Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 325 - 332 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin sosyal problem çözme becerilerinin düzeylerinin belirlenmesidir. Özel eğitim öğretmenlerinin problem çözme becerileri cinsiyet ve çalışma yılı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmaya çeşitli illerde görev yapmakta olan 115 özel eğitim öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik form, sosyal problem çözme becerileri için D' Zurilla ve diğerleri (2002) tarafından geliştirilen ve Çekici (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan "Sosyal Problem Çözme Envanteri- Kısa Formu", kullanılmıştır. Verilerin yüzde ve frekans dökümleri alınmış ve t- testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin cinsiyete göre sosyal problem çözme özellikleri incelendiğinde; kadın öğretmenlerin daha fazla olumsuz yönelim, erkek öğretmenlerin ise daha fazla kaçınım gösterdiği bulunmuştur. Çalışma yılına göre ise sosyal problem çözme özelliklerinde anlamlı fark bulunmamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Evaluation of Social Problem-Solving Skills of Special Education Teachers

Öz:
The purpose of this study was to investigate the social problem-solving skill levels of special education teachers in terms of gender and seniority variables. 115 special education teachers who work in different provinces participated in this study. For demographic data, a form which was developed by researchers was used. In order to collect social problem-solving skill levels data, the Social ProblemSolving Inventory-Short Form which was developed by D' Zurilla et al. (2002) and adapted to Turkish by Çekici (2009) was used. According to finds from this study, female teachers reveal more negative orientation to the problems and male teachers reveal more avoidance. In terms of seniority, there is no significant difference.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TEKİN ERSAN D, alan ş (2017). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. , 325 - 332.
Chicago TEKİN ERSAN DENİZ,alan şükran Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. (2017): 325 - 332.
MLA TEKİN ERSAN DENİZ,alan şükran Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. , 2017, ss.325 - 332.
AMA TEKİN ERSAN D,alan ş Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. . 2017; 325 - 332.
Vancouver TEKİN ERSAN D,alan ş Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. . 2017; 325 - 332.
IEEE TEKİN ERSAN D,alan ş "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi." , ss.325 - 332, 2017.
ISNAD TEKİN ERSAN, DENİZ - alan, şükran. "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi". (2017), 325-332.
APA TEKİN ERSAN D, alan ş (2017). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7(1), 325 - 332.
Chicago TEKİN ERSAN DENİZ,alan şükran Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 7, no.1 (2017): 325 - 332.
MLA TEKİN ERSAN DENİZ,alan şükran Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, vol.7, no.1, 2017, ss.325 - 332.
AMA TEKİN ERSAN D,alan ş Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2017; 7(1): 325 - 332.
Vancouver TEKİN ERSAN D,alan ş Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2017; 7(1): 325 - 332.
IEEE TEKİN ERSAN D,alan ş "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi." Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 7, ss.325 - 332, 2017.
ISNAD TEKİN ERSAN, DENİZ - alan, şükran. "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi". Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 7/1 (2017), 325-332.