Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 66 Sayfa Aralığı: 188 - 207 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği

Öz:
Problem Durumu: Göç ve iltica insanlık tarihi kadar eskidir. Son yüzyılda özellikle küreselleşme ile birlikte göç ve iltica tekrar önemli bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Ekonomik, sosyal, siyasi ve daha iyi bir yaşam arzusunun yansıra kuraklık ve savaş gibi olağanüstü nedenler büyük oranda nüfusu mülteci konumuna düşürmüştür. Türkiye son yıllarda Ortadoğu, Asya Cumhuriyetleri, Doğu Avrupa ve Afrika'dan artan sayıda bir mültecinin akımına uğramıştır. Ayrıca yaklaşık altı yıldır süren Suriye iç savaşı ile birlikte Türkiye büyük ve kitlesel bir mülteci karşı karşıya kalmıştırSuriyeli mültecilerin bir kısmı kamplara yerleştirilirken, bir kısmı ise başta metropoller olmak üzere farklı şehirlerde topluma karışmış bir şekilde yaşamaktadır. Türkiye'de Suriyeli mültecilerin sayısı yaklaşık üç milyona ulaşmıştır. Suriye iç savaşının en büyük yükünü Türkiye, mültecilerin ihtiyaçlarını çok az miktarda dış destek görmekle birlikte çoğunu kendisi karşılamaktadır. Bu ihtiyaçlarından biri de eğitimdir. Buna karşın UNHCR'in verilerine göre Türkiye'deki mültecilerin önemli bir kısmı eğitim hakkından yararlanamamaktadır. Türkiye'de mülteci sorununu sağlık, hukuk ve medya gibi bağlamlarda çalışan birçok çalışma bulunmakla birlikte doğrudan mülteci eğitimine ilişkin neredeyse hiç çalışmaya rastlanmamaktadır. Türkiye'nin bir göç ve mülteci ülkesi olmasına karşın bu konuda akademik üretimin olmaması büyük bir paradokstur. Çünkü başta entegrasyon sağlama ve göç travmasını atlatmak gibi mülteci sorunlarının çözümü için akademik çalışmalar etkili bir kaynak olarak görülmektedir. Nitekim Mültecilere ve mülteci eğitimine ilişkin çalışmalar dünya ölçeğinde yoğun ilgi görmektedir. Dünyadaki bu gelişmelere
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Coğrafya

The Relationship between Teachers’ Views about Cultural Values and Critical Pedagogy

