Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 84 - 99 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma

Öz:
Yirmi birinci yüzyılda içinde bulunduğumuz küreselleşme süreci, gittikçe artan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda meydana getirdiği değişme ve gelişmelerin yanında eğitim sistemlerini de etkileyerek değişime doğru sürüklemiştir. Özellikle ülkemizde bir meslek edinme ihtiyacının ve eğitim seviyesini yükseltmek isteyenlerin sayısının artması, meslekte bulunanların ilerleme isteği nedeniyle, eğitime yönelik beklentilerin artmasına neden olmuştur. Bu durum eğitimcileri klasik anlamdaki eğitimi bir yana bırakarak, gelişen teknolojiye ve beklentilere cevap verecek düzeyde yöntemleri kullanması mecburiyeti içinde bırakmıştır. Modern dünyada her alanda olduğu gibi, finansmanla ilgili konularda ve finansman fonksiyonunda da son dönemlerde önemli gelişmeler ve değişmeler yaşanmıştır. Finans, 1950’li yıllarda modern kimliğine bürünmüştür. 1950’lilere kadar finans yöneticisinin esas görevi, muhasebe kayıtlarını tutmak, ihtiyaç duyulan fonları sağlamak ve dönem sonlarında finansal raporlar hazırlamak iken; günümüzde finans yöneticisinin firmanın organizasyon yapısı içerisinde en yüksek karar alma ve yürütme organlarına yakın olması finansman eğitiminin önemini ortaya koymuş ve finansman eğitimi alan kişilerin de bu dersle ilgi beklentilerinin artmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı; finansman eğitiminin daha verimli ve kaliteli hale getirilmesi hususunda, finansman eğitimi alan öğrencilerin bu dersle ilgili düşünce ve beklentileri doğrultusunda, verilen finansman eğitiminin gereksinimlere ve değişen koşullara ayak uyduracak şekilde gözden geçirilerek, elde edilen veriler ışığında çözüm önerileri aramaktır. Çalışma teorik ve uygulama olarak iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısımda finansman eğitimi, finansman eğitim kurumları, finansman eğitiminde yeni teknolojik gelişmeler ele alınmaktadır. Çalışmanın uygulama kısmında ise Türkiye’de 8 Üniversitede gerçekleştirilen anket çalışması yer almaktadır.
Anahtar Kelime: finans yönetimi eğitim

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji İşletme Finans

A study intended to measure finance education expectations of students who has taken financial management courses

Öz:
The globalization process that we have in the twenty first century and the increasing scientific and technologic developments have brought about the changes and developments in economic, social, and cultural areas besides leading to changes in education systems affecting them. Especially the need to obtain a profession in our country, the increase of the number of people who wants to raise the level of their education, and the progression demand of those who are in profession led to increased expectations for education. This situation forced the trainers to use the methods to respond to growing technology and expectations leaving aside the classical sense training. In the modern world some significant developments and changes has recently been experienced in finance related issues and finance function as in every field. Finance adopted its modern identity in 1950s. Even though the main task of a finance manager was to keep accounting records, to provide the needed funds, and to prepare financial reports at he end of the terms until 1950’s, today a finance manager can receive the highest decisions within the the firm’s organizational structure. Finance officials due to being close to the executive branches have revealed the importance of financial education and have increased the expectations of people who take this course. The purpose of this study is to examine the current financial education system and to explore ways to implement a more efficient and higher quality financial education system in the future. Much of the data used in this study comes from former finance graduates who were asked about their thoughts regarding possible revisions to keep pace with changing conditions. This study consists of two parts, which is theory and practice. In theoretical part, financial education, financial educational institutions, and new technological developments in finance education are covered. In the practical part of the study, there is a survey made in 8 different universities in Turkey.
Anahtar Kelime: financial management education

