Yıl: 2014 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 27 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler konularını öğrenmede Türkü destekli öğretimin ve öğrenmenin etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2012-2013 EğitimÖğretim yılı bahar döneminde Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir merkez ilkokulunda 4. Sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmaya toplam 67 öğrenci katılmıştır. Bunlardan 34ü deney grubu, 33ü ise kontrol grubudur. Araştırmada 4 seçenekli çoktan seçmeli 20 maddeden oluşan akademik başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada uygulama süreci 4 hafta ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler dersinde Türkü destekli etkinliklerle öğretim yapılan deney grubundaki öğrencilerin lehine kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

-

Öz:
The purpose of this study is to determine effect of folk-songsupported instruction on learning Social Studies subjects among the fourth grade students in elementary schools. This study has been conducted in spring semester of 2011-2012 school year in an elementary school located in downtown Mugla, and which is subsidiary of Mugla Provincial Directorate of National Education. A total of 67 students have participated in the study. 34 of those students were in the experimental group while 33 of them consisted of the control group. A multiple choice achievement test consisting of 20 items and each item having four options has been implemented. The application span has been limited with 4 weeks. At the end of the study, in comparison to the control group a statistically meaningful difference in favor of experimental group which received song- folk-supported instruction in Social Studies class has emerged. According to the findings it has been judged that students in the experimental group were more successful than those in the control group.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Braynt, J., Marian, S., Kymberiey, J., & Vega, J. (2003). Increasing math achievement through use of music. (Ed 478 919). 19 Mart 2013’te alındığı yer http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED478919.pdf
  • Cooper, B. L. (1998). Teaching with popular music resources: A bibliography of interdisciplinary instructional approaches. Popular Music & Society, 22(2), 85-115.
  • Eady, I. L. ve Wilson, J. D. (2007). Restructuring music’s role in the middle school curriculum. College Student Journal, 41(1), 239-241.
  • Hailat, S., Khasawneh, S., Shargawi, S., Jawarneh, M. ve Alshudaifat, S. (2008). Human resource education: Does listening to music during instruction affect Jordanian secondary students’ academic achievement? International Journal of Applied Educational Studies, 2(1), 1-12.
  • Hallam, S., ve Price, J. (1998). Can the use of background music improve the behavior and academic performance of children with emotional and behavioral difficulties? British Journal of Special Education, 25(2), 88-91.
  • Harris, R. B. (2004). Middle Schoolers and the blues. Social Studies, 95(5), 197-200.
  • Hines, S. J. (2010). Name that word: using song lyrics to improve the decoding skills of adolescents with learning disabilities. Teaching exceptional students, 43(1), 16-21.
  • Humphries, C.A., Bidner, S., ve Edwards, C. (2011). Integrated Learning with Physical Education and Music. The Clearing House, 84(5), 174-179.
  • Levy, D. L. ve Byrd, D. C. (2011). Why can’t we be friends? Using music to teach social justice. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 11(2), 64-75.
  • Michener, D., Reed, H. ve Fishoff J. (2012). Surprising insights: literacy and music. Alifornia Reader, 45(3), 25-32.
  • Moore, J. R. (2007). Popular music helps students focus on important social issues. Middle School Journal, 38(4), 21-29.
  • Palmer, J. ve Burroughs, S. (2002). Integrating children’s literature and song into the social studies. The Social Studies, 93(2), 73-78.
  • Rideout, V. J., Foehr, U. G. ve Roberts D. F. (2010). Generation M2 media in the lives of 8- to 18-year olds. California: Kaiser Family Foundation Sanchéz, R. M. (2007). Music and Poetry as social justice texts in the secondary classroom. Theory and Research in Social Education, 35(4), 646- 666.
  • Ulusoy, K. ve Gülüm, K. (2008). Sosyal bilgiler dersinde göç konusunun işlenişinde halk türkülerinin kullanılması (örnek bir çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 112-127.
  • Waller, L. ve Edgington, W. D. (2001). Using songs to help teach the civil war. The Social Studies 92(4), 147-150.
  • White, C. ve McCormack, S. (2006). The message in the music: popular culture and teaching in social studies. Social Studies, 97(3), 122-127.
APA Sidekli S, COŞKUN İ (2014). TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. , 27 - 38.
Chicago Sidekli Sabri,COŞKUN İbrahim TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. (2014): 27 - 38.
MLA Sidekli Sabri,COŞKUN İbrahim TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. , 2014, ss.27 - 38.
AMA Sidekli S,COŞKUN İ TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. . 2014; 27 - 38.
Vancouver Sidekli S,COŞKUN İ TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. . 2014; 27 - 38.
IEEE Sidekli S,COŞKUN İ "TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM." , ss.27 - 38, 2014.
ISNAD Sidekli, Sabri - COŞKUN, İbrahim. "TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM". (2014), 27-38.
APA Sidekli S, COŞKUN İ (2014). TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 27 - 38.
Chicago Sidekli Sabri,COŞKUN İbrahim TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no.1 (2014): 27 - 38.
MLA Sidekli Sabri,COŞKUN İbrahim TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.16, no.1, 2014, ss.27 - 38.
AMA Sidekli S,COŞKUN İ TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014; 16(1): 27 - 38.
Vancouver Sidekli S,COŞKUN İ TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014; 16(1): 27 - 38.
IEEE Sidekli S,COŞKUN İ "TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, ss.27 - 38, 2014.
ISNAD Sidekli, Sabri - COŞKUN, İbrahim. "TÜRKÜ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/1 (2014), 27-38.