Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 763 - 775 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14424 İndeks Tarihi: 18-07-2019

BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırma ile biyoloji öğretmen adaylarının kök hücreye ilişkinalgılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırmamodellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu; İç Anadolu Bölgesi’nde bulunan iki farklı devletüniversitesinin Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndaöğrenim gören 130 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kök HücreAlgı Ölçeği (KÖHAÖ)” kullanılmıştır. Beşli likert tipinde hazırlananölçeğin Cronbach Alfa değeri=.864 olarak hesaplanmıştır. Toplam 19maddeden oluşan ve iki faktörlü yapısı olan ölçek açımlayıcı vedoğrulayıcı faktör analizleri sonucunda geçerli ve güvenilir bir ölçmearacı olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında biyoloji öğretmenadaylarına uygulanan ölçeğe ait veriler SPSS 21.0 programında analizedilmiştir. Verilerin analizinde çeşitli betimsel analizler hesaplanmış vedağılımın özellikleri ortaya konmuştur. Biyoloji öğretmen adaylarınınkök hücre algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi için ölçekteki her birmaddenin aritmetik ortalaması hesaplanarak algıları belirlenmiştir.Araştırmanın alt problemlerine ilişkin yapılan analizlerde verilerinnormal dağılım göstermesinden dolayı parametrik analiz tekniklerindenbağımsız t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) testi kullanılmıştır. Üniversitelere göre biyoloji öğretmen adaylarının kök hücre algılarıarasındaki ilişkiyi karşılaştırmak amacıyla t-testi uygulanmıştır. Biyolojiöğretmen adaylarının kök hücre konusundaki algılarının sınıfdüzeyindeki ilişkisini belirlemek amacıyla ANOVA testi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda üniversite değişkenine göre biyoloji öğretmenadaylarının kök hücre algılarına ilişkin 0.05 düzeyinde anlamlı birfarklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre biyoloji öğretmenadaylarının kök hücre algılarına ilişkin p=.031 değerinde anlamlıderecede farklılık bulunmuştur. Her bir maddenin aritmetikortalamasına göre biyoloji öğretmen adaylarının kök hücre konusunailişkin algılarının yeterli olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

EVALUATION OF PROSPECTIVE BIOLOGY TEACHERS’ PERCEPTIONS ABOUT STEM CELLS

Öz:
The aim of this research is to evaluate perceptions of the prospective biology teachers’ about the stem cell. In this research survey model was used among the quantitative research models. The study group of the research consists of 130 prospective teachers who were studying in Biology Education Department of two different state universities in the Central Anatolia Region. The "Stem Cell Perception Scale” developed by the researchers was used as data collection tool. Cronbach's alpha was calculated as .864 in the scale which was prepared as the five point Likert scale. The scale, consisting of 19 items and having a two factor structure, has been identified as a valid and reliable measurement tool as a result of its exploratory and confirmatory factor analysis. The scale data was analyzed in SPSS 21.0. In the analysis of the data, various descriptive analyses were calculated and the characteristics of the distribution were revealed. The perceptions were determined by calculating the arithmetic average of the each item in the scale in order to examine the relationship of prospective biology teachers’ perceptions about the stem cell. Among the parametric analysis techniques, independent t-test and one-way variance test were used since the data on the sub-problems of the research had showed normal distribution. T-test was applied to compare the relationship of their perceptions in the stem cell according to the universities. ANOVA test was used to determine the relation of the context at the grade level. As a result of the analysis, level of difference was determined as p <0.05. As a result of the research, according to the universities, no significant difference was found regarding the stem cell perceptions of prospective biology teachers. A significant difference was found in p =.031 value of stem cell perceptions of them according to grade levels. The arithmetic average of each item was calculated in an intermediate level and it was concluded that prospective biology teachers' perceptions about the stem cell were sufficient.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÖNÜLTAŞ M, ATEŞ A, TAFLI T (2018). BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
Chicago GÖNÜLTAŞ Metin,ATEŞ Ali,TAFLI TUGBA BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (2018): 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
MLA GÖNÜLTAŞ Metin,ATEŞ Ali,TAFLI TUGBA BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2018, ss.763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
AMA GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
Vancouver GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
IEEE GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T "BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.763 - 775, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14424
ISNAD GÖNÜLTAŞ, Metin vd. "BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". (2018), 763-775. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14424
APA GÖNÜLTAŞ M, ATEŞ A, TAFLI T (2018). BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
Chicago GÖNÜLTAŞ Metin,ATEŞ Ali,TAFLI TUGBA BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.27 (2018): 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
MLA GÖNÜLTAŞ Metin,ATEŞ Ali,TAFLI TUGBA BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.27, 2018, ss.763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
AMA GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
Vancouver GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(27): 763 - 775. 10.7827/TurkishStudies.14424
IEEE GÖNÜLTAŞ M,ATEŞ A,TAFLI T "BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.763 - 775, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14424
ISNAD GÖNÜLTAŞ, Metin vd. "BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÖK HÜCREYE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/27 (2018), 763-775. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14424