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Çelik Orhan ve Kadir Gürdal, (1999), “Muhasebe Eğitiminde Kalite Arayışları ve Akreditasyon (Eşdeğerleme) Standartları.” Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Ankara: MÖDAV Yayınları, Sayı: 2.
  • Doğan Zeki ve Turgut Çürük, (2001), “Üniversitelerde Muhasebe Ders ve İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma” Muhasebe ve Finansman Dergisi, İstanbul: MUFAD Yayınları, Sayı:9.
  • Hein Scott E. ve Katherine Austin, (2001), “Education; Texas Tech Üniversity; Technology Finance Study&Teaching”. Journal of Education for Business, Jan/Feb Vol.76 Issue 3, 167–173.
  • Korkmaz Turhan, (2000), “Amerika Birleşik Devletlerinde Finans Eğitimi ve Akreditasyon”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, İstanbul: MUFAD Yayınları, Sayı: 8
  • Krishnana, V. Sivarana; Chenchuramaiah T. Bathala, (1999),“Teaching the Introductory Finance Course: What Can We Learn From Student Perceptions and Expectation” Financial Practice & Education, Spring/Summer 99, Vol.9 Issue 1.
  • Letterman Denise, (2008). “Teaching Hybrid Principles Of Finance To Undergraduate Business students – Can It Work?” Journal of College Teaching & Learning, Volume 5, Number 7 pp 43-54.
  • Önal Servet ve Fevzi Apaydın, (1999), “Yeni Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”, Türkiye XVIII. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Fethiye-Muğla.
  • Özer Bengi, (2000). “Finans Teorisinin Tarihsel Gelişimi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, İstanbul: MUFAD Yayınları. Sayı: 5.
  • Sen Swapen ve Patrick Joyce,(1997). “Performance in Principles of Finance Courses by Students With Different Specialization” Financial Practice & Education, Fall/Winter 9, Vol.7 Issue 2.
  • Toraman Cengiz, (2000), “Modern Finans Öğretisinde Gelinen Nokta: Online Finans Eğitimi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 8 s.72–80 MUFAD Yayınları.
  • Toraman Cengiz, (2001). “Finans Etiğinin Finansman Yönetimindeki Yeri”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, İstanbul: MUFAD Yayınları. Sayı: 9.
  • Tarun Dewan ve Alan Kaplan,(2005). “Some Influences On The Performance Of Undergraduate Business Students In Finance Courses”, Management Education Formation en Gestion: Proceedings of the Annual Conference of the Administrative Sciences Association of Canada, Management Education Division Toronto, Ontario May 28-31, Volume 26, No.10, pp: 56-63.
  • Worthington Andrew ve Helen Higgs,(2003). “Factors explaining the choice of a finance major: the role of student characteristics, personality and perceptions of the profession”, Accounting Education An International Journal, 1468-4489, Volume 12, Issue 3: pp. 261-281.
  • http / uluslararasıeğitim.com./mba/mba sozluk.asp
  • http/www.sbe.deu.edu.tr/SBEWEB/dergi/der gi07/yucel.pdf
APA CİVAN M, Cenger H (2010). Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. , 84 - 99.
Chicago CİVAN Mehmet,Cenger Hatice Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. (2010): 84 - 99.
MLA CİVAN Mehmet,Cenger Hatice Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. , 2010, ss.84 - 99.
AMA CİVAN M,Cenger H Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. . 2010; 84 - 99.
Vancouver CİVAN M,Cenger H Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. . 2010; 84 - 99.
IEEE CİVAN M,Cenger H "Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma." , ss.84 - 99, 2010.
ISNAD CİVAN, Mehmet - Cenger, Hatice. "Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma". (2010), 84-99.
APA CİVAN M, Cenger H (2010). Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi), 0(46), 84 - 99.
Chicago CİVAN Mehmet,Cenger Hatice Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi) 0, no.46 (2010): 84 - 99.
MLA CİVAN Mehmet,Cenger Hatice Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi), vol.0, no.46, 2010, ss.84 - 99.
AMA CİVAN M,Cenger H Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi). 2010; 0(46): 84 - 99.
Vancouver CİVAN M,Cenger H Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi). 2010; 0(46): 84 - 99.
IEEE CİVAN M,Cenger H "Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma." Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi), 0, ss.84 - 99, 2010.
ISNAD CİVAN, Mehmet - Cenger, Hatice. "Finansal yönetim dersini almış öğrencilerin finans eğitimi beklentilerini ölçmeye yönelik yapılan bir çalışma". Muhasebe ve Finansman Dergisi (. e-Muhasebe ve Finansman Dergisi) 46 (2010), 84-99.