Öz:
Problem Statement: Known as basic elements directing individuals’ lives, cultural values are hidden cultural elements that influence all evaluations and perceptions. Values, in that sense, are elements individuals are aware of and provide the answer to the “what should I do?” feeling (Schein, 1992). Critical pedagogy is a project based on defining what education basically is and questioning traditional education mentality (Yilmaz & Altinkurt, 2011). The purpose of critical pedagogy is to transform educational practices and school by creating an atmosphere where teachers and students develop common sense through theory, practice, and critical analysis and where they can question and discuss the effective relationships between learning and social transformation (Giroux, 2007; 2009). Purpose of the Study: This study aims to assess the relationship between teachers’ opinions on cultural values and critical pedagogy. Method: The study is in a survey model. The sampling of the study consists of 304 teachers working in Kutahya province centre. Data was collected through Cultural Values Index and The Principles of Critical Pedagogy Scale. Descriptive statistics, t-test, ANOVA and Pearson correlation analyses were used in the analysis of the collected data
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Coğrafya
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Srikaew, D., Tangdhanakanond, K., & Kanjanawasee, S. (2015). English speaking skills assessment for grade 6 thai students: an application of multivariate generalizability theory. Scientific Publications. http://dx.doi.org/10.7220/2345-024X.16.3
  • Sahin, F. (2002). A research on usage of concept maps as an evaluation tool. Pamukkale University Journal of Education, 11(1), 17-32 . Tasdelen, G., Kelecioglu, H., & Guler, N. (2010). A comparison of scores obtained by nedelsky ve angoff cutting score procedures with generalizability theory. Journal of Measureument and Evaluation in Education and Psychology, 22-28.
  • Yin, Y., & Shavelson, R. J. (2008). Application of generalizability theory to concept map assessment research. Applied Measurement in Education, 21, 273–291.
  • West, D.C, Park, J.K., Pomeroy, J.R., & Sandoval, J. (2002). Concept mapping assessment in medical education: A comparison of two scoring systems. Medical Education, 36, 820–826.
  • Hofstede, G. (2005). National culture - Turkey. Retrieved November 20, 2015, from http://geert-hofstede.com/turkey.html.
  • Hofstede, G. & Bond, M. H. (1988). The confucius connection: From cultural roots to economic growth. Organizational Dynamics, 16, 4-21. doi: 10.1016/0090- 2616(88)90009-5
  • Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2001). Educational administration: Theory, research, and practice. NY: McGraw Hill.
  • Illich, I. (2009). Okulsuz toplum [Deschooling society]. (Translate: M. Ozay). Istanbul: Sule.
  • Kagitcibasi, C. (2006). Yeni insan ve insanlar [New human and people]. Istanbul: Evrim.
  • Markus, H. R. & Kitayama, S. (1991). Culture and the self: implications for cognition, emotion, and motivation. Psychological Review, 98(2), 224-253. doi: 10.1037/0033-295X.98.2.224
  • McLaren, P. (2011). Okullarda yasam [Life in schools]. (Translate Editors: M. Y. Eryaman & H. Arslan). Ankara: Ani.
  • Morgan, G. (1998). Yonetim ve orgut teorilerinde metafor [Images of organization]. (Translate: G. Bulut). Istanbul: MESS Yayinlari.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of the human values. New York: The Free Press. Sargut, S. (1994). Kulturlerarasi farklilasma ve yonetim [Cross-cultural differentiation and management]. Istanbul: Verso.
  • Schein, E. H. (1992). Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Schwartz, S. H. (1999). A theory of cultural values and some implications for work. Applied Psychology: An International Review, 48(1), 23-47. doi: 10.1111/j.1464- 0597.1999.tb00047.x
  • Sisman, M. (2002). Orgutler ve kulturler [Organizations and cultures]. Ankara: Pegem. Spring, J. (2010). Ozgur egitim [A primer of libertarian education]. (Translate: A. Ekmekci). Istanbul: Ayrinti.
  • Turan, S., Durceylan, B., & Sisman, M. (2005). Universite yoneticilerinin benimsedikleri idari ve kulturel degerler [University administrators’ administrative and cultural values]. Manas University Journal of Social Sciences, 7(13), 181-202.
  • Wasti, S. A. (2003). Organizational commitment, turnover intentions and the influence of cultural values. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 76, 303-321. doi: 10.1348/096317903769647193
  • Yaman, E. & Irmak, Y. (2010). Yoneticiler ve ogretmenler arasindaki guc mesafesi [Power distance between managers and teachers]. Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute, 7(13), 164-172.
APA YILMAZ K, ALTINKURT Y, OZCIFTCI E (2016). Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. , 188 - 207.
Chicago YILMAZ Kürşad,ALTINKURT Yahya,OZCIFTCI Elif Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. (2016): 188 - 207.
MLA YILMAZ Kürşad,ALTINKURT Yahya,OZCIFTCI Elif Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. , 2016, ss.188 - 207.
AMA YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. . 2016; 188 - 207.
Vancouver YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. . 2016; 188 - 207.
IEEE YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E "Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği." , ss.188 - 207, 2016.
ISNAD YILMAZ, Kürşad vd. "Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği". (2016), 188-207.
APA YILMAZ K, ALTINKURT Y, OZCIFTCI E (2016). Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. Eurasian Journal of Educational Research, 16(66), 188 - 207.
Chicago YILMAZ Kürşad,ALTINKURT Yahya,OZCIFTCI Elif Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. Eurasian Journal of Educational Research 16, no.66 (2016): 188 - 207.
MLA YILMAZ Kürşad,ALTINKURT Yahya,OZCIFTCI Elif Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. Eurasian Journal of Educational Research, vol.16, no.66, 2016, ss.188 - 207.
AMA YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. Eurasian Journal of Educational Research. 2016; 16(66): 188 - 207.
Vancouver YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği. Eurasian Journal of Educational Research. 2016; 16(66): 188 - 207.
IEEE YILMAZ K,ALTINKURT Y,OZCIFTCI E "Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği." Eurasian Journal of Educational Research, 16, ss.188 - 207, 2016.
ISNAD YILMAZ, Kürşad vd. "Türkiye’nin Mülteci Eğitimini Karşılama Düzeyi Suriyeli Mülteciler Örneği". Eurasian Journal of Educational Research 16/66 (2016), 188-207.