PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI

Yıl: 2014 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 99 - 123 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI

Öz:
Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancıturist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda .00, .99 ve .90şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamalarıincelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somutbilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer,ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri .99 kalanlı fiyatuygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat,dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama .00 fiyat uygulamaları ileilişkilendirmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

PERCEPTIONS OF FOREIGN TOURISTS ABOUT ODD AND ROUND PRICEENDINGS AS A PSYCHOLOGICAL PRICING STRATEGY IN RESTAURANTS

Öz:
The aim of this study is to explain what the perceptions of foreign tourists are byimplementing of odd and round-number price-endings in restaurants. To serve this purpose,.00, .99 and .90 price-endings are put in menu prices and tangible data which were obtained through this study is presented to the restaurant operators by examining of foreign touristsperception. According to the findings while foreign tourist associated .99 price-endingswith lower price discount, good value, cheapness, lower quality, price tricks, competition;they associated quality, prestige, ease of payment, ease of understandability, precise price,right price, reliable price with .00 (round) price endings .
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aaalto-Setala, V. (2005) How Do Markets Behave? The Adj ustment of Price Endings, Journal of Product & Brand Management, 14/7: 455-459 Akat, Ö. (2001) İşletme Politikası Ve Stratej ik Pazarlama, Ekin Kitabevi Yayınları: Bursa. Alagöz, M (2005) Paradan Sıf ır Atmanın Gerekçeleri, Sonuçları ve Türk Lirasına İade-i İtibar, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14:39-54. Binger, B. R. ve Hoffman, E. (1998) Microeconomics With Calculus, (2nd Edition), Reading MA: Addison-Wesley Educational Publishers, Inc. Bizer, G. Y. ve Schindler R. M. (2005) Direct Evidence of Ending-Digit Drop-Off In Price, Inf ormation Processing, Psychology & Marketing, 22/10:771-783. Deniz, M. H. (2011) Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 62: 243:268. Durmuş vd.(2011) Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 2, Sayı 1:114-134. Friedman, L. (1967) Psychological Pricing In The Food Industry, In Prices: Issues In Theory, Practice And Public Policy :187-201, University of Pennsylvania Pres. Gülçubuk, A. (2008) Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İ. İ. B. F. Manisa, Cilt 15, Sayı 1: 15-26. Hançer, M., Biçici, F. ve Tanrısevdi, A. (2007) Fiyat Sonu Yazım Stratej iler:Kaf e ve Restoran Menü Fiyatlarının Öğrenci Algıları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Çalışma, Anatoila: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18/1:21-32. Kotler P. ve Keller, K. (2012) Marketing Management (14th Edition). Prentice Hall, New Jersey. Kreul, L. M. (1982) Magic numbers: Psychological Aspects of Menu Pricing, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 23: 70-75. Monroe, K.B: (1990) Pricing: Making Prof itable Decisions, McGraw-Hill: New York. Nagel T. T. ve Holden, R. K. (1995) The Strategy And Tactics Of Pricing: A Guide To Prof itable Decision Making, (2 Edition), Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall: New Jersey. Naipaul, S. ve Parsa, H. G. (2001) Menu Price Endings That Communicate Value and Quality, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 42/1:26-37. Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007) Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları: İstanbul. Parsa, H. G. ve Hu, H-H. (2004) Price-Ending Practices And Cultural Diff erences In The Food Service Industry: A Study of Taiwanese Restaurants, Food Service Technology, 4:21- 30. Rao, V. R. (1984) Pricing Research In Marketing: The State Of Art, Journal Of Busienss, Vol, 57:39-60. Rızaoğlu, B. ve Hançer, M. (2005) Menü ve Yönetim, Detay Yayıncılık: Ankara. Rudolph, H. J. (1954) Pricing For Today ’s Market, Printers Ink. Schindler, R. M. ve Chandrashekaran (2004) Inf luence Of Price Endings On Price Recall: A By-Digit Analysis, Journal Of Product & Brand Management, 13/7: 514-524 Schindler, R. M. ve Kirby, P. N. (1997) Patterns of Rightmost Digits Used in Advertised Prices: Implications f or Nine-Ending Eff ects, Journal of Consumer Research, 24: 192-201 Schindler, R. M. (1991) “Meaning of a Price Ending ” Advances in Consumer Research, Vol, 18: 794-801. Stevens, P. (1990) (Çev: Erçoban, B. ve Timur, D.). Lokanta İşletmeciliği. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Matbaası. Stiving, M. A. (2000) Price-Endings When Prices Signal Quality, Management Science, 46 (12): 1617-1629. Stiving, M. and Russel S. Winer. (1997) An Empirical Analysis Of Price Endings Using Scanner Data, Journal of Marketing Research, 25:331-341. Thaler, R. (1980) Toward A Positive Theory Of Consumer Choice, Journal Of Economic Behavior And Organization, 1:39-60. Twedt, D. W. (1965) Does The 9 ‘Fixation ’ In Retail Pricing Really Promote Sales? Journal Of Marketing, 29:54-55. Yükselen, Cemal (2003) Pazarlama: İlkeler-Yönetim (4. Basım), Detay Yayıncılık: Ankara.
APA BIÇICI F (2014). PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. , 99 - 123.
Chicago BIÇICI FIRAT PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. (2014): 99 - 123.
MLA BIÇICI FIRAT PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. , 2014, ss.99 - 123.
AMA BIÇICI F PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. . 2014; 99 - 123.
Vancouver BIÇICI F PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. . 2014; 99 - 123.
IEEE BIÇICI F "PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI." , ss.99 - 123, 2014.
ISNAD BIÇICI, FIRAT. "PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI". (2014), 99-123.
APA BIÇICI F (2014). PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 5(1), 99 - 123.
Chicago BIÇICI FIRAT PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ 5, no.1 (2014): 99 - 123.
MLA BIÇICI FIRAT PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, vol.5, no.1, 2014, ss.99 - 123.
AMA BIÇICI F PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ. 2014; 5(1): 99 - 123.
Vancouver BIÇICI F PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI. EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ. 2014; 5(1): 99 - 123.
IEEE BIÇICI F "PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI." EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 5, ss.99 - 123, 2014.
ISNAD BIÇICI, FIRAT. "PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI". EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ 5/1 (2014), 99-123.