Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı

Yıl: 2017 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 71 - 93 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı

Öz:
Bu çalışmada yeni bir yaklaşım olarak perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı tartışılmaktadır. Çalışma bütünleşik kanal yaklaşımının kavramsallaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda perakendecilikte bütünleşik kanalların yapısını anlayabilmek, tüketici ve perakendeci bakış açısıyla bu yaklaşımın değişim sürecine etkisini tartışabilmek amaçlanmıştır. Perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı, tüketiciler ile işletmelerin etkileşime girdiği temas noktaları arasındaki eşgüdüme vurgu yapmaktadır. Bu yaklaşımda, işletmelerin birden çok kanalda varlık göstermesinin ötesinde bu kanalları bir arada yönetebilme becerisi ve tüketicilere kanallar arasında uyumlu bir alışveriş deneyimi sunması esastır. Bu bağlamda yaklaşımın tüketicilerin karar alma süreçlerine etkisi incelenmiş, bu yaklaşım kapsamında işletmeler için öneriler sunulmuş ve olası sonuçlar tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat

Changing Shopping Habits of Consumers and Omnichannel Retailing

Öz:
In this study, omnichannel retailing is discussed as a new approach. The study aims to contribute to the conceptualization of the omnichannel retailing. In this context, it is aimed to understand the structure of omnichannel in retailing and to discuss the effect of this approach on the change process from consumer and retailer point of view. Omnichannel retailing emphasizes the coordination between consumers and the points of contact with which businesses interact. In this approach, it is essential that businesses not only exist in multiple channels but also have the ability to manage these channels together and offer consumers a harmonized shopping experience between channels. In this sense, the effect of the approach on consumer' decision making processes in examined, suggestions for businesses are presented within this approach and possible outcomes are discussed.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Accenture, (2014), "Omni-channel Commerce, Think like the customer", Accenture Interactive, Point of View Series. Alabay, M. Nurettin, (2010). "Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 2, 213-235.
  • A.T. Kearney, (2014), "On Solid Ground: Brick-and-Mortar Is the Foundation of Omnichannel Retailing". https://www.atkearney.com/documents/10192/4683364/On+Solid+Ground.pdf/f96d82ce-e40c-450d-97bb-884b017f4cd7
  • Beck, Norbert ve David Rygl (2015), "Categorization of Multiple Channel Retailing in Multi-, Cross-, and Omni-Channel Retailing for Retailers and Retailing", Journal of Retailing and Consumer Services, 27, 170-178.
  • Brynjolfsson, Erik, Yu, J. Hu ve Mohammad S. Rahman, (2013). "Competing in the Age of Omnichannel Retailing", MIT Sloan Management Review, Cilt: 54, Sayı: 5, 23-30.
  • Deloitte, (2015), "Omni-Channel Retail: A Deloitte Point of View", https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/se/Documents/technology/Omni-channel-2015.pdf (Erişim: 01.08.2016).
  • DHL, (2015), "Omni-Channel Logistics: A DHL Perspective on Implications and Use Cases for the Logistic Industry", http://www.dhl.com/content/dam/downloads/g0/about_us/logistics_insights/dhl_trendreport_omnichannel.pdf (Erişim: 31.07.2016).
  • Dholakia, R. Ruby, (1999), "Going Shopping: Key Determinants of Shopping Behaviors and Motivations", International Journal of Retail & Distribution Management, Cilt: 27, Sayı: 4, 154-165.
  • EY, (2015), "Re-engineering the Supply Chain for the Omni-Channel of Tomorrow", http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ EY-re-engineering-the-supply-chain-for-the-omni-channel-of-tomorrow/%24FILE/EY-re-engineering-the-supply-chain-for-the-omni-channel-of-tomorrow.pdf (Erişim: 10.08.2016).
  • Forrester, (2014), "Customer Desires vs. Retailer Capabilities: Minding the Omni-Channel Commerce Gap".
  • Frazer, Mariette, ve Stiehler, E. Beate, (2014), "Omnichannel Retailing: The Merging of the Online and Off-Line Environment", Global Conference on Business and Finance Proceedings, 9 (1), 655-657.
  • Hansen, Rina ve Sia K. Siew, (2015), "Hummel's Digital Transformation Toward Omnichannel Retailing: Key Lessons Learned", MIS Quarterly Execuitve, 14 (2), 51-66.
  • Hüseyinoğlu, Y. Ö. Işık, (2016), "Bütüncül Kanal Stratejisinin İncelenmesi: Gıda Perakendecilerinden Bulgular", 21. Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, 647-651.
  • Juaneda-Ayensa, Emma, Mosquera, Ana ve Murillo, Sierra Yolanda, (2016), "Omnichannel Purchase Intention", Frontier Psychology, 7, 1117, doi: 10.3389/fpsyg.2016.01117.
