Yıl: 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 241 - 249 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI

Öz:
Günümüzde, öğretimi ve icrası açısından önemli bir teknik olan vibrato, tarih boyunca zor ve karmaşık bir süreç geçirmiştir. Keman icrasında ve eğitiminde, kullanımı gittikçe netleşen ve önem kazanan vibrato, bu araştırmada literatür tarama yöntemi kullanılarak; tarihsel açıdan, pedagojideki gelişmi açısından, icra açısından, nota üzerindeki gösterimi açısından ve fizik bilimi araştırmaları açısından ele alınmıştır. Araştırma sonucunda; 16., 17. ve 18. yüzyıllarda "vibrato" nun pek tercih edilmediği görülmüştür. 19. yüzyılın, hem önceki yüzyıllardan etkilendiği hem de 20. yüzyıla bir köprü niteliğinde olduğu, 20. yüzyılın sonlarına doğru ise eski yüzyıllara göre kullanımının büyük ölçüde arttığı fakat 21. yüzyıla yaklaştıkça kullanımının bazı gruplar tarafından tercih edilmediği görülmüştür
Anahtar Kelime:

USE OF VIBRATO FOR VIOLIN IN THE 20TH CENTURY

Öz:
Nowadays, vibrato, which is an important technique in terms of teaching and performing, had a difficult and complicated process throghout the history. In violin performance and training, vibrato, whose use has increasingly become important and clear, has discussed, in this research, by using literature review in terms of history, development of pedagogy, performance, musical notation and physical science. The result of this research shows that in 16th, 17th,18th centuries, vibrato was not preferable technique, In the 19th century, vibrato was both affected by the previous centuries and played a role as a bridge to the 20th century. Towards the end of the 20th century, use of vibrato has increased radically, however approaching the 21th century, it has not been prefered by certain groups
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Applebaum, S. “With The Artists” New York: Prentice Hall (akt. Ka-won Lee). (1955).
  • Boyden, D. “The History Of Violin Playing From İts Origin To 1761 And İts Relationship To The Violin And Violin Music”. London: Oxford University Press (akt.Christopher R. Reidlinger) (1965).
  • Reidlinger, Christopher R.”Review and Analysis of Violin Vibrato Pedagogy with Begining Violin Students” The Faculty of Moores School of Music University of Houston (Yayımlanmamış doktora tezi) (2000).
  • Donington, R. “A performer's Guide to Baroque Music” Early Music vol:2, No:2,117+119+121-122 (1974).
  • Elgar, E. Philip, R. “The Ricordings of Edward Elgar (1857-1934). Authenticity and Performance Practice” Early Music, Vol:12, No:4, The Early Piano I 481+485+487-489 (1984).
  • Finson J. W. “Performing Practice in the Late Ninetheen Century, with Special Reference to the Music of Brahms” The musical Quartely, vol:70, No: 4, 457-475 (1984).
  • Flesh, C. “The Art of Playing” (Vols.1-2). New York: Carl Flesh (akt. Ka-won Lee) (1939).
  • Lee, Ka-won “An Investigation of Left-Hand Technique on the Violin” Columbia University (yayımlanmamış doktora tezi) (1999).
  • Lochner, L. “Fritz Kreisler” New York: The Macmillan Company (akt. Christopher. R. Reidger, Lanette B.Shepherd) (1952).
  • Say, A. “Müzik Sözlüğü” Ankara: Müzik Ansiklopedisi yayınları (2002).
  • Shepherd, Lanette B. “Video Instruction for Teaching String Vibrato to Intermediate Students” The University of Iowa (Yayımlanmamış doktora tezi) (2004).
  • Uçan, A. ve Günay E. “Mektupla Yükseköğretim Keman / 1633 Mektup No:7” Ankara: Mektupla Öğretim Merkezi (1975).
APA Kapçak Işıksungur B, ÇİLDEN Ş (2016). KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. , 241 - 249.
Chicago Kapçak Işıksungur Beyzagül,ÇİLDEN Şeyda KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. (2016): 241 - 249.
MLA Kapçak Işıksungur Beyzagül,ÇİLDEN Şeyda KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. , 2016, ss.241 - 249.
AMA Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. . 2016; 241 - 249.
Vancouver Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. . 2016; 241 - 249.
IEEE Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş "KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI." , ss.241 - 249, 2016.
ISNAD Kapçak Işıksungur, Beyzagül - ÇİLDEN, Şeyda. "KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI". (2016), 241-249.
APA Kapçak Işıksungur B, ÇİLDEN Ş (2016). KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 241 - 249.
Chicago Kapçak Işıksungur Beyzagül,ÇİLDEN Şeyda KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.1 (2016): 241 - 249.
MLA Kapçak Işıksungur Beyzagül,ÇİLDEN Şeyda KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.1, 2016, ss.241 - 249.
AMA Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 18(1): 241 - 249.
Vancouver Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 18(1): 241 - 249.
IEEE Kapçak Işıksungur B,ÇİLDEN Ş "KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.241 - 249, 2016.
ISNAD Kapçak Işıksungur, Beyzagül - ÇİLDEN, Şeyda. "KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (2016), 241-249.