Yıl: 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 43 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü

Öz:
Hizmet sektörü işletmelerinin başarısında nitelikli insan kaynağına sahip olmak ve onları işletmede tutmak oldukça önem taşımaktadır. Turizm işletmeleri gibi işgücü devir hızının yüksek olduğu işletmelerde bu önem daha da artmaktadır. Çalışanların işten ayrılma niyeti (İAN) ve ortaya çıkacak işgücü devri üzerinde çok sayıda faktör olumlu veya olumsuz etki yapmaktadır. Bu faktörler içinde, algılanan örgütsel destek (AÖD), lider-üye etkileşimi (LÜE) ve iş stresi (İS) ön planda yer alır. Bu çerçevede bu çalışmada, konaklama sektöründe çalışanların işten ayrılma niyetinin azaltılmasında örgütsel destek ile lider-üye etkileşiminin etkilerini ortaya koymak ve bu ilişkide iş stresinin rolünü belirlemek amaçlanmıştır. 293 otel çalışanı üzerinde yapılan araştırmanın sonucunda, algılanan örgütsel desteğin ve lider-üye arasındaki olumlu etkileşimin çalışanların işten ayrılma niyetini azalttığı belirlenmiştir. İş stresinin ise, bu ilişkide aracılık rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

The Impact of Perceived Organizational Support and Leader-Member Exchange Quality on Turnover Intention: Mediating Role of Job Stress

Öz:
In the success of service industry business, it is quite significant to have qualified human resource and keeping it in the enterprises. In the businesses like tourism enterprises whose speed of labour turnover is high, this importance increases more. A number of factors have both positive and negative effects on turnover intention of employees and the labour turnover that will occur. Among these factors, perceived organizational support, job stress and leader-member exchange quality come into prominence. In this context, it is aimed to put forward the effects of organizational support and leader-member exchange quality on decreasing the turnover intention of employees and determine the role of job stress in that relation with this study. As a result of the study conducted on 293 hotel staff, it is determined that perceived organizational support and positive interaction between leader and member reduce the turnover intention of employees. As for job stress, it is found out that it plays the mediating role in this relation
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Allen, D., Shore, L. M. ve Griffeth, R. W. (2003), 'The Role of Perceived Organizational Support and Supportive Human Resource Practices in The Turnover Process', Journal of Management, 29 (1), ss. 99-118
  • Armeli, S., Eisenberger, R., Fasolo, P. ve Lynch, P. (1998), 'Perceived Organizational Support and Police Performance: The Moderating Influence of Socioemotional Needs', Journal of Applied Psychology, 83 (2), ss.288-297.
  • Baron, R. M. ve Kenny, D. A. (1986), 'The Moderator Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations', Journal of Personality and Social Psychology, 51 (6), ss.1173- 1182.
  • Baş, T., Keskin, N. ve Mert, İ. S. (2010), 'Lider Üye Etkileşimi (LÜE) Modeli ve Ölçme Aracının Türkçe'de Geçerlik ve Güvenilirlik Analizi', Ege Akademik Bakış, 10 (3), ss.1013-1039.
  • Bettencourt, L. A. (2004), 'Change-Oriented Organizational Citizenship Behaviors: The Direct and Moderating Influence of Goal Orientation', Journal of Retailing, 80 (3), ss.165-180.
  • Bitmiş, G. M. ve Ergeneli, A. (2011), 'Contingency Approach to Strategic Management: a test of the Mediating Effect of Leader Member Exchange on the Relationship Between Psychological Empowerment and Job Satisfaction in 21st Century Workplace', Journal of Global Strategic Management, 5 (2), ss. 90-100
  • Blau, P. (1964), Exchange and Power in Social Life, New York: Wiley.
  • Burns, J. Z. ve Otte, F. L. (1999), 'Implications of Leader-Member Exchange Theory and Research for Human Resource Development Research', Human Resource Development Quarterly, 10 (3), ss. 225-248.
  • Cam, E. (2004), 'Çalışma Yaşamında Stres ve Kamu Kesiminde Kadın Çalışanlar', Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), ss. 1-10.
  • Chiu, K. C., Chien, C. S., Lin, C. P. ve Hsiao, C. Y. (2005), 'Understanding hospital employee job stress and turnover intentions in a practical setting: The moderating role of locus of control', Journal of Management Development, 24 (10), ss. 837-855.
