Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi

Yıl: 2010 Cilt: 18 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 861 - 870 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nün sonsınıfında öğrenim gören öğrenci ailelerinin boş zamanlarını değerlendirme biçimlerinibelirlemektir.Bu amaçla Muğla Üniversitesi İlköğretim Bölümünde (İ.Ö) yer alan Okul ÖncesiÖğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi ÖğretmenliğiABD’ da öğrenim gören ve tesadüfî örneklem metoduyla belirlenen 305 öğrencinin aileleri 610kişi araştırma kapsamına alınmıştır. Burada deneklere, uzman görüşleri alınarak hazırlanankişisel bilgiler ve boş zamanların değerlendirilmesi ölçeğinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS paket programında frekans dağılımları ve yüzdedeğerlerine göre tablolar haline dönüştürülüp yorumlanmıştır. Kişisel bilgilere göre; öğrenci anne, babaların yaşlarının, kardeş sayılarının değişkenolduğu, aile gelirlerinin babaları tarafından sağlandığı ve düşük gelir düzeyine (1000TL vealtı) sahip oldukları görülmüştür. Boş zaman değerlendirme biçimlerine göre; ailelerin yeterince uygun ve isabetli bir şekildeboş zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin bilinçli olmayıp pasif olduğu, boşzamanlarını evlerinde ve açık alanda dinlenerek, babaların “televizyon seyrederek”, “pasifdinlenerek”,”kitap, gazete ve dergi okuyarak”; annelerin ise “televizyon seyrederek”, “pasifdinlenerek”, “yakın akrabalarıyla birlikte” geçirdikleri, gelir düzeylerinin düşük olmasınedeniyle diğer faaliyetlere yeterince katılamadıkları görülmüştür.Bu bağlamda, öğrenci anne-babaları düşük günlük yaşamlarında sırasında boş zamanlarınıen iyi şekilde değerlendire bilmeleri için bilgilendirilmeli, ilgi ve ihtiyaçlarına göre yeniortamlar sunulmalı, fırsatlar verilmeli ve yeni imkânlar yaratılmalıdır. Ayrıca üniversitelerdeöğrenim gören öğrencilerin bu konuda eğitilerek, ailelerinin de bilinçlenmesi sağlanmalıdır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

İdentifying the way of joining spare time activities of students family at the department of primary education in education faculty in Muğla university

