, P.,Collett, E. and Petrovic, M. (2017). Mainstreaming migrant integration? A critical analysis of a new trend in integration governance. International Review of Administrative Sciences, 83(2), 283-302.
  • Scholten, P. and van Breugel, I. (2018). Introduction: Conceptualizing mainstreaming in integration governance. In P. Scholten, and I. van Braugel (Eds.), Mainstreaming integration governance: New trends in migrant integration policies in Europe, 1, 3-23.
  • SGDD (2015). Sığınmacılar ve göçmenler için Gaziantep rehberi, Erişim tarihi: 04.03.2015, www.sgdd.org.tr/dosya/Haklarimi_Biliyorum_Antep.pdf
  • Shields, P. M. and Rangarajan, N. (2013). A playbook for research methods. USA: New Forums Press.
  • Spehar, A., Hinnfors, J. and Bucken-Knapp, G. (2017). Passing the buck: The case of failing multilevel governance and vulnerable EU migrants in Sweden, Nordic Journal of Migration Research, 7(2), 114-123.
  • Tanıyıcı, Ş. ve Kahraman, S. (2016). Suriyeli sığınmacılar bağlamında Türkiye’deki siyasal partilerin göç politikalarına yaklaşımları. A. Diken ve A. Buluş (Ed.), Göç, yoksulluk ve istihdam kitabı içinde (s. 352-360). Konya.
  • Tanıyıcı, Ş. ve Kahraman, S. (2017). Migrants, refugees and the future of multiculturalism in the west. 1st International social sciences and muslim congress: Hegemony-counter hegemony, No. 18. (pp. 883-894). Konya: NEÜ Kültür Yayınları.
  • Tekin, S. (2017). From 19th century to Syrian sivil war: South America as a Syrian migration destination and the case of Brazil. Türkiye Ortadoğu Çalışmaları Dergisi, 4(2), 34-49.
  • Turmaganbet, T. (2015). Is the global governance of international migration feasible and desirable?. Erişim tarihi: 30.03.2016,http://www.eir.info/2015/08/02/ is-the-global-governance-of-international-migration feasible-anddesirable
  • UN (United Nations) (2016). International migration and development, report of secretar-general. Erişim tarihi: 11.10.2017, https://documents-dds-ny.un.org/ doc/UNDOC/GEN/N16/249/86/PDF/N1624986.pdf?OpenElement
  • Unicef (2014). Suriye krizi: Aylık insani durum raporu, 16 Ağustos-15 Eylül, Erişim tarihi: 10.05.2016, http://www.unicef.org.tr/
  • Unicef (2016).Türkiye’deki Suriyeli çocuklar, Erişim tarihi: 10.05.2016, http:// www.unicef.org.tr/
  • Unlu, A., Kapucu, N. and Sahin, B. (2010). Disaster and crisis management in Turkey: A need for a unified crisis management system. Journal of Emerald, Disaster Preventionand Management, 19(2), 155-174.
  • Üstüner, Y. (2003). Siyasa oluşturma sürecinde ağ yönetişim kuramı. Amme İdaresi Dergisi, 36(3), 49-65.
  • Wabgou, M. (2016). Governance of migration in Senegal: The role of government in formulating migration policies. In A. Adepoju, T. V. Naerssen and A. Zoomers (Eds.), International migration and national development in Sub-Saharan Africa (pp. 141-160). Nijmegen, .
  • Woods, A. ve Kayalı, N. (2017). Suriyeli topluluklarla etkileşim: İstanbul’daki yerel yönetimlerin rolü. İstanbul: IPC.
  • Yarender (2016). Suriyelilere yardım faaliyetleri. Erişim tarihi: 29.04.2016, http://www.yarender.org/default.asp?page=newsdetails&news_id=182
  • Yıldırım, U. (2014). Türkiye’de mültecilik ve uygulamada karşılaşılan sorunlar. Mülteci Bülteni, 1, 41-53.
  • Zapata-Barrero, R. (2012). Integration immigration governance policies in Spain: A practical philosophy. In J. Friederes, and J. Biles (Eds.), International perspectives: Integration and inclusion Kingston (pp. 185-203). Canada: McGill-Queen’s University Press.
  • Zincone, G. and Caponio, T. (2006). The multilevel governance of migration. In R. Penninx, M. Berger and K. Kraal (Eds.), The Dynamics of International Migration andSettlement in Europe. (pp. 269-304). IMISCOE Joint Studies, Amsterdam: Amsterdam University Press.
APA Kahraman S, TANIYICI Ş (2018). TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. , 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
Chicago Kahraman Selçuk,TANIYICI Şaban TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. (2018): 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
MLA Kahraman Selçuk,TANIYICI Şaban TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. , 2018, ss.235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
AMA Kahraman S,TANIYICI Ş TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. . 2018; 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
Vancouver Kahraman S,TANIYICI Ş TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. . 2018; 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
IEEE Kahraman S,TANIYICI Ş "TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ." , ss.235 - 280, 2018. 10.30626/tesamakademi.393048
ISNAD Kahraman, Selçuk - TANIYICI, Şaban. "TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ". (2018), 235-280. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.393048
APA Kahraman S, TANIYICI Ş (2018). TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. TESAM AKADEMİ, 5(1), 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
Chicago Kahraman Selçuk,TANIYICI Şaban TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. TESAM AKADEMİ 5, no.1 (2018): 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
MLA Kahraman Selçuk,TANIYICI Şaban TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. TESAM AKADEMİ, vol.5, no.1, 2018, ss.235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
AMA Kahraman S,TANIYICI Ş TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. TESAM AKADEMİ. 2018; 5(1): 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
Vancouver Kahraman S,TANIYICI Ş TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ. TESAM AKADEMİ. 2018; 5(1): 235 - 280. 10.30626/tesamakademi.393048
IEEE Kahraman S,TANIYICI Ş "TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ." TESAM AKADEMİ, 5, ss.235 - 280, 2018. 10.30626/tesamakademi.393048
ISNAD Kahraman, Selçuk - TANIYICI, Şaban. "TÜRKİYE’DE SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİNDE ÇOK DÜZEYLİ GÖÇ YÖNETİŞİMİ". TESAM AKADEMİ 5/1 (2018), 235-280. https://doi.org/10.30626/tesamakademi.393048