Yıl: 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 597 - 612 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I

Öz:
Bu çalışmanın amacı, henüz öğretmenlik mesleğinin başında 1. sınıf öğretmen adaylarının, zihinlerinde var olan fen öğretmeni ile ilgili imajları ortaya koymaktır. Çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nda öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri (72 öğrenci) ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarına "Kendinizi bir fen bilgisi öğretmeni olarak derste çiziniz. Çiziminizi açıklayınız. Öğretmen ne yapıyor? Öğrenci ne yapıyor?" ifadesi yöneltilmiştir. Öğretmen adaylarının yapmış olduğu çizimler 13 maddelik ölçüt çizelgesi olan DASTT-C 'e göre incelenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının zihinlerinde var olan fen öğretmeni ile ilgili imajlarını daha net ortaya koyabilmek amacı ile 5 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışma kapsamında fen bilgisi öğretmen adaylarının yapmış olduğu çizimler incelendiğinde öğretmen merkezli çizimlerin ve ifadelerin ön planda olduğu gözlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Nasıl bir “Öğretmen” olmak istiyorum? Bölüm-I

Öz:
The aim of this study is to reveal the images existing in the minds of the first year preservice teachers about science teachers. The study was carried out with the 1st year students (72 students) studying at Department of Elementary Science Education at Faculty of Education in Muğla Sıtkı Koçman University in fall term of 2015-2016 academic year. The pre-service science teachers were asked the following questions in the study: “Draw yourself as a science teacher teaching in the class. Explain your drawing. What is the teacher doing? What is the student doing?” The pre-service teachers’ drawings were analyzed via DASTT-C consisting of 13-item checklist. Moreover, semistructured interviews were carried out with five pre-service science teachers with the intention of revealing their images about science teachers existing in their minds more clearly. Within the context of the study, when the pre-service science teachers’ drawings were analyzed, it was observed that teacher-centred drawings and statements stood out
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Görecek Baybars M (2017). What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. , 597 - 612.
Chicago Görecek Baybars Meryem What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. (2017): 597 - 612.
MLA Görecek Baybars Meryem What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. , 2017, ss.597 - 612.
AMA Görecek Baybars M What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. . 2017; 597 - 612.
Vancouver Görecek Baybars M What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. . 2017; 597 - 612.
IEEE Görecek Baybars M "What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I." , ss.597 - 612, 2017.
ISNAD Görecek Baybars, Meryem. "What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I". (2017), 597-612.
APA Görecek Baybars M (2017). What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 597 - 612.
Chicago Görecek Baybars Meryem What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.2 (2017): 597 - 612.
MLA Görecek Baybars Meryem What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.2, 2017, ss.597 - 612.
AMA Görecek Baybars M What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(2): 597 - 612.
Vancouver Görecek Baybars M What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(2): 597 - 612.
IEEE Görecek Baybars M "What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.597 - 612, 2017.
ISNAD Görecek Baybars, Meryem. "What Kind Of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2017), 597-612.