Yıl: 2014 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 242 - 250 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin özgüven düzeylerinin voleybolda servis atma becerisinietkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklem grubu Saraçoğlu Toki MustafaÇetin Ortaokulunda okuyan 12-14 yaş grubu 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya deneygurubu. 8 haftalık sürecinin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem denek gruplarına PiersHarris özgüven anketi ve voleybol isabet testi uygulanmıştır.Verilerin değerlendirilmesinde vehesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 16.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Verilerortalama ve standart sapmalar verilerek özetlenmiştir. Verilerin normal dağılım gösteripgöstermediği One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi ile test edilmiş ve verilerin normal dağılımgösterdiği tespit edilmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiği için bağımsız değişkenler arasındakifarklılığın tespiti için Independent-sample T testi, bağımlı değişkenler arasındaki farklılığın tespitiiçin ise Paired-sample T testi kullanılmıştır. Özgüvenin isabet üzerine etkisi ise regresyon analiziile test edilmiştir. Bu çalışmada hata düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmaya katılan deney vekontrol gurubu arasında sontest bakımından istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılıkolduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Araştırmaya deney gurubu olarak katılan deneklerin öntestsontest karşılaştırılmasında, öntest ve sontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı veolumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Bu karşılaştırmalarda sontest değerlerininöntest değerlerinden yüksek olduğu bulunmuştur. Deney gurubunda yer alan bayanların öntestsontest değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir(P<0,05). ). Deney gurubunda yer alan erkeklerin öntest sontest değerleri arasında istatistikselolarak anlamlı ve olumlu bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Sonuç olarak, voleybolegzersizi yapan çocukların özgüven düzeylerinin servis atma becerisi üzerine etkisininincelenmesi amacı ile yapılan araştırmada, deney grubuna uygulanan voleybol egzersizlerininöğrencilerin özgüven düzeyinin servis atma becerisi üzerinde anlamlı ve olumlu bir farklılığaneden olduğu bulunmuştur. Bu bağlamda voleybol egzersizi yapan 12-14 yaş grubu çocuklardaözgüven düzeylerinin daha yüksek olduğu bununda servis atma becerisini olumlu yöndeetkilediğini söyleyebiliriz.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri

12-14 YAŞ ARASI İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNİN VOLEYBOLDA SERVİS ATMA BECERİSİ ÜZERİNE ETKİSİ

Öz:
The aim of this study is to examine self-confidence lecel of students on serving ability involleyball.The sample group of the study is consisted of 80 students aged 12-14 , attendingPrimary of Saraçoğlu Toki Mustafa Çetin. Both the experimental and the control group wereapplied Piers Harris Children s Self-Concept Scale by Piers Harris before and after 8 weekprocedure.The SPSS statistical program (version 16.0) was used for data analysis. Findings weresummarized with mean and standard deviation. One-Sample Kolmogorov-Smirnov was used todetermine whether the data has normal distribution, independent-samples t-tests were used todetermine significant differences among independent variables while Paired Sample test wasused to determine the significant differences among the dependent variables. For this study, thecriterion for significance was set at an alpha level of p< 0. 05.The research indicates a statisticaldifference (P<0,05) between the experimental and the control group in terms of post-test. In thecomparison of pre-test and post-test results of the experimental group, there is a significantdifference between pre-test and post-test results. ( P<0,05). In those comparisons, it was foundthat the post-test results are higher than pre-test results. On the other hand, in the comparison ofman, a statistically significant difference was found between the post-test results of theexperimental and the control group (P>0,05).To Conclude, in the present study conducted toexamine self-confidence level of students on serving ability in volleyballi it was found thatvolleyball exercises appilied to the expermental group led to significant difference effecting self- confidence level and serving ability.As a result,we can say that volleyball exercises can effect self- confidence and serving ability of students aged 12-14 positively.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Altunbaş, Ç., Beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin özsaygı düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Doktora Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Sivas, 2006. [In Turkish]
  • 2. Aracı, H., Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. [In Turkish]
  • 3. Baltacı, G., Çocuk ve Spor, Klasmat Matbaacılık, Ankara, 2008. [In Turkish]
  • 4. Cüceloğlu, D., İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramlar, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003. [In Turkish]
  • 5. Çakır, İ., Kişilik Tiplerinin Takım Performansına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir. [In Turkish]
  • 6. Danish, S., Taylor, T.E., Fazio, R.J., Enhancing adolescent development through sports and leisure, Blackwell Publishing Ltd. Blackwell Handbook of Adolescence, Oxford, UK, 92-108;2003.