  • Cummins, R. (1989), 'Locus of control and social support: clarifiers of the relationship between job stress and job satisfaction', Journal of Applied Social Psychology, 19 (9), ss. 772-788.
  • Çelik, M., Turunç, Ö. ve Bilgin, N. (2014), 'Lider-Üye Etkileşimi ve Kariyer Memnuniyetinin Yenilikçi Davranışa Etkisinde Etiğin Düzenleyici Rolüne Yönelik Deneysel Bir Araştırma', Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (25), ss. 491-508.
  • Çetin, Ş., Korkmaz, M. ve Çakmakçı, C. (2012), 'Dönüşümsel ve Etkileşimsel Liderlik ile Lider-Üye Etkileşiminin Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi', Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18 (1), ss.7-36.
  • Dansereau, F., Graen, G. B. ve Haga, W. (1975), 'A Vertical Dyad Linkage Approach to Leadership in Formal Organizations: A Longitudinal Investigation of the Managerial Role-Making Process', Organizational Behavior and Human Performance, 13 (1), ss. 46-78.
  • Davis, K. (1982), İşletmelerde İnsan Davranışı, (Çeviren: Kemal Tosun), İstanbul: İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayını, No: 199.
  • Deconninck, J. ve Bachmann, D. (2005), 'An Analysis of Turnover Among Retail Buyers', Journal of Business Research, 58 (7), ss. 874- 882
  • Dreher, G. F. (1982), 'The Role of Performance in the Turnover Process', The Academy of Management Journal, 25 (1), ss. 137-174.
  • Efeoğlu, İ. F. (2006), İş-Aile Yaşam Çatışmasının İş Stresi, İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkileri: İlaç Sektöründe Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Eisenberger, R., Fasolo, P. ve Davis-LaMastro, V. (1990), 'Perceived Organizational Support and Employee Diligence, Commitment and Innovation', Journal of Applied Psychology, 75 (1), ss. 51-59.
  • Eisenberger, R., Huntington R., Hutchison S. ve Sowa, D. (1986), 'Perceived Organizational Support', Journal of Applied Psychology, 71 (3), ss. 500-507.
  • Elanain, H. M. A. (2014), 'Leader-member exchange and intent to turnover: Testing a mediated-effects model in a high turnover work environment', Management Research Review, 37 (2), ss. 110-129.
  • Ertekin, Y. (1993), Stres ve Yönetim, Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Gerstner, C. R. ve Day, D. V. (1997), 'Meta-analytic review of leadermember exchange theory: Correlates and construct issues', Journal of Applied Psychology, 82 (6), ss. 827-844.
  • Gao, Y. ve Shao-Feng, Y. (2012), 'A Study on the Mediating Role of Organizational Support between Job Stressor and Stress Reaction', 2012 International Conference on Technology and Management Lecture Notes in Information Technology, 21, ss.103-107.
  • Göksel, A. ve Aydıntan, B. (2012), 'Lider-Üye Etkileşimi Düzeyinin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Görgül Bir Araştırma', Süleyman Demirel Üniversitesi, İİBF Dergisi, 17 (2), ss. 247-271.
  • Graen, G. B. ve Uhl-Bien, M. (1995), 'Relationship-Based Approach to Leadership: Development of Leader-Member Exchange (LMX) Theory Over 25 years: Applying a Multilevel, Multi-Domain Perspective', Leadership Quarterly, 6 (2), ss. 219-247.
  • Graen, G. B. ve Cashman, J. F. (1975), 'A Role-Making Model of Leadership in Formal Organizations: A Developmental Approach', İçinde J. G. Hunt ve L. L. Larson (Editörler), Leadership Frontiers, ss.143-165, OH: Kent State University Press.
  • Graen, G. B., Liden, R. C. ve Hoel, W. (1982), 'Role of Leadership in the Employee Withdrawal Process', Journal of Applied Psychology, 67 (6), ss. 868-872.
  • Grandey, J. (1997), 'The relationship of organizational politics and support to work behaviors, attitudes, and stres', Journal of Organizational Behavior, 18 (2), ss. 159-180.
  • Griffeth, R. W., Hom, P. W. ve Gaertner, S. (2000), 'A Meta-Analysis of Antecedents and Correlates of Employee Turnover: Update, Moderator Tests, and Research Implications for the Next Millennium', Journal of Management, 26 (3), ss. 463-488.
