Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma
Yıl: 2007 Cilt: 3 Sayı: 6 Sayfa Aralığı: 21 - 32 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma
Öz: Eskiden perakendeciliğin işlevleri ile günümüzde perakendeciliğin işlevleri arasında farklar bulunmaktadır. Modern Perakendeciliğin gelişmesinde birçok önemli unsur yer almakta ve bunların başında tüketici zevk ve tercihlerindeki değişimler, günümüz koşullarında zamanın daha değerli hale gelmesi yer almaktadır. Bu çalışmada Muğla il merkezinde tüketiciler baz alınarak tüketicilerin perakendeci markalı ürünleri satın alma davranışlarını etkileyen faktörler araştırılmıştır.
Anahtar Kelime: The Impact of Retailer Brand Goods on Decision of Buying: A Research in Muğla City of Center
Öz: Eskiden perakendeciliğin işlevleri ile günümüzde perakendeciliğin işlevleri arasında farklar bulunmaktadır. Modern Perakendeciliğin gelişmesinde birçok önemli unsur yer almakta ve bunların başında tüketici zevk ve tercihlerindeki değişimler, günümüz koşullarında zamanın daha değerli hale gelmesi yer almaktadır. Bu çalışmada Muğla il merkezinde tüketiciler baz alınarak tüketicilerin perakendeci markalı ürünleri satın alma davranışlarını etkileyen faktörler araştırılmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arpacı, Tamer, Doğan Yaşar Ayhan, Doğan Tuncer, M. Mithat Üner ve Erinç Böge (1992), Pazarlama, Gazi Yayınları, Ankara.
- Blythe, Jim, (Çev. Yavuz Odabası.), (2001), Pazarlama İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul
- İslamoglu, Hamdi.(2000), Pazarlama Yönetimi (Stratejik Ve Global Yaklasım), Beta Yayınları, İstanbul.
- İslamoglu, Hamdi. (2002), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
- Kotler, Philip.(Çev.:Nejat Muallimoglu).(2000), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
- Mucuk, İsmet.(2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
- Odabası, Yavuz Ve Oyman Mine. (2001), Pazarlama İletisim Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul.
- Prıde, William M. Ve Ferrel O.C. (1987), Marketing, Basic Concepts And Decisions, Fifth Edition.
- Stanton, William J.Vd. (1981), Fundementals Of Marketing, Tenth Edition, Mcgraw-Hill Inc.
- Tek. Ömer Baybars (1990), Pazarlama İlkeleri Ve Uygulamalar, İzmir.
- Tek, Ömer Baybars. (1999), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, İstanbul.
- Tersptra, V. And R. Sarathy (2000), International Marketing, Dryden, A.B.D.
- Yükselen, Cemal. (1998), Pazarlama İlkeler-Yönetim, Detay Yayınları, Ankara.
APA | GAVCAR E, DİDİN S (2007). Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. , 21 - 32. |
Chicago | GAVCAR ERDOĞAN,DİDİN Saliha Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. (2007): 21 - 32. |
MLA | GAVCAR ERDOĞAN,DİDİN Saliha Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. , 2007, ss.21 - 32. |
AMA | GAVCAR E,DİDİN S Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. . 2007; 21 - 32. |
Vancouver | GAVCAR E,DİDİN S Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. . 2007; 21 - 32. |
IEEE | GAVCAR E,DİDİN S "Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma." , ss.21 - 32, 2007. |
ISNAD | GAVCAR, ERDOĞAN - DİDİN, Saliha. "Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma". (2007), 21-32. |
APA | GAVCAR E, DİDİN S (2007). Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 21 - 32. |
Chicago | GAVCAR ERDOĞAN,DİDİN Saliha Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3, no.6 (2007): 21 - 32. |
MLA | GAVCAR ERDOĞAN,DİDİN Saliha Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.3, no.6, 2007, ss.21 - 32. |
AMA | GAVCAR E,DİDİN S Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007; 3(6): 21 - 32. |
Vancouver | GAVCAR E,DİDİN S Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007; 3(6): 21 - 32. |
IEEE | GAVCAR E,DİDİN S "Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma." Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, ss.21 - 32, 2007. |
ISNAD | GAVCAR, ERDOĞAN - DİDİN, Saliha. "Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/6 (2007), 21-32. |