Yıl: 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 27 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ben Neyim?

Öz:
Bu makalede benlik/kendilik kavramı, modern felsefenin en önemli filozofları referansalınarak irdelenmeye çalışılmaktadır. Benlik kavramı modern felsefede esas itibariyle iki yönüyleele alınmıştır. Empiristler benliği daha çok bir nesne olarak ele alırken rasyonalistler benliğin özneyönünü öne çıkarmışlardır. Öte yandan Kant ise bu zıt kutup arasında orta bir yol izleyerekbenliği her iki yönüyle ele almıştır. Tabii benlik kavramının ne olduğu onun bilgisinin nasıl birbilgi olduğuyla yakından ilişkilidir. Rasyonalistler benlik bilgisinin diğer tüm bilgilerden dahakesin olduğunu öne sürerken empiristler bu iddiayı reddetmişlerdir, zira onlara göre benlik dediğer tüm varlıklar gibi bir nesnedir. Kant ise benliğin bilinen yönü ile bilen yönünü birbirinden ayırarak rasyonalistlerle empiristler arasında bir sentez yoluna gitmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Felsefe

What am i?

Öz:
This essay deals with the concept of self as it was conceived by the modern philosopherssuch as Descartes, Hume, and Kant. Modern philosophers understood this concept in essentiallytwo different senses. While the empiricists conceived self as an object, the rationalists saw it as asubject. On the other hand, Kant, who was neither an empiricist nor a rationalist, understood selfin its both senses. The ontological status of the concept of self cannot, of course, be separated from itsepistemological status, that is, from how it is known. While the rationalists such as Descartes,Spinoza, and Leibniz thought that self-knowledge is the most certain knowledge, the empiricistssuch as Hume thought that self-knowledge is no different from all other knowledge in terms ofcertainty. Kant, on the other hand, tried to syntesize these two different poles by separating theobjective aspect and the subjective aspect of the self
Anahtar Kelime:

Konular: Felsefe
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Descartes, R., Philosophical Writings of Descartes, trans. J. Cottingham & R. Stoothoff, & D.Murdoch, Cambridge: Cambridge University Press, 1988.
  • Hume, D., A Treatise of Human Nature, New York: Oxford University Press, 1978.
  • Kant, I., Critique of Pure Reason, trans. N.K. Smith, New York: St. Martin’s Press, 1965.
  • Leibniz, G.W., Philosophical Essays, trans. R. Ariew & D. Garber, Indianapolis: Hackett Publishing Company, 1989.
  • Locke, J., An Essay Concerning Human Understanding, New York: Dover Publications, 1959.
  • Ryle, G., The Concept of Mind, New York: Barnes & Noble, 1949.
  • Spinoza, B., A Spinoza Reader, ed. E. Curley, Princeton: Princeton University Press, 1994.
APA YALÇIN Ş (2011). Ben Neyim?. , 27 - 38.
Chicago YALÇIN Şahabettin Ben Neyim?. (2011): 27 - 38.
MLA YALÇIN Şahabettin Ben Neyim?. , 2011, ss.27 - 38.
AMA YALÇIN Ş Ben Neyim?. . 2011; 27 - 38.
Vancouver YALÇIN Ş Ben Neyim?. . 2011; 27 - 38.
IEEE YALÇIN Ş "Ben Neyim?." , ss.27 - 38, 2011.
ISNAD YALÇIN, Şahabettin. "Ben Neyim?". (2011), 27-38.
APA YALÇIN Ş (2011). Ben Neyim?. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 1(2), 27 - 38.
Chicago YALÇIN Şahabettin Ben Neyim?. Beytulhikme An International Journal of Philosophy 1, no.2 (2011): 27 - 38.
MLA YALÇIN Şahabettin Ben Neyim?. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, vol.1, no.2, 2011, ss.27 - 38.
AMA YALÇIN Ş Ben Neyim?. Beytulhikme An International Journal of Philosophy. 2011; 1(2): 27 - 38.
Vancouver YALÇIN Ş Ben Neyim?. Beytulhikme An International Journal of Philosophy. 2011; 1(2): 27 - 38.
IEEE YALÇIN Ş "Ben Neyim?." Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 1, ss.27 - 38, 2011.
ISNAD YALÇIN, Şahabettin. "Ben Neyim?". Beytulhikme An International Journal of Philosophy 1/2 (2011), 27-38.