  • Harris, K. J. ve Kacmar, K. M. (2006), 'Too much of a good thing: The curvilinear effect of leader-member exchange on stres', The Journal of Social Psychology, 146 (1), ss. 65-84.
  • Hellman, C. M., Dale R. F. ve Worley, J. (2006), 'A Reliability Generalization Study on The Survey of Perceived Organizational Support: The Effects of Mean Age and Number of Items on Score Reliability', Educational and Psychological Measurement, 66 (4), ss. 631-642.
  • Hom, P. W. ve Griffeth, R. W. (1995), Employee Turnover, Cincinnati, Oh: Southwestern.
  • House, R. J. ve Rizzo, J. R. (1972), 'Role Conflict and Ambiguity as Critical Variables in Model of Organizational Behavior', Organizational Behavior and Human Performance, 7 (3), ss. 467-505.
  • Howes, J. (2000), 'Who is Supporting Whom? Quality Team Effectiveness and Perceived Organizational Support', Journal of Quality Management, 5 (2), ss. 207- 223.
  • Hui, C., Wong, A. ve Tjosvold, D. (2007), 'Turnover Intention and Performance in China: The Role of Positive Affectivity, Chinese Values, Perceived Organizational Support and Constructive Controversy', Journal of Occupational and Organizational Psychology, 80 (4), ss. 735-751.
  • Işıkhan, V. (2002), Çalışma Hayatında Stres Olgusu ve Başa Çıkma Yolları,
  • http://www.tisk.org.tr/işverderg/0620001/çalismah.htm] (02.10.2002).
  • Jackofsky, E. F. (1984), 'Turnover and Job Performance: an Integrated Process Model', The Academy of Management, 9 (1), ss. 74-83.
  • Kaplan, M. ve Öğüt, A. (2012), 'Algılanan Örgütsel Destek ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Analizi: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama', Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 17 (1), ss. 387-401.
  • Kelloway, E. K., Sivanathan, N., Francis, L. ve Barling, J. (2004), 'Poor leadership' İçinde J. Barling, E. K. Kelloway ve M. R. Frone (Editörler), Handbook of Work Stress, ss.89-112, CA: Sage.
  • Kemery, E, Bedeian A, Mossholder K. ve Touliatos J. (1985), 'Outcomes of Role Stress: A Multisample Constructive Replication', Academy of Management Journal, 28 (2), s. 363-375.
  • Kılıç, G., Tunç, T., Saraçlı, S. ve Kılıç, İ. (2013), 'Örgütsel Stresin Örgütsel Sessizlik Üzerine Etkisi: Beş Yıldızlı Termal Otel İşletmelerinde Bir Uygulama', İşletme Araştırmaları Dergisi, 5 (1), ss. 17-32.
  • Kim, B. C. P., Lee, G. ve Carlson, K. D. (2010), 'An examination of the nature of the relationship between Leader-Member-Exchange (LMX) and turnover intent at different organizational levels', International Journal of Hospitality Management, 29 (4), ss. 591-597.
  • Kuşluvan, S. ve Kuşluvan, Z. (2004), 'Turizm İşletmelerinde İşgören Devri: Anlamı, Türleri ve Nedenleri', Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 1 (1), ss. 28-37.
  • Küçükusta, D. (2007), Konaklama İşletmelerinde İş-Yaşam Dengesinin Çalışma Yaşamı Kalitesi Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Lawrence, E. R. ve Kacmar, K. M. (2012), 'Leader-Member Exchange and Stress:The Mediating Role of Job Involvement and Role Conflict', Journal of Behavioral and Applied Management, 14 (3), ss. 39-52
  • Lazarus, A. A. (1985). 'Setting the Record Straight', American Psychologist, 40 (12), ss. 1418-1419.
  • Loi, R., Ao, O. K.Y. ve Xu, A. J. (2014), 'Perceived organizational support and coworker support asantecedents of foreign workers' voice and psychological', International Journal of Hospitality Management, 36, ss. 23-30.
  • Loi, R., Hang-Yue, N. ve Foley, S. (2006), 'Linking Employees' Justice Perceptions to Organizational Commitment and Intention To Leave: The Mediating Role of Perceived Organizational Support', Journal of Occupational and Organizational Psychology, 79 (1), ss. 101-120.
