Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi

Yıl: 2012 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 133 - 141 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi

Öz:
12.000 yıllık bir medeniyet tarihine ev sahipliği yapan Anadolu topraklarına gelen topluluklar, kendi kültürel değerlerinin yanı sıra inançlarını da taşımışlardır. Bu durum Anadolu'da, inanç turizmi kapsamında üç büyük semavi din; Müslümanlık, Hristiyanlık ve Yahudiliğe ait önemli ziyaret merkezlerinin zengin varlığıyla sonuçlanmıştır. Özellikle belirli dönemlerde yapılan ibadet ve hac ziyaretleri göz önüne alındığında Türkiye gibi zengin kaynaklara sahip olan ülkelerin turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında bu kaynakları uluslararası platformlarda pazarlaması kaçınılmaz bir durumdur. Bu bağlamda bu çalışmada inanç turizmi pazarı, ekonomik ve turistik açıdan değerlendirilerek Anadolu topraklarında yer alan Hristiyan ibadethaneleri ve çekim merkezleri taranmıştır. Sonuç bölümünde ise inanç tabanlı pazarlama (İTP) faaliyetleri değerlendirilerek İTP ile Hristiyanlık merkezlerine yönelik turist sayısının arttırılması için öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya

The Analysis of the Market Values of Christianity in Turkey and Transferring These Values to Related Markets within the Context of Faith-Based Marketing

Öz:
Each community brought its beliefs together with its cultural values to Anatolia which has hosted a 12.000-year history of civilizations. Within the context of touristic product diversity, Anatolia presents important centres of the three monotheistic religions, Islam, Christianity and Judaism. Especially for worship and pilgrimage, Turkey has rich resources to market on the international platform. In this study, firstly, the faith tourism market was evaluated within the scope of economics and tourism, then, the centres of Christian worshipping and for shooting were evaluated. Finally, some suggestions were made in the attempt to attract more tourists to centres of Christianity within the scope of faith-based marketing (FBM) activities.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Olgunlu, A. C. (2005). Ana Tanrıça'dan Mevlana'ya. İstanbul: Karakutu Yayınları.
  • Karaman, S., & Usta, K. (2006). "İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması". III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 473-89. Balıkesir.
  • Küçük, M. A. (2010). "İnanç Turizmi Açısından Türkiye. Türkiye'de Dinler Tarihi Dünü, Bugünü ve Geleceği". Ankara: Dinler Tarihi Araştırmaları Dergisi. 7 (7), 755-89.
  • Horner, S., & Swarbrooke, J. (1999). Consumer behaviour in tourism. Elsevier.
  • Hughey, M. (2008). "Religious travel symposium". Leisure Group Travel Special Edition, February, 26-28.
  • Güzel, F. Ö. (2010). "Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi". Süleyman Demirel Üniversitesi, Vizyoner Dergisi, 2 (2), 87-100.
  • Sarıkçıoğlu, E. (2011). Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi. Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • Stamenkovic, I., J. Plavsa, & M. Vujicic, (2009). "The New Age of Faith Tourism and Fruska Gora Mountain (Serbia)". Turizam, 13 (2), 102-12.
  • Stielstra, G., & B. Hutchins, (2009). Faith-based marketing: the guide to reaching 140 million Christian consumers. John Wiley & Sons, Inc., United States of America.
  • Tümbek, A. N., (2009). Bütünleşik Pazarlama Faaliyetleri ile İnanç Turizmini Geliştirerek Yabancı Yatırımın Çekilmesi ve Antakya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı. İstanbul.
  • Yenen, Ş. (2007). Anadolu Destanı: Türkiye Gezi Rehberi. İstanbul: Şan Ofset.
  • Woodward, S. C. (2004). "Faith and tourism: planning tourism in relation to places of worship". Tourism and Hospitality Planning & Development, 1 (2), 173-86.
  • Wright, K. (2007). "Religious Tourism, Leisure Group". Travel Special Edition, November, 8-16.
  • Wright, K. (2008). "Religious Tourism, Leisure Group". Travel Special Edition, February, 34-35.
  • Yılmaz, B. S. (2000). Türkiye'de Dini Turizm ve Meryem Ana Evi'nin Turistik Potansiyelinin Analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • http://www.kutsaltopraklar.net/bilgiler/alisveris.htm, (13.06.2012).
  • http://www.ntvmsnbc.com/news/442444.asp, (19.10.2012).
  • http://www.religioustravelassociation.com, (19.10.2012).
  • http://www.turizmguncel.com/haber/suudi-arabistan-hac-turizmiyle-2012de-165-milyar-dolar- kazandih12939.html, (14.06.2012).
  • http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF679A66406202CCB0AFA4D30516 C5690F, (19.10.2008).
  • http://www.pazarlamaturkiye.com/content/view/406/116, (19.10.2008).
  • http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF679A66406202CCB0199F0C581E7 69F43, (19.10.2008).
  • http://www.kultur.gov.tr/TR/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF679A66406202CCB07798F3C9FED 8DC6A, (20.10.2008).
  • http://www.meryemana.net/merye/tr/maria/anaevi.php, (20.10.2008).
  • http://www.hristiyan.net/anadoludahristiyanlik.htm, (20.10.2012).
  • http://www.kobifinans.com.tr/tr/sektor/0116/19805/2, (19.10.2008).
APA Güzel Ö (2012). Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. , 133 - 141.
Chicago Güzel Özlem Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. (2012): 133 - 141.
MLA Güzel Özlem Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. , 2012, ss.133 - 141.
AMA Güzel Ö Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. . 2012; 133 - 141.
Vancouver Güzel Ö Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. . 2012; 133 - 141.
IEEE Güzel Ö "Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi." , ss.133 - 141, 2012.
ISNAD Güzel, Özlem. "Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi". (2012), 133-141.
APA Güzel Ö (2012). Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 2(2), 133 - 141.
Chicago Güzel Özlem Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 2, no.2 (2012): 133 - 141.
MLA Güzel Özlem Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, vol.2, no.2, 2012, ss.133 - 141.
AMA Güzel Ö Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2012; 2(2): 133 - 141.
Vancouver Güzel Ö Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. 2012; 2(2): 133 - 141.
IEEE Güzel Ö "Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi." Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 2, ss.133 - 141, 2012.
ISNAD Güzel, Özlem. "Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi". Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi 2/2 (2012), 133-141.