  • 7. Gün, E., Spor Yapanlarda ve Spor Yapmayan Ergenlerde Benlik Saygısı, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Adana, 2006. [In Turkish]
  • 8. Hassandra, M., Goudas, M., Chroni, S., Examining Factors Associated With İntrinsic Motivation in Physical Education, a Qualitative Approach, Psychology of Sport and Exercise, 11– 223, 2003.
  • 9. İkizler, H.C., Spor, Sağlık ve Motivasyon, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2002. [In Turkish]
  • 10. İçten, B., Koruç, Z., Kocaekşi, S., 6 haftalık egzersiz öncesi ve sonrası 12-15 yaş aralığındaki çocukların benlik saygındaki değişim, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla, 2006. [In Turkish]
  • 11. Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B., Yüzücülerin depresyon, özsaygı ve kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 7:162-166, 2006. [In Turkish]
  • 12. Kaya, İ., Çocuk, Ergen ve Anne Baba, Morpa Yayınevi, İstanbul, 2003. [In Turkish]
  • 13. Kuru, E., Baştuğ, G., Futbolcuların kişilik özellikleri ve bedenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi. Ankara Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 95-101, 2008. [In Turkish]
  • 14. Kuzgun, Y., Meslek Danışmanlığı, Kurumlar, Uygulamalar, Nobel Yayıncılık , Ankara, 2000. [In Turkish]
  • 15. Nia, ME., Besharat, MA., Comparison of athletes’ personality characteristics in individual and team sports, Procedia Social and Behavioral Sciences, 808–812, 2010.
  • 16. Pehlivan, Z., Konukman, F., Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2, 2004. [In Turkish]
  • 17. Pervin ,L.A., John O.P., Theory and Research, Eighth Edition, John Wiley & Sons Inc, USA, 2001.
  • 18. Piers, E.V., The Piers-Harris Children's Self- Concept Scale, Revised Manual, Western Psychological Services, Los Angeles, 1984.
  • 19. Sayar, K., Söz Ola Gençlik Kültür, Sanat ve Edebiyat Dergisi, Erkam Matbaacılık, İstanbul, 4:11– 13, 2003. [In Turkish]
  • 20. Sema, C., 10 -12 Yaş Grubundaki Erkek Tenisçiler Masa Tenisçiler Aynı Yaş Grubu Sedanterlerin Reaksiyon Zamanlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara , 2007. [In Turkish]
  • 21. Sevinç, M., Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2003. [In Turkish]
  • 22. Tiryaki, Ş., Spor Psikolojisi, Eylül Kitap ve Yayınevi, Ankara 2000. [In Turkish]
  • 23. Tepeköylü, Ö., Soytürk, M., Çamlıyer, H., Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi,. Ankara Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 3;115-124, 2009. [In Turkish]
  • 24. Yüksel, Ö., Davranış Bilimleri, Gazi Kitapevi, Ankara, 2006. [In Turkis]
APA YARIMKAYA E, AKANDERE M, BASTUG G (2014). EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. , 242 - 250.
Chicago YARIMKAYA Erkan,AKANDERE Mehibe,BASTUG GÜLSÜM EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. (2014): 242 - 250.
MLA YARIMKAYA Erkan,AKANDERE Mehibe,BASTUG GÜLSÜM EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. , 2014, ss.242 - 250.
AMA YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. . 2014; 242 - 250.
Vancouver YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. . 2014; 242 - 250.
IEEE YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G "EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL." , ss.242 - 250, 2014.
ISNAD YARIMKAYA, Erkan vd. "EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL". (2014), 242-250.
APA YARIMKAYA E, AKANDERE M, BASTUG G (2014). EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 242 - 250.
Chicago YARIMKAYA Erkan,AKANDERE Mehibe,BASTUG GÜLSÜM EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 8, no.2 (2014): 242 - 250.
MLA YARIMKAYA Erkan,AKANDERE Mehibe,BASTUG GÜLSÜM EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, vol.8, no.2, 2014, ss.242 - 250.
AMA YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2014; 8(2): 242 - 250.
Vancouver YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2014; 8(2): 242 - 250.
IEEE YARIMKAYA E,AKANDERE M,BASTUG G "EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL." Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8, ss.242 - 250, 2014.
ISNAD YARIMKAYA, Erkan vd. "EFFECT OF SELF-CONFIDENCE LEVELS OF 12-14 YEARS OLD STUDENTS ON THEIR SERVING ABILITY IN VOLLEYBALL". Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 8/2 (2014), 242-250.