Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik

Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 141 - 157 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik

Öz:
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının özel alan yeterliklerinden iletişim ile yaratıcılık ve estetik alanlarındaki yeterliklere sahip olma düzeylerini öğrencilerin kendi algılarına dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın örneklemini üç üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmenliği 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okul öncesi öğretmenliği özel alan yeterliklerinin beşli likert tipinde yapılandırılmasıyla oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Yedi alanda tanımlanmış olan özel alan yeterlikleri bu araştırmada iletişim ile yaratıcılık ve estetik alanıyla sınırlı tutulmuştur. Araştırma sonucunda her üç üniversitenin öğrencilerinin iletişim ve yaratıcılık-estetik alanlarına ilişkin yeterlik algılarının yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının yeterlik algıları cinsiyete göre kadın katılımcılar lehine anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Davranış Bilimleri

An Examination of Special Field Competency Perceptions of Prospective Preschool Teachers: Communication, Creativity and Esthetics

Öz:
The purpose of this study is to determine to what extent the prospective pre-school teachers acquired the competencies related to communication and creativity and esthetics special competency fields for pre-school teachers. The sample of the study consisted of third and fourth year students of three pre-school teacher education programs of three different universities. The data of the study were collected through the administration the questionnaire based on special field competencies of Ministry of National Education (MoNE) for pre-school teachers. The scope of the study was limited to two competency fields of seven competency fields namely communication and creativity and esthetics. The findings of the study revealed that the students of three pre-school teacher education programs have high level competency perception in the mentioned two fields. The gender of the students was found to be significantly effective on their competency perceptions in favor of female
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Ekinci N, KAYA D (2016). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. , 141 - 157.
Chicago Ekinci Necla,KAYA Damla Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. (2016): 141 - 157.
MLA Ekinci Necla,KAYA Damla Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. , 2016, ss.141 - 157.
AMA Ekinci N,KAYA D Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. . 2016; 141 - 157.
Vancouver Ekinci N,KAYA D Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. . 2016; 141 - 157.
IEEE Ekinci N,KAYA D "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik." , ss.141 - 157, 2016.
ISNAD Ekinci, Necla - KAYA, Damla. "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik". (2016), 141-157.
APA Ekinci N, KAYA D (2016). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 141 - 157.
Chicago Ekinci Necla,KAYA Damla Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. Sakarya University Journal of Education 6, no.1 (2016): 141 - 157.
MLA Ekinci Necla,KAYA Damla Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. Sakarya University Journal of Education, vol.6, no.1, 2016, ss.141 - 157.
AMA Ekinci N,KAYA D Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(1): 141 - 157.
Vancouver Ekinci N,KAYA D Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(1): 141 - 157.
IEEE Ekinci N,KAYA D "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik." Sakarya University Journal of Education, 6, ss.141 - 157, 2016.
ISNAD Ekinci, Necla - KAYA, Damla. "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik". Sakarya University Journal of Education 6/1 (2016), 141-157.