Yıl: 2016 Cilt: 9 Sayı: 25 Sayfa Aralığı: 578 - 597 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Öz:
Amerikalı misyonerler, 19. yüzyılda zayıflamaya başlayan Osmanlı Devleti içerisindeki etki alanlarını korumak ve faaliyetlerini arttırmak amacı ile Osmanlı topraklarında okullar kurmaya girişmişlerdir Açılan yabancı okullar arasında en yaygın olanı Amerikan okulları olmuş bu okullar faaliyet alanlarını giderek arttırmışlardır. Amerikan okulları arasında 1863 yılında Amerikalı misyoner Cyrus Hamlin başkanlığında açılan Robert Koleji'nin ayrı bir yeri vardır. Okul kuruluşundan itibaren popülerliğini giderek arttırmış ve köklü bir kurum haline gelmiştir. Bu makalede, Robert Koleji'nin açılışı, gelişimi, kolejdeki eğitim öğretim faaliyetleri ve kolejin Osmanlı Devletine etkileri ve devlet içerisindeki faaliyetleri kısa bir şekilde açıklanmaya çalışılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

An Evaluation on Robert College of Istanbul

Öz:
American missionaries attempted to establish schools in the territories of the Ottoman Empire in order to protect their influence areas and increase their activities within the Ottoman Empire which started to weaken in the 19th century. Of the foreign schools opened, the most common one was the American schools, and these schools gradually increased their areas of activity. Robert College, which was opened under the chairmanship of American missionary Cyrus Hamlin in 1863, has a special place among the American schools. The school has gradually increased its popularity since its foundation and become a long-standing institution. In this article opening, development, educational activities of the Robert College and effects of the college on the Ottoman Empire and activities of it within the empire are attempted to be described briefly
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • P.A.B.C.F.M., Reel: 504, No: 143, 144, 145.
  • P.A.B.C.F.M., Reel: 505, No:334, 736.
  • P.A.B.C.F.M., Reel: 583, No: 457,459.
  • P.A.B.C.F.M., Reel: 615, No: 783, 784, 785.
  • P.A.B.C.F.M., Reel: 637, No: 311, 314.
APA YILDIZ Ö, YAVAŞER R (2016). İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 578 - 597.
Chicago YILDIZ ÖZGÜR,YAVAŞER Refika İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. (2016): 578 - 597.
MLA YILDIZ ÖZGÜR,YAVAŞER Refika İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 2016, ss.578 - 597.
AMA YILDIZ Ö,YAVAŞER R İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2016; 578 - 597.
Vancouver YILDIZ Ö,YAVAŞER R İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2016; 578 - 597.
IEEE YILDIZ Ö,YAVAŞER R "İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." , ss.578 - 597, 2016.
ISNAD YILDIZ, ÖZGÜR - YAVAŞER, Refika. "İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". (2016), 578-597.
APA YILDIZ Ö, YAVAŞER R (2016). İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tarih Okulu Dergisi, 9(25), 578 - 597.
Chicago YILDIZ ÖZGÜR,YAVAŞER Refika İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tarih Okulu Dergisi 9, no.25 (2016): 578 - 597.
MLA YILDIZ ÖZGÜR,YAVAŞER Refika İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tarih Okulu Dergisi, vol.9, no.25, 2016, ss.578 - 597.
AMA YILDIZ Ö,YAVAŞER R İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tarih Okulu Dergisi. 2016; 9(25): 578 - 597.
Vancouver YILDIZ Ö,YAVAŞER R İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tarih Okulu Dergisi. 2016; 9(25): 578 - 597.
IEEE YILDIZ Ö,YAVAŞER R "İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." Tarih Okulu Dergisi, 9, ss.578 - 597, 2016.
ISNAD YILDIZ, ÖZGÜR - YAVAŞER, Refika. "İSTANBUL ROBERT KOLEJİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Tarih Okulu Dergisi 9/25 (2016), 578-597.