Yıl: 2017 Cilt: 5 Sayı: Special Issue 2 Sayfa Aralığı: 28 - 36 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği

Öz:
Festivaller keyifli, özel ve sıra dışı olan, yörenin ve yöreye özgü ürünlerin tanıtılması için yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerdir. Bu kapsamda ülkemiz farklı temalara sahip çok sayıda ulusal ve uluslararası festivale ev sahipliği yapmaktadır. 2017 yılında 9. düzenlenen Fethiye Yeşilüzümlü Kuzugöbeği Mantar Festivali bu festivallerden biridir. Bu çalışma, gastronomi temalı festivallerin algılanan destinasyon imajına etkilerini ve katılımcıların tekrar ziyaret etme niyetine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Fethiye'nin Yeşilüzümlü Beldesi'nde düzenlenen Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali'ni ziyaret eden katılımcılar oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, yüzde değer, aritmetik ortalama, standart sapma ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Festivalin yörenin imajına katkısının sırasıyla ekonomik, sosyal ve kültürel, tanıtıma yönelik old uğu; ayrıca algılanan destinasyon imajı ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

(The Impact of Gastronomy Festivals Intended to Visit the Perceived Destination and Visit Again: Fethiye Yeşilüzümlü and Region Morel Mushroom Festival Example)

Öz:
Festivals are social and cultural activities designed to promote pleasant, specialand extraordinary, local and regional products. In this context, our country hosts manynational and international festivals with different themes. The 9th Festive YesiluzumluMorel Mushroom Festival held in 2017 is one of these festivals. This study the effects ofgastronomy themed festivals on the perceived destination image and the effect of theparticipants on the intention to visit again. The universe of the research is composed ofparticipants who visited Fethiye Yeşilüzümlü and region Morel Mushroom Festival heldin Yesiluzumlu Town of Fethiye. The data of the research were collected by thequestionnaire developed by the researchers. In the analysis of the data, factor analysis,percentage value, arithmetic mean, standard deviation and multiple regression analysiswere used. The contribution of the festival to the image of the region is economic, socialand cultural, respectively. it was also found that there was a positive positive relationshipbetween the perceived destination image and the intention to visit again.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bekar A, KOCATÜRK E, Sürücü Ç (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. , 28 - 36.
Chicago Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. (2017): 28 - 36.
MLA Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. , 2017, ss.28 - 36.
AMA Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. . 2017; 28 - 36.
Vancouver Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. . 2017; 28 - 36.
IEEE Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği." , ss.28 - 36, 2017.
ISNAD Bekar, Aydan vd. "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği". (2017), 28-36.
APA Bekar A, KOCATÜRK E, Sürücü Ç (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Special Issue 2), 28 - 36.
Chicago Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5, no.Special Issue 2 (2017): 28 - 36.
MLA Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, vol.5, no.Special Issue 2, 2017, ss.28 - 36.
AMA Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2017; 5(Special Issue 2): 28 - 36.
Vancouver Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2017; 5(Special Issue 2): 28 - 36.
IEEE Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği." Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5, ss.28 - 36, 2017.
ISNAD Bekar, Aydan vd. "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği". Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5/Special Issue 2 (2017), 28-36.