Yıl: 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 157 - 176 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması

Öz:
Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırma, durum çalışması deseni esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi türündedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesi'nde bir devlet üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan on altı öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen bilgiler doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Case Study on Primary School Teacher Candidates' Learning Strategies

Öz:
This study aims to determine the learning strategies that primary school teacher candidates apply. The study was conducted based on qualitative research method and particularly case study design. Sample of the study was formed regarding intentional sampling technique. Participants of the study were consisted of 16 primary school teacher candidates studying in a state university in Aegean Region within 2014-2015 academic years. For data collection, semi structured interview form was developed by the researchers. The obtained data was analyzed according to content analysis technique. Interview results were evaluated and recommendations were stated for the literature.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALTINTAŞ S, KABARAN H, GÖÇEN KABARAN G (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. , 157 - 176.
Chicago ALTINTAŞ Sedat,KABARAN Hasret,GÖÇEN KABARAN GÜLER Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. (2016): 157 - 176.
MLA ALTINTAŞ Sedat,KABARAN Hasret,GÖÇEN KABARAN GÜLER Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. , 2016, ss.157 - 176.
AMA ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. . 2016; 157 - 176.
Vancouver ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. . 2016; 157 - 176.
IEEE ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması." , ss.157 - 176, 2016.
ISNAD ALTINTAŞ, Sedat vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması". (2016), 157-176.
APA ALTINTAŞ S, KABARAN H, GÖÇEN KABARAN G (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 157 - 176.
Chicago ALTINTAŞ Sedat,KABARAN Hasret,GÖÇEN KABARAN GÜLER Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.3 (2016): 157 - 176.
MLA ALTINTAŞ Sedat,KABARAN Hasret,GÖÇEN KABARAN GÜLER Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.3, 2016, ss.157 - 176.
AMA ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(3): 157 - 176.
Vancouver ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(3): 157 - 176.
IEEE ALTINTAŞ S,KABARAN H,GÖÇEN KABARAN G "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.157 - 176, 2016.
ISNAD ALTINTAŞ, Sedat vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Durum Araştırması". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (2016), 157-176.