Yıl: 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 132 - 137 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi

Öz:
Tarama modelinde yapılan bu betimsel çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nün son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının serbest zamanlarını değerlendirme biçimleri nasıldır, sorusuna cevap bulmaktır. Toplumsal ve kişisel refah bakımından, serbest zamanın kişisel gelişimi ve toplumsal düzeni geliştirme olarak kullanılması, boş zaman eğitimidir. Serbest zamanın, özel bir eylemle değerlendirilmesi bireyin; ilgi, yaş, cinsiyet eğitimi, öğrenim, kültürel ve toplumsal durumuna bağlıdır. Serbest zaman eğitimi, kişisel yaşamların zenginleştirilmesi, ilgilerin yaratılması, becerilerin geliştirilmesi ve yaşam felsefesini de içine alır. Birey, doyum sağlamalı ve kişisel gelişmelerine katkıda bulunur. Serbest zaman eğitimi, bireyin boş zamanını akıllı bir şekilde değerlendirme eğitimidir. Bireyin boş zamanını akıllı bir biçimde değerlendirmesi, estetik ve ahlaksal değerlerin kendisine mal edilmesinde, kendini yaratıcı olarak ifade edebileceği etken, fikir edinmesine yardımcı olan bir eğitimdir. Kültürün aktarılması ve geliştirilmesi yönünden Serbest zamanları değerlendirmenin de büyük rolü vardır. Bu bağlamda bu araştırmanın Muğla üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin serbest zaman faaliyetlerini nasıl belirlediklerini ortaya koyması açısından yararı olacaktır. Kişisel bilgilere göre; öğrencilerin yaşlarının, cinsiyetlerinin, kardeş sayılarının değişken olduğu, aile gelirlerinin babaları tarafından sağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Serbest zaman değerlendirme biçimlerine göre; öğretmen adaylarının yeterince uygun ve isabetli bir şekilde serbest zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin bilinçli olmayıp pasif olduğu, serbest zamanlarını evlerinde veya yurtlarında dinlenerek, TV seyrederek geçirdikleri, gelirlerinin çoğunlukla babaları tarafından sağlanması ve gelir düzeylerinin orta seviyede olması sonucu, diğer faaliyetlere yeterince katılamadıkları görülmüştür. Ayrıca bu çalışma, bu yönde araştırma yapan diğer araştırmacılara, serbest zamanı nasıl, ne şekilde, nerede en etkili ve verimli biçimde değerlendirmeleri gerektiği konusunda farklı yaklaşım getirme olanağı da sunmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Identifying the way of joining spare time activities of senior prospective teachers at the department of primary education

Öz:
The purpose of this descriptive study of the survey model, Mugla University Faculty of Education, who studied at department of primary education in the last class of prospective teachers how free time is a form of assessment, to answer questions. In terms of social and personal well-being personal development and leisure development for use as social order, is a leisure education. Free time, with a special evaluation of the individual actions, interest age, gender, education, and educational, cultural and social status depends. Leisure education, enrich their personal lives, interests, creation, skills development and also takes you into the philosophy of life. Individuals should provide satisfaction and contribute to personal development. Free time training on an individual’s free time is a smart way to evaluate training. Individual’s leisure time in an intelligent way assessment, aesthetic and moral values of his property, can express itself as a creative factor, is an education that helps to get ideas. Transfer and development of culture in terms of free time has an important role in the assessment. In this context, Mugla University Faculty of Education Department of elementary students’ free time activities to demonstrate how they are defined in terms of benefits will be. Personal information, according to students’ age, sex, brothers of the numbers of variables that are provided by the father of family income and middle income levels they have been seen. Free time for individual development according to the teacher candidate sufficiently and accurate way of free time to their evaluation can not ,participation forms consciously not passive that free time at home or in their homes while resting, watching TV and spend their income mostly by the father to provide and income level of the middle level is the result, other was unable to participate in activities adequately. Moreover, this study with other researchers who do research in this direction how free time, how, where they have to evaluate the most effective and efficient way to bring a different approach also provides opportunities.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Addington, O. E. % 100 Düşünce Gücü (Çev: B. Çetinkaya), İstanbul: Akaşa Yayınları, 1993.
