Yıl: 2013 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 24 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri

Öz:
Bu çalışma Türkiye'de tatil yapan turistlerin algıladıkları risk türlerini ve bu riskleri algılama düzeylerini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Antalya, İstanbul, Muğla ve Kapadokya bölgelerinde toplam 1977 turist üzerinde gerçekleştirilen anket çalışması sonucunda turistlerin ülkemize ilişkin fiziksel, sosyo-psikolojik ve performans riski algılarının yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma sonucunda; Almanya ve Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinden gelen turistlerin algıladıkları risk düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca İstanbul ve Muğla bölgelerini ziyaret eden turistlerin algıladıkları risk düzeyleri Antalya ve Kapadokya bölgelerini ziyaret edenlere kısayla daha yüksek olarak gerçekleşmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Types of Risks Perceived in Choosing Tourist Holiday Destinations: A Case Study of Turkey

Öz:
This study aimed to evaluate the types of perceived risks and levels of perceiving these risks for the tourists who made their holiday in Turkey. This survey was conducted on 1997 tourists that had visited Antalya, İstanbul, Muğla and Cappadocia. The findings showed that the physical, socio-psychological and performance risk perceptions of tourists were very high. More specifically, the level of risk perception of tourists, coming from Germany, Middle and Eastern European countries was higher than the others. Moreover, level of risk perception of tourists visiting İstanbul and Muğla regions was higher than those visiting Antalya and Cappadocia regions.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Assael, H. (1998), Consumer Behaviour and Marketing Action, 6.Basım, USA, Southwestern College Publishing.
  • Chaudhuri, A. (1997), 'Consumption Emotion and Perceived Risk: A MacroAnalytic Approach' Journal of Business Research, 39, 81-92.
  • Chaudhuri, A. (1998), 'Product class effects on perceived risk: The Role Of Emotion' International Journal Of Research In Marketing, s.15, ss.157-168.
  • Chaudhuri, A. (2006), Emotion and Reason in Consumer Behavior, Elsevier Inc., USA.
  • Cho, J., Lee. J. (2006), 'An Integrated Model Of Risk And Risk-Reducing Strategies' Journal of Business Research, 59, 112 - 120.
  • Cox, D. F. (1967), Risk Handling in Consumer Behavior- An Intensive Study of Two Cases, in Risk Taking and Information Handling in Consumer Behavior, Edited by: Donald F. Cox, USA, Harvard University Press.
  • Çetinsöz, B.C., Ege Z. (2012), 'Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Risk Azaltma Stratejileri: Alanya Örneği' Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c.23, s.2, ss. 159 - 172.
  • Demir, M. Ö. (2011), 'Risk Algısının Marka Sadakatine Etkisi: Cep Telefonları Kategorisinde Bir Uygulama' Ege Akademik Bakış Dergisi, c. 11, s.2, ss. 267 - 276.
  • Dowling, G. R. (1986), 'Perceived risk: The concept and Its measurement' Psychology and Marketing, 3 (Fall), 193-210.
  • Erciş, A., Deniz, A. (2008), 'Kişilik Özellikleri İle Algılanan Risk Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma' İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 22, s.2, ss.301-329.
  • Frewer, L., Hunt, S., Brennan, M., Kuznesof, S., Ness, M. & Ritson, C. (2003), 'The views of scientific experts on how the public conceptualize uncertainty' Journal of Risk Research, 6(1),75-85.
  • Funchs, G., Reichel, A. (2006), 'Tourist Destination Risk Perception: The Case of Israel' Journal of Hospitality & Leisure Marketing, Vol. 14(2).
  • Funchs, G., Reichel, A. (2009), 'An Exploratory Inquiry Into Destination Risk Perceptions And Risk Reduction Strategies of First Time vs. Repeat Visitors to a Highly Volatile Destination' Tourism Management, Vol.32, 266-276.
  • Garner, S. J. (1986), 'Perceived Risk and Information Sources in Services Pruchasing' The Mid- Atlantic Journal of Business, Vol: 24, No: 2, 49-58.
  • Jacoby, J., Kaplan, L. B., (1972), 'The Components of Perceived Risk', Proceedings of The Third Annual Conference of The Association for Consumer Research, 382-393.
  • Karamustafa, K., Erbaş, E. (2011), 'Satın Alma Karar Sürecinde Algılanan Risk: Paket Turlara Yönelik Bir Araştırma' Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi - Journal of Consumer and Consumption Research, 3(1): 103-144.
  • Karamustafa, K., Funchs, G., Reichel, A. (2013), 'Risk Perceptions of a MixedImage Destination: The Case of Turkey's First-Time Versus Repeat Leisure Visitors' Journal of Hospitality Marketing and Management, 22:243-268.
  • Keleş, C. (2011) Tüketicilerde Genetiği Değiştirilmiş Gıda Ürünleriyle İlgili Algılanan Risk Türlerinin Kulaktan Kulağa İletişim ve Satın Alma İsteğiyle İlişkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Ünv.SBE İşletme ABD, Adana.
  • Lim, N. (2003), 'Consumers' perceived risk: sources versus consequences' Electronic Commerce Research and Applications, 2, 216-228.
