Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler
Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 1 - 16 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler
Öz: destekleyici davranışları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Muğla ili Menteşe ilçesinde görev yapmakta olan 162 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretme-Öğrenme Anlayışları Ölçeği ile Öğrenen Özerkliğini Destekleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, t test, ANOVA, Kruskal Wallis H-Test, Mann Whitney UTest ve Pearson's r kullanılmıştır. Araştırmanın temel sonuçları şöyle sıralanabilir: (1) Öğretmenler yapılandırmacı anlayışını yüksek düzeyde tercih etmektedirler. (2) Öğretmenler geleneksel anlayışı düşük düzeyde tercih etmektedirler. (3) Öğretmenler öğrenen özerkliğini destekleyici davranışları çoğu zaman sergilemektedirler. (4) Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretme-öğrenme anlayışı tercihleri ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasında olumlu yönde ve orta düzeyde ilişki vardır. (5) Öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme anlayışı tercihleri ile geleneksel öğrenme anlayışı tercihleri arasında düşük düzeyde ters yönlü ilişki bulunmaktadır.
Anahtar Kelime: Konular:
The Relationships between Teaching and Learning Conceptions of the Classroom Teachers and Their Learner Autonomy Support Behaviors
Öz: The main purpose of this study is to determine the relationships between classroom teachers' teaching-learning conceptions and their learner autonomy support behaviors. The sample of this descriptive study consists of 162 classroom teachers employed in central province of Mugla. The data of the study were collected through the administration of the questionnaires (namely The Teaching and Learning Conceptions Questionnaire, The Scale for Learner Autonomy Support Behaviors) to the teachers in the sample. In the analysis of the data, descriptive statistics, t test, ANOVA, Kruskal Wallis HTest, Mann Whitney U-Test and Pearson's r were conducted. The main results of the study are: (1) The teachers favor constructivist teaching-learning conception at high level. (2) The teachers favor traditional teaching-learning conception at lower level. (3) The teachers exhibit learner autonomy support behaviors very often. (4) There is a positive and medium level correlation between the constructivist teaching and learning conception of the teachers and their learner autonomy support behaviors. (5) There is also a negative and low correlation between the teachers' constructivist teaching-learning conception and their traditional teaching and learning conception.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Işıkoğlu vd., 2009; Özenç & Doğan, 2007) ve kıdemin sınıf öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışları
- üzerinde bir fark yaratmadığı (Engin & Daşdemir, 2015) araştırma sonuçları da yer almaktadır. Meslekte
- genç olmanın değişimleri takip etmek ve ayak uydurabilmek açısından katkısı olmakla birlikte öğrenme
- ortamı ve değişkenleri ile uzun süreli etkileşimin bu konuda iyileşmeye ve zenginleşmeye yol açabileceği
- de söylenebilir. Ancak alınmış olunan öğretmenlik eğitiminin güncel olması, eğitim sitemindeki köklü
- değişime göre düzenlenmiş olması açısından kıdem olarak daha genç olan öğretmenlerin daha avantajlı
- olduğu şeklinde değerlendirilebilir.
- Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleyici davranışları sergileme
- düzeyleri hem genel hem duygu-düşünce desteği, öğrenme süreci desteği ve değerlendirme desteği alt
- boyutlarında kıdeme göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Bu sonuç Güvenç, (2011), Güvenç &
- Güvenç, (2014) ile Yılmaz, Oğuz & Altınkurt'un (2016) çalışmaları ile benzerlik göstermektedir. Özkal &
- Demirkol'un (2014) çalışmasında öğretmenlerin kıdemleri arttıkça özerklik destekleri artarken, Alkın
- Şahin, Tunca & Oğuz (2015) ile Oğuz, Altınkurt, Yılmaz & Hatipoğlu'nun (2014) çalışmasında duygu
- düşünce desteği boyutunda deneyim yılı daha az olan öğretmenlerin deneyimli öğretmenlere göre daha
- özerk davranışlar sergiledikleri görülmektedir. Emir & Kanlı'nın (2009) çalışmasında ilköğretim
- öğretmenlerinin öğrencilere yönelik yüksek düzeyde özerklik desteğinin kıdeme göre anlamlı bir farlılık
- yaratmadığı, orta düzeyde özerklik desteği sağlama konusunda 21 yıl ve üzeri hizmet yılı olan
- öğretmenlerin lehine sonuçlar elde edildiği görülmüştür. Benzer bir sonuç Uçgun'un (2013) çalışmasında
- elde edilmiştir. Buna karşılık Sünbül, Kesici, Üre & Bozgeyikli 'nin (2003) çalışmasında orta düzeyde
- özerklik desteği boyutunda kıdeme göre anlamlı bir farlılık yokken, kıdem artışı ile yüksek düzeyde
- özerklik desteğinin de arttığı görülmektedir.
