Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 27 - 49 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER

Öz:
Bu etkinlik 2015- 2016 öğretim yılında ortaokul 6. Sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında " "Demokrasinin Serüveni" ünitesinde yer alan "Türk tarihinde kadının konumu ile ilgili örnekleri, kadın haklarının gelişimi açısından yorumlar" kazanımına yönelik olarak tasarlanmıştır. Etkinlikte temel olarak kendi alanlarında ilk olan Türk kadınlarının biyografileri tanıtılmaktadır. Biyografi öğretiminde kullanılmak üzere Marzano (2004) tarafından akademik kelime öğretimi içim geliştirilen "Altı Adımlı Kelime Öğretimi" yöntemi uyarlanmıştır. Ders sonunda bir oyun etkinliği de uygulanarak hem öğrenilenlerin pekiştirilmesi hem de öğrenimin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik sırasında öğrencilerin çok eğlendikleri ve bütün grubun derse aktif bir şekilde katıldığı gözlemlenmiştir. Verilen cevaplardan öğrencilerin kişilerin biyografilerini ve onların kadın haklarının gelişimi açısından önemini tam olarak öğrendikleri anlaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

TURKISH WOMEN IN THE HISTORY AND THE FIRSTS

Öz:
This activity has been prepared for the acquisition of "He /she interprets the examples related to status of Turkish women in history with regard to development of women's rights" which takes place in 6thunit of 6th grade social studies course. In the activity biographies of Turkish women who are the first of their areas has been introduced basically. In order to teach these biographies an academic vocabulary teaching technique called " A Six Step Process for Teaching Vocabulary" developed by Marzanohas been adapted. At the end of the course a game has been played in order to both reinforce and assess the learning. It has been observed that students had fun during the activity and participated actively. Answers they provide during the game activity also demonstrated that they have learned lives of these women and their importance for the development of Women's rights
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AVAROĞULLARI M, ÇAPAR Z (2016). TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. , 27 - 49.
Chicago AVAROĞULLARI MUHAMMET,ÇAPAR Zülfü TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. (2016): 27 - 49.
MLA AVAROĞULLARI MUHAMMET,ÇAPAR Zülfü TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. , 2016, ss.27 - 49.
AMA AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. . 2016; 27 - 49.
Vancouver AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. . 2016; 27 - 49.
IEEE AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z "TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER." , ss.27 - 49, 2016.
ISNAD AVAROĞULLARI, MUHAMMET - ÇAPAR, Zülfü. "TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER". (2016), 27-49.
APA AVAROĞULLARI M, ÇAPAR Z (2016). TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 6(1), 27 - 49.
Chicago AVAROĞULLARI MUHAMMET,ÇAPAR Zülfü TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 6, no.1 (2016): 27 - 49.
MLA AVAROĞULLARI MUHAMMET,ÇAPAR Zülfü TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, vol.6, no.1, 2016, ss.27 - 49.
AMA AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi. 2016; 6(1): 27 - 49.
Vancouver AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi. 2016; 6(1): 27 - 49.
IEEE AVAROĞULLARI M,ÇAPAR Z "TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER." Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 6, ss.27 - 49, 2016.
ISNAD AVAROĞULLARI, MUHAMMET - ÇAPAR, Zülfü. "TARİHTE TÜRK KADINLARI VE İLKLER". Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 6/1 (2016), 27-49.