Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması

Yıl: 2012 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 3 - 12 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması

Öz:
Fen Eğitiminde hedeflenen amaçlara ulaşmada, öğrencilerin laboratuar uygulamalarına ilişkin görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerini belirlemek ve bu düşüncelerine cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise öğrenimlerinde laboratuar uygulamalarını etkin bir şekilde alıp almama durumlarının etkisini araştırmaktır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemini, 2010- 2011 Öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. Sınıf olmak üzere toplam 321 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel olarak toplanan veriler; bağımsız gruplar t testi, tekyönlü varyans analizi, frekans ve yüzde dağılım ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin, cinsiyete göre farklılık göstermediği; öğretim türü, sınıf düzeyi ve lisede aldıkları laboratuar uygulamaları açısından fark yarattığı bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Investigation of pre-service science teachers’ opinions about laboratory practices in relation to gender, grade level, their high school laboratory experiences and whether they attend Day-Time classes or Night- Time classes

Öz:
One of the most important factor differentiating natural sciences from other sciences is the importance attached to experiment and observation. The attitudes and behaviors of the people taught by experimenting, observing, researching and investigating will be highly different from the attitudes and behaviors of the people taught through classical methods (Taşkın Ekici, Ekici & Taşkın, 2002). It is accepted that laboratories have an important place in science teaching. Laboratory applications allow students to improve their scientific thinking and working skills and in this way make permanent and effective learning possible and impart the skills needed to plan new studies by making them recognize the importance of planned working (Altıparmak & Nakiboğlu, 2002; Soran & Özbaş, 1993; Şahin, Şahin & Özmen, 2000; Ceyhun & Karagölge, 2000). Teaching performed by doing and experiencing in a laboratory enable students to be involved in the process with all their senses. Due to the obligation of making cause and effect interpretations, it helps students to develop their performative and intellectual skills. Hence, it can be described as permanent type of learning (Tezcan & Günay, 2003). It is of great importance to plan the laboratory classes in compliance with the purposes of the course to achieve the objectives of the course.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAN Ş (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. , 3 - 12.
Chicago CAN Şendil Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. (2012): 3 - 12.
MLA CAN Şendil Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. , 2012, ss.3 - 12.
AMA CAN Ş Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. . 2012; 3 - 12.
Vancouver CAN Ş Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. . 2012; 3 - 12.
IEEE CAN Ş "Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması." , ss.3 - 12, 2012.
ISNAD CAN, Şendil. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması". (2012), 3-12.
APA CAN Ş (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. Journal of Turkish Science Education, 9(1), 3 - 12.
Chicago CAN Şendil Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. Journal of Turkish Science Education 9, no.1 (2012): 3 - 12.
MLA CAN Şendil Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. Journal of Turkish Science Education, vol.9, no.1, 2012, ss.3 - 12.
AMA CAN Ş Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. Journal of Turkish Science Education. 2012; 9(1): 3 - 12.
Vancouver CAN Ş Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması. Journal of Turkish Science Education. 2012; 9(1): 3 - 12.
IEEE CAN Ş "Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması." Journal of Turkish Science Education, 9, ss.3 - 12, 2012.
ISNAD CAN, Şendil. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar uygulamalarına yönelik düşüncelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf düzeyi ve lise laboratuar deneyimleri açısından araştırılması". Journal of Turkish Science Education 9/1 (2012), 3-12.