  • Keller, L. Kevin, (2010), "Brand Equity Management in a Multichannel, Multimedia Retail Environment", Journal of Interactive Marketing, Cilt: 24, 58-70.
  • Lazaris, Chris ve Vrechopoulos, Adam, (2014), "From Multichannel to Omnichannel Retailing: Review of the Literature and Calls for Research", 2. International Conference on Contemporary Marketing Issues.
  • Lazaris, Chris, Vrechopoulos, Adam, Doukidis, Georgios ve Fraidaki, Katerina, (2015), "Mobile Apps for Omnichannel Retailing: Revealing the Emerging Showroom Phenomenon", Mediterranean Conference on Information Systems Proccedings.
  • Levy, Michael ve Weitz, A. Barton, (2012), "Retailing Management", 8th Edition, McGraw-Hill Irwin, New York.
  • Macik, Radoslaw, Macik, Dorota ve Nalewajek, Monika, (2013). "Consumer Preferences for Retail Format Choice - Case of Polish Consumers", Management, Knowledge and Learning International Conference, Hırvatistan.
  • Maxwell, G. John, Dugal, F. Lisa, Rubel, Tom, (2007). "Retailing 2015: New Frontiers", Price Waterhoue Coopers TNS Retail Forward Report.
  • Melero, Iguacel, Sese, F. Javier, Verhoef, C. Peter, (2016), "Recasting the Customer Experience in Today's Omni-channel Environment", Universia Business Review, 18-37.
  • Neslin, A. Scott, Grewal, Dhruv, Leghorn, Robert, Shankar, Venkatesh, Teerling L. Marije, Thomas S. Jacquelyn ve Verhoef C. Peter, (2006), "Challanges and Opportunities in Multichannel Customer Management", Journal of Service Research, 9 (2), 95-112.
  • Nyquist, Eric, (2016), "How to Make the Most of Omnichannel Retailing", Harvard Business Review, July-August 2016 Issue, https:// hbr.org/2016/07/how-to-make-the-most-of-omnichannel-retailing (Erişim: 13.09.2016).
  • Ortis, I. ve Casoli, A. (2009), "Technology Selection: IDC Retail Insi- Retail Insights. PAC, (2014), "Omni-Channel Commerce in Germany", http://www.wincor-nixdorf.com/internet/cae/servlet/contentblob/1307106/publicationFile/86767/PAC_OmniChannel_download.pdf (Erişim: 01.09.2016).
  • Piotrowicz, Wojciech ve Cuthbertson Richard, (2014), "Introduction to the Special Issue Information Technology in Retail: Toward Omnichannel Retailing", International Journal of Electronic Commerce, 18 (4), 5-16.
  • PwC, (2013), "Online Alışveriş Yapanların Gizemi: Çok Kanallı Perakendecilikte 10 Mit", https://www.pwc.com.tr/tr/publications/industrial/retail-consumer/pdf/online-alisveris-yapanlarin-gizemi. pdf (01.08.2016).
  • Rigby, Darrell, (2011), "The Future of Shopping", Harvard Business Review, Sayı, 12, https://hbr.org/2011/12/the-future-of-shopping/ar/ pr (Erişim: 13.03.2016).
  • Van Dijk, Geke, Laing, Angus ve Minocha, Shailey, (2005), "Consumer Behavior in Multi-Channel Retail Environments: Consumer Movement Between Online and Offline Channels", 5th American Marketing Association/Academy of Marketing Joint Biennial Conference, Dublin, Ireland.
  • Verhoef, C. Peter, Kannan, K. P, ve Inman, J. Jeffrey, (2015), "From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing", Journal of Retailing, 91 (2), 174-181.
  • http://static.lcwaikiki.com/mailimages/landing-page/20160122-mobil-app-lansman/ (Erişim tarihi: 03.01.2017).
  • www.tureng.com (Erişim tarihi: 08.08.2016)
APA MARANGOZ M, AYDIN A (2017). Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. , 71 - 93.
Chicago MARANGOZ MEHMET,AYDIN Ali Emre Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. (2017): 71 - 93.
MLA MARANGOZ MEHMET,AYDIN Ali Emre Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. , 2017, ss.71 - 93.
AMA MARANGOZ M,AYDIN A Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. . 2017; 71 - 93.
Vancouver MARANGOZ M,AYDIN A Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. . 2017; 71 - 93.
IEEE MARANGOZ M,AYDIN A "Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı." , ss.71 - 93, 2017.
ISNAD MARANGOZ, MEHMET - AYDIN, Ali Emre. "Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı". (2017), 71-93.
APA MARANGOZ M, AYDIN A (2017). Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 71 - 93.
Chicago MARANGOZ MEHMET,AYDIN Ali Emre Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi 9, no.1 (2017): 71 - 93.
MLA MARANGOZ MEHMET,AYDIN Ali Emre Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, vol.9, no.1, 2017, ss.71 - 93.
AMA MARANGOZ M,AYDIN A Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi. 2017; 9(1): 71 - 93.
Vancouver MARANGOZ M,AYDIN A Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi. 2017; 9(1): 71 - 93.
IEEE MARANGOZ M,AYDIN A "Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı." Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 9, ss.71 - 93, 2017.
ISNAD MARANGOZ, MEHMET - AYDIN, Ali Emre. "Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı". Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi 9/1 (2017), 71-93.