  • Mäser, B.&Weiermair, K. (1998), 'Travel Decision-Making from the Vantage Point of Perceived Risk and Information Preferences' Journal of Travel and Tourism Marketing, 7, 107-121.
  • Mitchell, V. W. (1992), 'Understanding Consumers' Behaviour: Can Perceived Risk Theory Help?' Management Decision, Vol: 30, Issue: 3, 26-31.
  • Mitchell, V.W. (1999a), 'Consumer Perceived Risk: Conceptualisations and Models' European Journal of Marketing, Vol: 33, Issue: 1/2, 163-195.
  • Mitchell, V.-W. (1999b), 'Re-Conceptualizing Consumer Store Image Processing Using Perceived Risk' Journal of Business Research, s.54, ss.167- 172.
  • Mitchell, V.W., Vassos, V. (1997), 'Perceived Risk and Risk Reduction in Holiday Purchases: A Cross-Cultural and Gender Analysis' Journal of Euromarketing 6(3), 47-97
  • Mitchell, V. W., Kiral H.R. (1999), 'Risk Positioning of UK Grocery Multiple Retailers' The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol: 9, Issue: 1, 17-39.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003), Tüketici Davranışı, 2. Baskı, İstanbul, Kapital Medya A. Ş.
  • Özer, L., Gülpınar, S. (2005), 'Hizmet Sektöründe Tüketicilerin Algıladıkları Riskler: Hava Yolları Sektöründe Bir Araştırma' Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, s.1, ss.49-63.
  • Peter, P. J. Ve L. X. Tarpey, Sr. (1975), 'A Comparative Analysis of Three Consumer Decision Strategies' Journal of Consumer Research, Vol: 2, Issue: 1, 29-37.
  • Peter, P. J., Ryan M. J. (1976), 'An Investigation of Perceived Risk at The Brand Level' Journal of Marketing Research, Vol: 13, 184-188.
  • Poel, D. V., Leunis, J. (1996), 'Perceived Risk and Risk Reduction Strategies in Mail-Order versus Retail Store Buying' The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol: 6, Issue: 4, 351-371.
  • Quintal, V.A., Lee, J.A., Soutar, G.N. (2009), 'Risk, Uncertainty and The Theory Of Planned Behavior: A Tourism Example' Tourism Management, 1-9.
  • Roehl, W.S., Fesenmaier, D.R. (1992), 'Risk Perception and Pleasure Travel: An Exploratory Analysis' Journal of Travel Research, 30, 17-26.
  • Roney, S.A. (2011), Turizm: Bir Sistemin Analizi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Roselius, T. (1971), 'Consumer Rankings Of Risk Reduction Methods' Journal ofMarketing, 35 (January), 56-61.
  • Schiffman, L.G., Kanuk, L.L., (2000), Consumer Behavior, Prentince Hall, Boston. Sönmez, S.& Graefe, A. (1998a), 'Influence of Terrorism Risk on Foreign Tourism Decisions' Annals of Tourism Research, 25(1), 112-144.
  • Sönmez, S.V., Graefe, A.R. (1998b), 'Determining Future Travel Behavior from Past Travel Experience and Perceptions of Risk and Safety' Journal of Travel Research, 37, 171-177.
  • Tsaur, S.H., Tzeng, G.H. & Wang, K.C. (1997), 'Evaluating Tourist Risks From Fuzzy Perspectives' Annals of Tourism Research, 24(4), 796-812.
  • Wood, C.M., Scheer, L. K. (1996), 'Incorporating Perceived Risk Into Models of Consumer Deal Assessment and Purchase Intent' Advances in Consumer Research, Vol:23, 399-404.
  • Yaraş, E., T. Yeniçeri, Zengin, Y. (2009), 'Mağaza Markalı Ürün Satın Alan Tüketiciler İle Satın Almayan Tüketiciler Arasında Algılanan Risk Bakımından Farklılık Olup Olmadığının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma' Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. (18) / 2 : 198-217.
APA ATEŞOĞLU İ, TÜRKER A (2013). Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. , 24 - 44.
Chicago ATEŞOĞLU İrfan,TÜRKER ALİ Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. (2013): 24 - 44.
MLA ATEŞOĞLU İrfan,TÜRKER ALİ Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. , 2013, ss.24 - 44.
AMA ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. . 2013; 24 - 44.
Vancouver ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. . 2013; 24 - 44.
IEEE ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A "Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri." , ss.24 - 44, 2013.
ISNAD ATEŞOĞLU, İrfan - TÜRKER, ALİ. "Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri". (2013), 24-44.
APA ATEŞOĞLU İ, TÜRKER A (2013). Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 10(3), 24 - 44.
Chicago ATEŞOĞLU İrfan,TÜRKER ALİ Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 10, no.3 (2013): 24 - 44.
MLA ATEŞOĞLU İrfan,TÜRKER ALİ Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.10, no.3, 2013, ss.24 - 44.
AMA ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2013; 10(3): 24 - 44.
Vancouver ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2013; 10(3): 24 - 44.
IEEE ATEŞOĞLU İ,TÜRKER A "Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 10, ss.24 - 44, 2013.
ISNAD ATEŞOĞLU, İrfan - TÜRKER, ALİ. "Türkiye'de Tatil Yapan Turistlerin Algıladıkları Risk Türleri". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 10/3 (2013), 24-44.