Öz:
The aim of this study is to identify the way of joining spare time activities of the seniorprospective teacher at the department of primary education in education faculty in MuğlaUniversity.In accordance with this aim, 305 student’s family (610 person) from pre-school teaching,primary education teaching, social sciences teaching and science and technology teachingwere randomly included in the research context. A questionnaire which is prepared by gettingthe experts’ comments was conducted to the subjects. The relevant data is evaluated as tableswhich are constructed according to frequency levels and percentages using SPSS.According to demographic properties, it is seen that the family age, gender, and number ofsiblings of the students are variable; the family income is supported by the father and they arefrom low class. (1000 TL and below ) According to using spare time it is seen that the low income family cannot use their spare timeconveniently, they are passive in this process, they use this time either resting at home or at theopen area, and especially fathers do watching TV, passive resting and reading book,newspaperand journals, mothers also do watching TV, passive resting and visiting relatives and that theycannot join other activities since they don’t have enough money.In this context, the student’s family should be informed on the issue of using their spare timeduring daily life period. Opportunities should be given and new facilities according to theirinterest and needs should be presented. Besides,university student should be educated in sparetime so that it is provided that student’s family bocome concious about in this subject.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1- Dewey, J., (1995). “Eğitimde Ahlak İlkeleri (Çev. Ferhan Oğuzkan)”, Şafak Matbaacı- lık, Ankara.
  • 2- Fidan, N., Erden, M., (1998). “Eğitime Giriş”, Alkım Yayıncılık, İstanbul.
  • 3- Karaküçük, S., (1997). “Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme” Seren Ofset, 2. Baskı, Ankara.
  • 4- Tezcan, M., (1983). Spor Sosyolojisi Hakkında.“Eğitim ve Bilim”. Cilt 8, Sayı 44, Anka- ra.
  • 5- Akyol, A., (1974). Gençlik Kampları Dair Sözleşme. A.Ü.S.B.F., İnsan Hakları Merkezi Yayınları, No:21, Ankara.
  • 6- Addington, Ö. E., (1993). “% 100 Düşünce Gücü” (Çev: B. Çetinkaya), Akaşa Yayınla- rı, İstanbul.
  • 7- Karaküçük, S., (2001). “Boş Zamanları Değerlendirme”, Seren Matbaacılık, 4. Baskı Ankara.
  • 8- Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A. ve Dinç, Y.,(2003). “Boş Zaman-Rekreasyon Yönetimi”, I.Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • 9- Can, S., Durukan E., Özmaden, M., (2006). “Bir Rekreasyon Faaliyeti Olarak Üniver- sitelerarası Müsabakalara Katılan Sporcu Öğrencilerin Liderlik Davranışlarının Karşılaştırılması”, II. Balıkesir Ulusal turizm Kongresi, Balıkesir, 20-22 Nisan.
  • 10- Bargeman, B., John C.H. and Timmermans, H., (2002). “Vacation Behavior Using a Se- quence Aligment Method”, Annuals of Tourism Research, V.29.
  • 11- Köktaş, Ş.K., (2004). “Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme”, Nobel Yayın Dağı- tım, 3.Baskı, s.155-158, Ankara.
  • 12- Corbin, H.D., (1970). ”Recreation Leadership”. Third Edition. Prentice-Hall, Inc., Eng- lewood Clifffs., NJ.
  • 13- Geray, C., (1978). “Halk Eğitimi”, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları No:73 İkinci Baskı, Ankara: A.Ü. Basımevi.
  • 14- Tezcan, M., (1992). “Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi”, A.Ü. Ya- yını, Ankara.
  • 15- Devlet Planlama Teşkilatı. (1993). “Ekonomik ve Sosyal Sektördeki Gelişmeler” S.142, Ankara.
  • 16- Ekici, S., Yenel F.İ., (2002). “Yükseköğretim Gençliğinin Boş Zamanlarını Değerlen- dirme Alışkanlıkları ve Turizme Katılımları Üzerine Bir Araştırma”, Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi Cilt 6 Sayı 1,
  • 17- Ertem, M., (2000). “Futbolcuların Boş Zamanlarım Değerlendirme Biçimlerini Araş- tırılması”, M.Ü.BESYO Bitirme Tezi, Muğla.
  • 18- Can, S., Durukan, E., Ökmen, A. Ş., (2007). “İlköğretim Bölümü Öğretmen Adayları- nın Serbest Zaman Faaliyetlerine Katılım Biçimlerinin Belirlenmesi”, 4. Internatio- nal Mediterranean Sport Sciences Congress ” 9-11 Kasım 2007, Antalya.
  • 19- Jonhstone,J.W:C.,R:J. Rivera (1965). “Volunteers for Learning”, Aldine Publishing Company, Chicago.
  • 20- Ünver, Ö., Tolan, B., Bulut, I., Dağdaş, C., (1986). “12 - 24 Yaş Gençlerin Sosyo- Ekonomik Sorunları”, G.Ü. BYYO. Matbaası, Ankara.
  • 21- London, J., Ewing.J.,B. (1982). Adult Education and The Phenomena of Social Change, “Adult Education Quarterly”, Vol.32, No: 4, s.229-247.
APA CAN S (2010). Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. , 861 - 870.
Chicago CAN Süleyman Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. (2010): 861 - 870.
MLA CAN Süleyman Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. , 2010, ss.861 - 870.
AMA CAN S Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. . 2010; 861 - 870.
Vancouver CAN S Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. . 2010; 861 - 870.
IEEE CAN S "Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi." , ss.861 - 870, 2010.
ISNAD CAN, Süleyman. "Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi". (2010), 861-870.
APA CAN S (2010). Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 861 - 870.
Chicago CAN Süleyman Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 18, no.3 (2010): 861 - 870.
MLA CAN Süleyman Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.18, no.3, 2010, ss.861 - 870.
AMA CAN S Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2010; 18(3): 861 - 870.
Vancouver CAN S Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2010; 18(3): 861 - 870.
IEEE CAN S "Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18, ss.861 - 870, 2010.
ISNAD CAN, Süleyman. "Muğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 18/3 (2010), 861-870.