Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi
Yıl: 2014 Cilt: 37 Sayı: 311 Sayfa Aralığı: 141 - 149 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi
Öz: Borç yönetimi; borçlanmanın faiz, vade, dö- viz cinsi gibi koşullarının ekonominin gereklerinegöre belirlenmesini içerir. Düşük faiz, uzun vade,yerel para üzerinden borçlanma ve sabit faiz he- deflenen borçlanma koşullarıdır. Enflasyon, cariaçık, büyüme, işsizlik, kamu açıkları gibi ekono- mik istikrarsızlık halleri, sosyal ve siyasal sorunlarborçlanma vadelerini kısaltır, faizleri, endeksle- meyi ve borç dolarizasyonunu artırır. Bu sürdü- rülemez borçlanma durumudur. Sürdürülebilirborçlanmanın yeniden tesisi için mali disiplin uy- gulanması kamu maliyesi alanında alınan ilk ön- lem olmaktadır. Uygun borçlanma yöntemlerininseçilmesi, risklerin yönetimi, şeffaflık da borç yö- netiminin hedeflerini gerçekleştirmesi açısındanönemli unsurlardır.
Anahtar Kelime: Konular:
DEBT MANAGEMENT OF TURKEY ECONOMY IN THE POST-CRISIS PERIOD
Öz: Debt management consists of designatingdebt conditions such as interest, exchange rateand maturity to the reqirement of economy. Ai- med debt conditions are low and fixed interestrate, national currency and prolonged maturity.Economic instabilities such as inflation, currentdeficit, growth, unemployment; social and poli- tical problems provoke less maturity, indexation,higher interest rates and debt dolarisation. This isunsustainable borrowing. Fiscal discipline is thefirst measure for reinstituting sustainable borro- wing. Suitable debt methods, risk managementand transparency are also important for realisingdebt management aims.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
- Ataç, B. (2004), Kamu Maliyesi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını.
- Batırel, Ö. F. (2004), Devlet Bütçesi, Ed. Engin Ataç ve Tayfun Moğol, Eskişehir, Anadolu Üniver- sitesi Yayını.
- Dornbusch, R. ve M. Draghi (1990), Public Debt Management: Theory and History, Cambridge University Press
- Eğilmez, M. (2006), Hazine, İstanbul, Remzi Kitapevi.
- Favero, C. A., A. Missale ve G. Piga (2000), EMU and Public Debt Management: One Money, One Debt?. CEPR Publications, No. 3.
- Hagiu, A. (2011), The International Govern- ment Bond Market, EIRP Proceedings 3.
- Kahan, M. ve B. Tuckman (1993), Private vs. Public Lending: Evidence from Covenants, UCLA.
- Leong, D. (1999), Debt Management-Theory and Practice, HM Treasury
- Önder, İ. (1996), Maliye Politikası, ed. Engin Ataç, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını.
- Ter-Minassian, T. ve J . Craig (1997), Control of Subnational Government Borrowing, Fiscal Fe- deralism in Theory and Practice içinde ed. Teresa Ter-Minassian, IMF.
- Wheeler, G. (2004), Sound Practice in Govern- ment Debt Management, World Bank
- Aykın, H. (2001), Fiyat İstikrarı İçin Önerilen Alternatif Bir Kurum: Para Kurulu (Currency Bo- ard), Maliye Dergisi, 136:3-17
- Balıbek, E. (2011), 2001 İç Borç Takası: Neden- ler, Yöntem ve Sonuçlar, Maliye Dergisi, 160:369- 391
- Biersteker, T. J . (1990), Reducing The Role of the State in The Economy: A Conceptual Exp- loration of IMF and World Bank Prescriptionse, International Studies Quarterly, 34(4):477-492
- Buchanan, J . M. (1976), Barro on The Ricardi- an Equivalence Theorem, The Journal of Political Economy, 84(2): 337-342.
- Ceyhan, M. S. (2004), Faiz Dışı Fazla Nedir? Türkiyede Mevcut Faiz Dışı Fazla ve Reel Faizler İle Kamu Borçları Eritilebilir Mi? (Muhtemel Senar- yolara Göre Üç Projeksiyon), Cumhuriyet Üniver- sitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 5(2):31-46
- Çaşkurlu, E. (2009), Hazine Borç Yönetiminde Risk Analizi Uygulamasının Yasal ve İdari Açıdan Değerlendirilmesi, Ekonomik Yaklaşım Dergisi, 20(70):89-119
- Çoban, O., N. Doğanalp ve D. Uysal (2008), Türkiyede Kamu İç Borçlanmasının Makroeko- nomik Etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20: 245-257.
- Demir, M. ve E. Sever (2008), Kamu İç Borç- lanmasının Büyüme, Faiz ve Enflasyon Oranı Üze- rindeki Etkileri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25):170-196
- Demir, M. ve E. Sever (2009), Kısa Vadeli Sermaye Hareketlerinin Nedenleri, Etkileri ve Serma- ye Hareketliliğinde Devletin Rolü: Türkiye Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29):214-239
- İnan, E. A. (2001), Parasal Aktarım Mekaniz- masının Kredi Kanalı ve Türkiye, Türkiye Bankalar Birliği Bankacılar Dergisi, 12(39):3-20
- Levi, M. D. (1977), Taxation and Abnormal In- ternational Capital Flows, The Journal of Political Economy, 85(3): 635-646.
- Officer, L. H. ve T. D. Willett (1970), The Co- vered-Arbitrage Schedule: A Critical Survey of Re- cent Developments, Journal of Money, Credit and Banking, 2(2): 247-257.
