ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI

Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 387 - 399 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI

Öz:
Kimlik kavramı toplumun sosyal sisteminin en temel ve önemli kökenini oluşturmaktadır. Kimlik, bireylerin olduğu gibi kurumların da kültürel, sosyal konum ve statülerinin karşılığı olan çok boyutlu, inanç, tutum, değer yargılarını sembolize eden bir kapsama sahiptir. Kurum kimliğinin oluşması, pozitif bir imaj ve kurum itibarı için günümüz koşullarında bir zorunluluk haline gelmiştir. Kurum kimliğinin oluşması öncelikle kurumdaki hiyerarşik hantal bürokratik yöntemlerin terkedilmesi, iletişim biçimlerinin yeniden yapılandırılması, nitelikli bir görsel kimlikle (kurumsal imaj) somutlanmasını gerektirmektedir. Bunlar kurumsal itibarın oluşmasında en önemli etmenlerdir. Görsel kimliği oluşturan etmenlerin (başında gelen) imzası olan Logo bir semboller bütünüdür. Zamanın en değerli meta olduğu günümüzde, izleyici logoyu ne kadar çabuk algılarsa, markayı da o kadar hızlı tanıyacak ve zihninde yer edecektir. Kurumun Kimliği için bu anlamda logonun doğru tasarlanabilmesi, kurumun anlaşılabilirliği açısından çok önemlidir. Kurumun anlaşılabilirliği ancak logonun kurum kültürüne, öz değerlerine uygun renk/biçime ve doğru tasarıma sahip olması ile mümkündür. Türkiye'de üniversitelerin çoğunun görsel kimliklerini oluşturmada genel olarak, bilinçsiz ve özensiz oldukları söylenebilir. Bu bağlamda Türkiye'deki devlet üniversiteleri genelinde kurumsal kimlik yoksunluğu ve ilintili olarak sorunlu görsel kimlik örnekleri incelenecektir
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma

CORPORATE IDENTITY CHALLENGE IN INSTITUTIONALISING OF UNIVERSITIES AND SIGNATURE OF CORPORATE IDENTITY; UNIVERSITY LOGOS

Öz:
Identity concept constitutes the most essential and significant root of social structure of the community. Identity has a scope that symbolizes multi-dimensional faith, attitude, value judgments that correspond to cultural, social states of individuals as well as of institutions. Development of corporate identity is obligatory for positive image and corporate prestige in today's circumstances. Development of corporate identity has become mandatory for a positive image and corporate prestige in today's circumstances. Development of corporate identity calls primarily for abandoning hierarchical bulky bureaucratic methods, re-structuring communication means and for substantiating through eligible visual identity (corporate image). These are the most important factors in forming corporate prestige. Logo, having signature as one of the (leading) factors making up Corporate Image, is a whole of symbols. Logo must be so designed plain and right to remind the institute it directly represents, in a fashion that can be applied in every circumstance and size. In today's world where time is the most precious meta, the quicker the audience perceives the logo, the quicker the brand will be recognized and it will strike. Correct logo design in this sense is vital for Corporate Identity in terms of institutional understandability. Corporate understandability is only possible with correct logo design that matches corporate culture and appropriate colour/form of core-values. In this regard, lack of corporate identity throughout Turkish state universities and relatedly turbulent visual identity samples shall be studied
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AK, Mehmet, (1998) Kurumsal Kimlik ve İmaj, Halkla İlişkiler ve Grafik Sanatları Dizisi, İstanbul
  • BROMLEY Dennis B. (2001), "Relationships Between Personal and Corporate Reputation". European Journal of Marketing, 35 (3-4), 316-334.
  • DAVİES, G., CHUN R., SILVA R.D. ve ROPER S., (2003) Corporate Reputation and Competitiveness, Routledge Publications, London. De NEVE, R., (1992) Corporate ID Systems, Cineinati, Ohio.
  • GÜMÜŞ Murat, ÖKSÜZ Burcu. (2009), Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • LİPSET Seymour Martin, (1961) INTRODUCTION to Robert Michels' Political Parties: A Sociological Study of the Oligarchical Tendencies of Modern Democracy, Collier Books, Çev: Toker Dereli
  • NESKE Fritz, F. (1977). PR Management, Gernsbach: deutscher Verlag. Aktaran: Ayla OKAY, Kurum Kimliği, MediaCat, 2005, İstanbul.
  • OKAY Ayla, (2002) Kurum Kimliği, 3.bs., MediaCat, İstanbul
  • OKTAR Ö. Faruk, ÇARIKÇI İ. Hüseyin, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2012/1, Sayı:15, S.128
  • PELTEKOĞLU F., (2001) Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul.
  • PERRY A., WISNOM D., (2003) Markanın DNA'sı - Eşsiz Ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • SCHULTZ, MOURITSEN, GABRIELSEN, (2001), Sticky Reputation: Analyzing A Ranking System, Corporate Reputation Review, Volume 4, No1, s.24
  • SMICIKLAS Mark, (2012) The Power of Infographics, Pearson Education Inc. USA.
  • YENİÇERİ Özcan, (2011) Konformizm, Yozlaşma ve İtaatsizlik, Journal of Sociological Studies / Sosyoloji Konferanslari . Issue 44, p69-90. 22p.
  • ZİLLİOĞLU Merih, (1996) İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Kültür Yayınları.
APA TAN E (2016). ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. , 387 - 399.
Chicago TAN ENİS TİMUÇİN ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. (2016): 387 - 399.
MLA TAN ENİS TİMUÇİN ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. , 2016, ss.387 - 399.
AMA TAN E ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. . 2016; 387 - 399.
Vancouver TAN E ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. . 2016; 387 - 399.
IEEE TAN E "ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI." , ss.387 - 399, 2016.
ISNAD TAN, ENİS TİMUÇİN. "ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI". (2016), 387-399.
APA TAN E (2016). ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 6(4), 387 - 399.
Chicago TAN ENİS TİMUÇİN ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 6, no.4 (2016): 387 - 399.
MLA TAN ENİS TİMUÇİN ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, vol.6, no.4, 2016, ss.387 - 399.
AMA TAN E ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2016; 6(4): 387 - 399.
Vancouver TAN E ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2016; 6(4): 387 - 399.
IEEE TAN E "ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI." The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 6, ss.387 - 399, 2016.
ISNAD TAN, ENİS TİMUÇİN. "ÜNİVERSİTELERİN KURUMSALLAŞMASINDA GÖRSEL KİMLİK SORUNU VE GÖRSEL KİMLİĞİN İMZASI; ÜNİVERSİTE LOGOLARI". The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 6/4 (2016), 387-399.