- Araştırmanın bulgu ve tartışmalarına göre şu sonuçlara ulaşılabilir: (1) Sınıf öğretmenleri
- yapılandırmacı öğretme-öğrenme anlayışı tercih etme düzeyleri yüksek olmakla birlikte, geleneksel
- öğretme-öğrenme anlayışını dikkate değer düzeyde işe koşmaktadırlar. (2) Öğretmenler öğrenen
- özerkliğini destekleyici davranışları yüksek düzeyde sergilemektedirler. (3) Öğretmenlerin
- yapılandırmacı öğretme-öğrenme anlayışını tercih etme düzeyleri ile öğrenen özerkliğini destekleyici
- davranışları sergileme düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. (4) Öğretmenler
- mevcut programların öğretme-öğrenme anlayışı ile uyumlu olmayan ölçme ve değerlendirme sistemi
- nedeniyle yön belirlemekte çelişki yaşamaktadırlar.
- Araştırma sonuçlarına dayalı olarak şu önerilerde bulunulabilir: (1) İlkokul dördüncü sınıflarda da
- sınava dayalı değerlendirme yapma zorunluluğu kaldırılarak, öğretmenlerin süreci temele alan
- değerlendirme yaklaşımlarını öncelikli hale getirmeleri sağlanabilir. (2) Öğrenen özerkliğini destekleyici
- davranışlar ve yapılandırmacı öğretme-öğrenme anlayışı arasındaki olumlu ilişkiye dayalı olarak,
- öğretmen özerkliğini destekleyici düzenlemelerin yapılması ve öğretmenlerin yeterlikleri artırılarak
- özerklik kapasitesinin artırılması gerekir. (3) Ölçme ve değerlendirme konusu eğitim sistemi düzeyinde
- ele alınarak, ölçme ve değerlendirme anlayışı öğretim programları ile uyumlu hale getirilerek
- öğretmenlerin süreç temelli öğretme-öğrenme anlayışına yönelimleri desteklenmelidir. (4) Bu çalışma
- farklı örneklemlerde tekrarlanarak, bu çalışmayla ortaya konan ilişkilerin genellenebilir bir yapı
- oluşturup oluşturmadığı farklı özelliklere sahip örneklemlerde sınanmalıdır.
- Akça, S. (2007). İlköğretim 5. sınıf 2005 matematik programının öğretmen yönetici ve ilköğretim müfettişleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Akçil, M. & Oğuz, A. (2015). Fen bilgisi öğretmenlerinin öz yeterlik inancı ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 1-16.
- Alkın-Şahin, S., Tunca, N. & Oğuz, A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini ve eleştirel düşünmeyi destekleme davranışları. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 161-178.
- Anagün, S. Ş., Yalçınoğlu, P. & Ersoy, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretme-öğrenme sürecine ilişkin inançlarının yapılandırmacılık açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 1-16.
- Anıl, D. & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
- Assor, A., Kaplan, H. & Roth, G. (2002). Choice is good, but relevance is excellent: Autonomy-enhancing and suppressing teacher behaviours predicting students' engagement in schoolwork. British Journal of Educational Psychology, 72(2), 261-278.
- Atasoy, Ş. & Akdeniz, A. R. (2006). Yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun geliştirilen çalışma yapraklarının uygulama sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 170(35), 157-173.
- Aydın, Ö., Tunca, N., & Şahin, S. A. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1331-1346.