  • Matteson, M. ve Ivancevich, J. (1987), Controlling Work Stress, London: Jossey- Bass.
  • MacKinnon, D. P., Warsi, G. ve Dwyer, J. H. (1995), 'A simulation study of mediated effect measures', Multivariate Behavioral Research, 30 (1), ss. 41-62.
  • Morrow, P. C., Suzuki, Y., Crum, M. R., Ruben, R. ve Pautsch, G. (2005), 'The role of leadermember exchange in high turnover work environments', Journal of Managerial Psychology, 20 (8), ss. 681-695.
  • Murphy, S. M., Wayne, S. J., Liden , R. C. ve Erdoğan, B. (2003), 'Understanding Social Loafing: The Role of Justice Perceptions and Exchange Relationships', Human Realtions, 56 (1), ss.61-84.
  • Northouse, P. G. (2001), Leadership Theory and Practice, California: Sage Publication.
  • Nufer, S. (2012), The Effects of Locus of Control and Leader-Member Exchange as Predictors of Stress and Burnout in the Workplace, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Faculty of The Chicago School of Professional Psychology.
  • Organ, D. W. (1977), 'A Reappraisel and Reinterpretation of the Satisfaction-Causes- Performance Hypothesis', Academy of Management Review, 2 (1), ss. 46-53.
  • Özdevecioğlu, M. (2004), 'Algılanan Örgütsel Desteğin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkileri', Amme İdaresi Dergisi, 37 (4), ss. 97-115.
  • Özutku, H., Ağca, V. ve Cevrioğlu, E. (2008), 'Lider-Üye Etkileşimi Teorisi Çerçevesinde, Yönetici-Ast Etkileşimi ile Örgütsel Bağlılık Boyutları ve İş Performansı Arasındaki İlişki: Ampirik Bir İnceleme', Atatürk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22 (2), ss. 193-210.
  • Parè, G. ve Tremblay, M. (2007), 'The Influence of High-Involvement Human Resources Practice, Organizational Commitment, and Citizenship Behaviors on Informational Technology Professionals, Turnover', Group & Organization Management, 32 (3), ss. 326-357.
  • Pathak, D. (2012), 'Role of perceived organizational support on stress-satisfaction relationship: An empirical study', Asian Journal of Management Research, 3 (1), ss. 153-177.
  • Perryer, C.R., Jordan, C.L., Firns, I. ve Travaglione, A. (2010), 'Predicting turnover intentions: The interactive effects of organizational commitment and perceived organizational support', Management Research Review, 33 (9), ss. 911-923.
  • Porter, L., Steers, R., Mowday, R. ve Boulian, P. (1973), 'Organizational Commitment, Job Satisfaction, and Turnover Among Psychiatric Technicians', Journal of Applied Psychology, 59 (5), ss. 603-609.
  • Rhoades, L. ve Eisenberger, R. (2002), 'Perceived Organizational Support: A Review of The Literature', Journal of Applied Psychology, 87 (4), ss. 698-714.
  • Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2012), Organizational Behavior, (15. Baskı), New Jersey: Prentice Hall.
  • Ross, G. F. (1995), 'Work stress and personality measures among hospitality industry employees', International Journal of Contemporary Hospitality Management, 7 (6), ss. 9-13.
  • Rusbelt, C. E., Farrel, D., Rogers, M. ve Mainous, A. G. (1988), 'Impact of Exchange Variables on Exit, Voice, Loyalty and Neglect: An Integrative Model of Responses to Decline Job Satisfaction', Academy of Management Journal, 31 (2), ss. 599-627.
  • Schafer, W. (1987), Stress Management For Wellness, New York: Mc Graw Hill.
  • Sekaran, U. (1992), Research Methods for Business, Canada: John Wiley and Sons, Inc.
  • Stamper, C. L. ve Johlke, M. C. (2003), 'The Impact of Perceived Organizational Support on the Relationship Between Boundary Spanner Role Stress and Work Outcomes', Journal of Management, 29 (4), ss. 569-588.
  • Stassen, M. ve Ursel N. D. (2009), 'Perceived Organizational Support, Career Satisfaction, and The Retention of Older Worker', Journal of Occupational and Organizational Psychology, 82 (1), ss. 201-220.