- Özel, H. (2002), Bir Zenginlik Teorisi Olarak Klasik İktisadi Analizin Yöntemi, Akdeniz Üniver- sitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(4):146-171
- Özker, A. N. (2003), Türk Mali Sisteminde 1990 Sonrası Finansal Kontrol Araçlarının Yeri ve Etkinliği, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(9):111-140
- Sakal, M. (2002), Gelişmekte Olan Ülkelerde Mali Disiplin Arayışı ve Borçlanma Sorunu, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakül- tesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9(1-2):211-234
- Stein, J . L. (1965), International Short-Term Capital Movements, The American Economic Re- view, 55(1-2): 40-66.
- Taban, S. ve A. Kara (2006), Türkiyede Kamu Kesimi İç Borçlanmasının Özel Yatırım Harcamaları Üzerindeki Etkisi, Eskişehir Osmangazi Üniversi- tesi İİBF Dergisi, 1(2):11-26.
- Yavuz, A. (2003), Türkiyede Ekonomik So- runların Politik ve Yönetsel Temelleri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fa- kültesi Dergisi, 8(1):
- Zhu, H. (2006), An Empirical Comparison of Credit Spreads Between The Bond Market and The Credit Default Swap Market, Journal of Fi- nancial Services Research, 29(3): 211-235.
- Akder, T. (1990), 1990 Bütçe Açıkları ve Fi- nansmanı, Tartışma Tebliği, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Ankara.
- Aydın, A. B. (2005), Piyasa Yapıcılığı Sistemi, Seçilmiş Ülke Örnekleri ve Türkiye Uygulaması, Uzmanlık Yeterlilik Tezi, Türkiye Cumhuriyet Mer- kez Bankası,
- Ankara Barro, R. J . (1997), Optimal Management of Indexed and Nominal Debt, Working Paper, Na- tional Bureau of Economic Research, No. w6197.
- Giavazzi, F., ve M. Pagano (1989), Confiden- ce Crises and Public Debt Management, Working Paper, NBER, No. 2926.
- Güngör, K. (2006), İktisadın Tarihine Kısa Bir Bakış ve Merkantilizmden Günümüze İktisadi Düşünceler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, http://www2.aku.edu. tr/~kgungor/kamil_gungor.pdf erişim 10.01.2014
- Hazine Müsteşarlığı (2014a), Kamu Finansmanı Genel Müdürlüğü Hakkında, hazine.gov.tr erişim 21.01.2014
- Hazine Müsteşarlığı (2014b), Yıllık Kamu Borç Yönetimi Raporu, 2013 yılı.
- Hazine Müsteşarlığı (2013), Aylık Kamu Borç Yönetimi Raporu, Aralık ve Kasım 2013.
- Hazine Müsteşarlığı (2014), İstatistik Arşivi. Missale, A. (2000), Optimal Debt Manage- ment with a Stability and Growth Pact SSRN 627343
- Özdemir, P. (2009), İç Borç Yönetimi ve Tür- kiye, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana
- Özderin, S. (2007), İç Borçlanmanın Makro Ekonomi Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Proje- si, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimleri Ensti- tüsü, Kahramanmaraş
- Tobin, J . (1963). An Essay on The Principles of Debt Management, Cowles Foundation for Rese- arch in Economics at Yale University
- Togo, E. (2007), Coordinating Public Debt Ma- nagement with Fiscal and Monetary Policies: An Analytical Framework, Policy Research Working Paper, World Bank, Vol. 4369.
- Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (2007), Bankalararası Para Piyasası Uygulama Talimatı, Bankaların Bankalararası Para Piyasası Borç Ala- bilme Limit ve Piyasa Yapıcı Bankalara Tanınan Likidite İmkanı Hakkında, Basın Duyurusu, Sayı: 2007-26, 06 Temmuz 2007
- TÜSİAD (2005), Bankacılık ve Reel Sektör İliş- kilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öneriler Raporu, İstanbul
- Wolswijk, G. ve J . de Haan (2005), Govern- ment Debt Management in the Euro Area: Recent Theoretical Developments and Changes in Practi- ces, Occasional Paper, ECB, No. 25
APA | SEZGİN Z (2014). Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. , 141 - 149. |
Chicago | SEZGİN Zafer Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. (2014): 141 - 149. |
MLA | SEZGİN Zafer Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. , 2014, ss.141 - 149. |
AMA | SEZGİN Z Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. . 2014; 141 - 149. |
Vancouver | SEZGİN Z Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. . 2014; 141 - 149. |
IEEE | SEZGİN Z "Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi." , ss.141 - 149, 2014. |
ISNAD | SEZGİN, Zafer. "Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi". (2014), 141-149. |
APA | SEZGİN Z (2014). Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. Vergi Sorunları Dergisi, 37(311), 141 - 149. |
Chicago | SEZGİN Zafer Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. Vergi Sorunları Dergisi 37, no.311 (2014): 141 - 149. |
MLA | SEZGİN Zafer Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. Vergi Sorunları Dergisi, vol.37, no.311, 2014, ss.141 - 149. |
AMA | SEZGİN Z Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. Vergi Sorunları Dergisi. 2014; 37(311): 141 - 149. |
Vancouver | SEZGİN Z Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi. Vergi Sorunları Dergisi. 2014; 37(311): 141 - 149. |
IEEE | SEZGİN Z "Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi." Vergi Sorunları Dergisi, 37, ss.141 - 149, 2014. |
ISNAD | SEZGİN, Zafer. "Kriz Sonrası Türkiye Ekonomisinde Borç Yönetimi". Vergi Sorunları Dergisi 37/311 (2014), 141-149. |