- Aydogdu, B. & Selanik-Ay, T. (2016). Determination of teacher characteristics which support constructivist learning environments. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 63, 293-310.
- Aykan, A. (2014). Ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
- Aypay, A. (2011). Öğretme ve öğrenme anlayışları ölçeği'nin Türkiye uyarlaması ve epistemolojik inançlar ile öğretme ve öğrenme anlayışları arasındaki ilişkiler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 7-29.
- Baş, G. (2015). Öğretmenlerin eğitim felsefesi inançları ile öğretme-öğrenme anlayışları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim,40(182), 111-126.
- Baş,G. & Beyhan, Ö. (2013). Öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ile öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1,14-26.
- Benson, P. (2001). Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow: Longman/Pearson Education.
- Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association http://ocw.metu.edu.tr/pluginfile.php/9173/mod_resource/content/1/In%20Search%20of%20Understanding.pdf. Supervision and Curriculum Development.
- Bukova-Güzel, E. & Aklan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5, 385-420.
- Büyüköztürk, Ş.(2003). Sosyal bilimler için veri analizi (Geliştirilmiş 3. Baskı). Ankara: Pagem A Yayıncılık.
- Chan, K. W. & Elliott, R. G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 20, 817-831.
- Chan, V. (2001). Readiness for learner autonomy: what do our learners tell us? Teaching in Higher Education, (6), 4.
- Cheng, M. M., Chan, K. W., Tang, S. Y. & Cheng, A. Y. (2009). Pre-service teacher education students' epistemological beliefs and their conceptions of teaching. Teaching and Teacher Education, 25(2), 319-327.
- Coşkun, K. (2012). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yapılandırmacı yöntem yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 266-276.
- Çiftçi, S., Sünbül, A. M. & Köksal, O. (2013). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma göre düzenlenmiş mevcut programa ilişkin yaklaşımlarının ve uygulamalarının değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 281-295.
- Deci, E. L., Nezlek, J. & Sheinman, L. (1981). Characteristics of the rewarder and intrinsic motivation of the rewardee. Journal of Personality and Social Psychology, 40, 1-10.
- Demirel, Ö. (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
- Dickinson, L. & Wenden, A. (1995). Autonomy, self-direction and self-access in language teaching and learning, Special Issue of System, 23( 2), 151-164.
- Duffy, T. & Cunningham, D. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction. Handbook of research for educational communications and technology, 170-198. http://www.aect.org/edtech/ed1/pdf/07.pdf.
- Emir, S. & Kanlı, E. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin öğrencilerini motive etme biçimlerinin incelenmesi. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2009-2), 63-79.
- Engin, G. & Daşdemir, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 33, 425-432.
- Ergür, D. O. (2010). Öğrenen özerkliğinin kazandırılmasında öğretmenin rolü. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 11-13 November, Antalya-Turkey.
- Fenner, A. B. (2003). Learner autonomy. Thematic Collections: Presentation and Evaluation of Work Carried Out by ECML from 1995-1999, 383, 25.
- Gray, A. (1997). Contructivist teaching and learning. SSTA Research Centre Report, 97-07.
- Güvenç, E. & Güvenç, H. (2014). İlköğretim matematik ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin sınıf yönetim biçemleri ve özerklik desteği algıları. NWSA-Education Sciences, 9(3), 311-322.
- Güvenç, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin özerklik destekleri ve mesleki özyeterlik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 99-116.
- Hardre, P. L., & Reeve, J. (2003). A motivational model of rural students' intentions to persist in, versus drop out of high school. Journal of Educational Psychology, 95, 347-356.
- Holec, H. (1981). Autonomy in foreign language learning. Oxford: Pergamon.
- Honebein, P. C. (1996). Seven goals for the design of constructivist learning environments. Constructivist learning environments: Case studies in instructional design, 11-24.
- Isikoglu, N., Basturk, R. & Karaca, F. (2009). Assessing in-service teachers' instructional beliefs about studentcentered education: A Turkish perspective.Teaching and Teacher Education, 25(2), 350-356.