  • 2. Balcı, V. Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması, Milli Eğitim Dergisi Sayı 2003; 158, Ankara.
  • 3. Bargeman, B., John C.H. ve Timmermans, H. Vacation Behavior Using a Sequence Alignment Method", Annuals of Tourism Research, 2002. V.29.
  • 4. Can, S. ve Can, Ş. (2007). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Anlayış Gösterme Boyutu Yönünden Cinsiyete Göre Liderlik Davranışlarının Belirlenmesi”, 7th International Educational Technology, Conference, Near East University, V:1, North Cyprus.
  • 5. Devlet Planlama Teşkilatı. Ekonomik ve Sosyal Sektördeki Gelişmeler, 1993; S.142, Ankara.
  • 6. Ekici, S. ve Yenel, F.İ. Yükseköğretim Gençliğinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları ve Turizme Katılımları Üzerine Bir Araştırma, Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi, 2002; Cilt 6 Sayı 1, Ankara.
  • 7. Fidan, N. ve Erden, M. Eğitime Giriş, Alkım Yayıncılık, 1998, İstanbul.
  • 8. Ergin, S. Muğla Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Boş Zamanlarım Değerlendirme Biçimlerini ve Eğilimlerinin Araştırılması, M.Ü. BESYO Bitirme Tezi, 2000.
  • 9. Ertem, M. Futbolcuların Boş Zamanlarım Değerlendirme Biçimlerini Araştırılması, M.Ü. BESYO Bitirme Tezi, 2000.
  • 10. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A. ve Dinç, YBoş Zaman- Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık, I.Baskı, 2003, Ankara.
  • 11. Karaküçük, S. Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Seren Ofset, 1997, 2. Baskı, Ankara.
  • 12. Karaküçük, S. Boş Zamanları Değerlendirme. Seren Matbaacılık, 2001, 4. Baskı Ankara.
  • 13. Pehlivan, İ. İş gören Seçiminde Görüşme Yöntemi ve Öğretmen Seçiminde Kullanılabilecek Görüşme Soruları, Eğitim ve Bilim, 1998, 22-109, Ankara.
  • 14. Tezcan, M. Sosyolojik Acıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi. A. Ü. Yayını, 1992, Ankara.
  • 15. Varış, F. Öğretmen Yetiştirme Üzerine, 50. Yıla Armağan, A.Ü. Eğitim Fakültesi, 1973, Ankara.
APA CAN S, DURUKAN E, Ökmen A, DALAMAN O, YORULMAZ A (2012). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. , 132 - 137.
Chicago CAN Süleyman,DURUKAN Erdil,Ökmen Ahmet Şadan,DALAMAN OSMAN,YORULMAZ Alper İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. (2012): 132 - 137.
MLA CAN Süleyman,DURUKAN Erdil,Ökmen Ahmet Şadan,DALAMAN OSMAN,YORULMAZ Alper İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. , 2012, ss.132 - 137.
AMA CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. . 2012; 132 - 137.
Vancouver CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. . 2012; 132 - 137.
IEEE CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A "İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi." , ss.132 - 137, 2012.
ISNAD CAN, Süleyman vd. "İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi". (2012), 132-137.
APA CAN S, DURUKAN E, Ökmen A, DALAMAN O, YORULMAZ A (2012). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 132 - 137.
Chicago CAN Süleyman,DURUKAN Erdil,Ökmen Ahmet Şadan,DALAMAN OSMAN,YORULMAZ Alper İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi 14, no.1 (2012): 132 - 137.
MLA CAN Süleyman,DURUKAN Erdil,Ökmen Ahmet Şadan,DALAMAN OSMAN,YORULMAZ Alper İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, vol.14, no.1, 2012, ss.132 - 137.
AMA CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 2012; 14(1): 132 - 137.
Vancouver CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 2012; 14(1): 132 - 137.
IEEE CAN S,DURUKAN E,Ökmen A,DALAMAN O,YORULMAZ A "İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi." Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14, ss.132 - 137, 2012.
ISNAD CAN, Süleyman vd. "İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi". Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi 14/1 (2012), 132-137.