Yıl: 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 785 - 797 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin düşünme stilleri ile kullandıkları öğretim yöntemleri arasındaki ilişkiyi betimlemek ve öğretmenlerin düşünme stillerini branş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektir. Çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görev yapan 57 sınıf öğretmeni ve 44 branş öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında düşünme stilleri envanteri ile öğretim yöntemleri anketi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilköğretim öğretmenleri en yüksek puanları aşamacı, yasa yapıcı, yürütmeci düşünme stillerinden alırken, en az puanları ise tutucu, çokerkçi, ayrıntısal düşünme stillerinden almışlardır. Ayrıca öğretmenlerinin düşünme stilleri açısından branşlarına ve cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılaşmaya (p>.05) rastlanamamıştır. İlköğretim öğretmenlerinin düşünme stillerinden yasayapıcı, çokerkçi ve tutucu stiller hariç, öğretim yöntemleri anketinden aldıkları puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut, E. (2006). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Düşünme Stil Profilleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Anraka: Pegem A Yayıncılık.
  • Buluş, M. (2005). İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Düşünme Stilleri Profili Açısından İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 6 (1), 1-24.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Belirlenmesi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), 87-106.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi. XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Dilek, M., İşçi, Ö., ve Göktaş, A. (2010). Uygulamalı İstatistik. Muğla: Muğla Üniversitesi Yayınları.
  • Fer, S. (2005 a). Aday Öğretmenlerin Düşünme Stilleri Nedir? XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Fer, S. (2005 b). Düşünme Stilleri Envanterinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Validity and Reliability Study of the Thinking Styles Inventory). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 5 (2), 433-461.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Narin, N. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çukurova Üniversitesi, Adana. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N., & Karasakaloğlu, N. (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 732-751.
  • Stenberg, R. J. (1997). Thinking Styles. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Stenberg, R. J. (2005). Thinking Styles. New York: Cambridge University Press.
  • Yıldırım Ç. A. (2005), Türkçe ve Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zhang, L. F. (2003). Contributions of Thinking Styles to Critical Thinking Dispositions. The Journal of Psychology, 137 (6), 517-544.
APA DUMAN B, ÇELİK Ö (2011). The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. , 785 - 797.
Chicago DUMAN Bilal,ÇELİK Özkan The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. (2011): 785 - 797.
MLA DUMAN Bilal,ÇELİK Özkan The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. , 2011, ss.785 - 797.
AMA DUMAN B,ÇELİK Ö The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. . 2011; 785 - 797.
Vancouver DUMAN B,ÇELİK Ö The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. . 2011; 785 - 797.
IEEE DUMAN B,ÇELİK Ö "The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use." , ss.785 - 797, 2011.
ISNAD DUMAN, Bilal - ÇELİK, Özkan. "The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use". (2011), 785-797.
APA DUMAN B, ÇELİK Ö (2011). The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. İlköğretim Online (elektronik), 10(2), 785 - 797.
Chicago DUMAN Bilal,ÇELİK Özkan The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. İlköğretim Online (elektronik) 10, no.2 (2011): 785 - 797.
MLA DUMAN Bilal,ÇELİK Özkan The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. İlköğretim Online (elektronik), vol.10, no.2, 2011, ss.785 - 797.
AMA DUMAN B,ÇELİK Ö The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. İlköğretim Online (elektronik). 2011; 10(2): 785 - 797.
Vancouver DUMAN B,ÇELİK Ö The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use. İlköğretim Online (elektronik). 2011; 10(2): 785 - 797.
IEEE DUMAN B,ÇELİK Ö "The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use." İlköğretim Online (elektronik), 10, ss.785 - 797, 2011.
ISNAD DUMAN, Bilal - ÇELİK, Özkan. "The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use". İlköğretim Online (elektronik) 10/2 (2011), 785-797.