- İnal, K. (1992). Bazı paradigmalarda eğitim ve özgürlük ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(2), 795-820.
- İnal, K. (1992). Bazı paradigmalarda eğitim ve özgürlük ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(2), 795-820.
- Karacığa, S. (2008). Öğretmenlere göre yapılandırmacı ilköğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Karaşahin, A. & Kahyaoğlu, H. (2011). İlköğretim birinci kademe fen ve teknoloji dersine giren 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme modeli konusunda yeterliklerinin incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 27-30 Haziran, Niğde.
- Kember, D. (1997). A reconceptualisation of the research into University academics' conceptions of teaching. Learning and Instruction, 7(3), 255-275.
- Kurtdede-Fidan, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği niteliklere sahip olma düzeylerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü.
- Little, D. (1991). Learner Autonomy 1: Definitions, Issues and Problems. Dublin: Authentik.
- Little, D. (1995). Learning as dialogue: The dependence of learner autonomy on teacher autonomy. System, 23(2), 175-181.
- Oğuz, A. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerleri ile öğretme ve öğrenme anlayışları. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(22), 139-160.
- Oğuz, A. (2013 a). Öğretmenlerin öğrenen özerkliğinin desteklenmesine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10(1), 1273-1297.
- Oğuz, A. (2013). Öğrenen özerkliğini destekleme ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2177-2194.
- Oğuz, A., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studiess, 1(1), 22-51.
- Özenç, M. & Doğan, C. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterlik düzeylerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 67-83.
- Özkal, N. & Demirkol, A.Y. (2014). Öğrenen özerkliğinin desteklenmesinin gerekliliğine ve sergilenmesine ilişkin öğretmen görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy, 9(3), 293-310.
- Pecore, J. L. (2013). Beyond beliefs: Teachers adapting problem-based learning to preexisting systems of practice. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 7(2), 6-26.
- Sert, N. (2007). Öğrenen özerkliğine ilişkin bir ön çalışma. İlköğretim Online, 6(1), 180-196.
- Shermila, A.J. (2013). Constructivist Teaching and Learning. http://www.academia.edu/7728771/ Constructivist_Teaching_and_Learning.
- Sünbül, A.M., Kesici, Ş., Üre, Ö. & Bozgeyikli, H. (2003). Öğrencileri motive etme ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Malatya, İnönü Üniversitesi.
- Uçgun, D. (2013). Türkçe Öğretmenlerinin öğrencileri motive etme düzeyleri ile ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 449-460.
- Wang, H. (2014). Learner autonomy based on constructivism learning theory. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering,8(5), 1552-1554.
- Yanpar-Yelken., Üredi, L., Tanrıseven, I. & Kılıç, F. (2010). İlköğretim müfettişlerinin yapılandırmacı program ile öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerine ilişkin görüşleri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 31-46.
- Yılmaz, K., Oğuz, A. & Altınkurt, Y. (2016). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. DOI:10.16986/HUJE.2016016394.
APA | Ekinci N (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. , 1 - 16. |
Chicago | Ekinci Necla Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. (2016): 1 - 16. |
MLA | Ekinci Necla Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. , 2016, ss.1 - 16. |
AMA | Ekinci N Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. . 2016; 1 - 16. |
Vancouver | Ekinci N Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. . 2016; 1 - 16. |
IEEE | Ekinci N "Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler." , ss.1 - 16, 2016. |
ISNAD | Ekinci, Necla. "Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler". (2016), 1-16. |
APA | Ekinci N (2016). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0(19), 1 - 16. |
Chicago | Ekinci Necla Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 0, no.19 (2016): 1 - 16. |
MLA | Ekinci Necla Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.0, no.19, 2016, ss.1 - 16. |
AMA | Ekinci N Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2016; 0(19): 1 - 16. |
Vancouver | Ekinci N Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2016; 0(19): 1 - 16. |
IEEE | Ekinci N "Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0, ss.1 - 16, 2016. |
ISNAD | Ekinci, Necla. "Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme-Öğrenme Anlayışları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleyici Davranışları Arasındaki* İlişkiler". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 19 (2016), 1-16. |