  • Şahin, F. (2011), 'Lider-Üye Etkileşimi İle İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişki Üzerinde Cinsiyetin Etkisi', Ege Akademik Bakış Dergisi, 11 (2), ss. 277-288.
  • Şimşek, Ö. F. (2007), Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Tekleab, A. G., Bartol, M. K. ve Liu, W. (2005), 'Is it pay levels or pay raises that matter to fairness and turnover?', Journal of Organizational Justice, 26 (8), ss. 899-921.
  • Teoman, D. D. (2007), Performans Değerlendirme Sürecinde Oluşan Adalet Algısı, Bu Algının İç, Dış Ve Sosyal Ödüllerle Olan İlişkisinin İşten Ayrılma Niyetine Olan Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Tokgöz, N. (2011), 'Örgütsel Sinisizm, Örgütsel Destek ve Örgütsel Adalet İlişkisi: Elektrik Dağıtım İşletmesi Çalışanları Örneği', Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (2), ss. 363-387.
  • Tuna, M. (2007), 'Personel Devir Oranı Analizi: Ankara'da Yer Alan Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama', Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18 (1), ss. 45-52.
  • Turunç, Ö. ve Çelik, M. (2010), 'Çalışanların Algıladıkları Örgütsel Destek Ve İş Stresinin Örgütsel Özdeşleşme ve İş Performansına Etkisi', Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17 (2), ss. 183-206.
  • Tuzun, İ. K. ve Kalemci, R. A. (2012), 'Organizational and supervisory support in relation to employee turnover intentions', Journal of Managerial Psychology, 27(5), ss.518-534.
  • Tuten, T. L. ve Neidermeyer, P. E. (2004). 'Performance, Satisfaction and Turnover in Call The effects of Stress and Optimism', Journal of Business Research, 57 (1), ss. 26-34.
  • Voki?, N. P. ve Bogdani?, A. (2007), 'Individual Differences and Occupational Stress Perceived: A Croatian Survey', Working Paper Series, Paper No: 07-05, University of Zagrep, Croatia.
  • Wayne S. J., Shore L. M. ve Linden, R. C. (1997), 'Perceived Organizational Support and Leader Member Exchange: A Social Exchange Perspective', Academy of Management Journal, 40 (1), ss. 82-111.
  • Williams, E. S., Konrad, T. R., Scheckler, W. E., Pathman, D. E., Linzer, M., McMurray, J. E., Gerrity, M. ve Schwartz, M. (2001), 'Understanding physicians' intentions to withdraw from practice: the role of job satisfaction, job stress, mental and physical health', Health Care Management Review, 26 (1), ss. 7-19.
  • Yılmaz, B. ve Halıcı, A. (2010), 'İşgücü Devir Hızını Etkileyen Etmenler: Sekreterlik Mesleğinde Bir Araştırma', Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 2 (4), ss. 93-108.
  • Yukl, G. (2002), Leadership in Organizations, NJ: Prentice-Hall, Upper Saddle River.
  • Yüksel, İ. (2006), 'Örgütsel Destek Algısı ve Belirleyicilerinin İşten Ayrılma Eğilimi ile İlişkisi', İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi Dergisi, 35 (1), ss. 7-32.
APA Turunç Ö, Avcı U (2015). Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. , 43 - 63.
Chicago Turunç Ömer,Avcı Umut Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. (2015): 43 - 63.
MLA Turunç Ömer,Avcı Umut Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. , 2015, ss.43 - 63.
AMA Turunç Ö,Avcı U Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. . 2015; 43 - 63.
Vancouver Turunç Ö,Avcı U Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. . 2015; 43 - 63.
IEEE Turunç Ö,Avcı U "Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü." , ss.43 - 63, 2015.
ISNAD Turunç, Ömer - Avcı, Umut. "Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü". (2015), 43-63.
APA Turunç Ö, Avcı U (2015). Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(1), 43 - 63.
Chicago Turunç Ömer,Avcı Umut Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12, no.1 (2015): 43 - 63.
MLA Turunç Ömer,Avcı Umut Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.12, no.1, 2015, ss.43 - 63.
AMA Turunç Ö,Avcı U Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2015; 12(1): 43 - 63.
Vancouver Turunç Ö,Avcı U Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2015; 12(1): 43 - 63.
IEEE Turunç Ö,Avcı U "Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12, ss.43 - 63, 2015.
ISNAD Turunç, Ömer - Avcı, Umut. "Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12/1 (2015), 43-63.