Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği
Yıl: 2017 Cilt: 5 Sayı: Special Issue 2 Sayfa Aralığı: 28 - 36 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği
Öz: Festivaller keyifli, özel ve sıra dışı olan, yörenin ve yöreye özgü ürünlerin tanıtılması için yapılan sosyal ve kültürel etkinliklerdir. Bu kapsamda ülkemiz farklı temalara sahip çok sayıda ulusal ve uluslararası festivale ev sahipliği yapmaktadır. 2017 yılında 9. düzenlenen Fethiye Yeşilüzümlü Kuzugöbeği Mantar Festivali bu festivallerden biridir. Bu çalışma, gastronomi temalı festivallerin algılanan destinasyon imajına etkilerini ve katılımcıların tekrar ziyaret etme niyetine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Fethiye'nin Yeşilüzümlü Beldesi'nde düzenlenen Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali'ni ziyaret eden katılımcılar oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, yüzde değer, aritmetik ortalama, standart sapma ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Festivalin yörenin imajına katkısının sırasıyla ekonomik, sosyal ve kültürel, tanıtıma yönelik old uğu; ayrıca algılanan destinasyon imajı ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime: Konular:
(The Impact of Gastronomy Festivals Intended to Visit the Perceived Destination and Visit Again: Fethiye Yeşilüzümlü and Region Morel Mushroom Festival Example)
Öz: Festivals are social and cultural activities designed to promote pleasant, specialand extraordinary, local and regional products. In this context, our country hosts manynational and international festivals with different themes. The 9th Festive YesiluzumluMorel Mushroom Festival held in 2017 is one of these festivals. This study the effects ofgastronomy themed festivals on the perceived destination image and the effect of theparticipants on the intention to visit again. The universe of the research is composed ofparticipants who visited Fethiye Yeşilüzümlü and region Morel Mushroom Festival heldin Yesiluzumlu Town of Fethiye. The data of the research were collected by thequestionnaire developed by the researchers. In the analysis of the data, factor analysis,percentage value, arithmetic mean, standard deviation and multiple regression analysiswere used. The contribution of the festival to the image of the region is economic, socialand cultural, respectively. it was also found that there was a positive positive relationshipbetween the perceived destination image and the intention to visit again.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Axelsen, M., ve Swan, T. (2010). Designing Festival Experiences to Influence Visitor Perceptions: The Case of a Wine and Food Festival. Journal of Travel Research 49(4): 436–450.
- Birdir, Sahilli, S., Toksöz, D. ve Bak, E. (2016). Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1): 21-39.
- Duran, E., Hamarat, B. ve Özkul, E. (2014). A Sustainable Festival Management Model: Thecase O f International Troia Festival. International Journal of Culture, Tourismand Hospitality Research, 8(2): 4-4.
- Formica, S. ve Uysal, M. (1998). Market Segmentation of an International Cultural-Historical Event in Italy. Journal o f Travel Research, 36(4): 16-24.
- Gül, K., Erdem, B. ve Gül, M. (2013). Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2): 213-239.
- Kim, S. S., Prideaux, B. and Chon, K. (2010). A Comparison Of Results Of Three Statistical Methods To Understand The Determinants Of Festival Participants’ Expenditures. International Journal Of Hospitality Management, 29(2): 297-307.
- Lee, Y. K., Lee, C. K. Lee, S. K. and Babin, B. J. (2008). Festivalscapes And Patrons' Emotions, Satisfaction, And Loyalty. Journal Of Business Research,61(1): 56-64.
- Litvin, S. W., and Fetter, E. (2006). Can A Festival Be Too Successful? A Review Of Spoleto, Usa. International Journal Of Contemporary Hospitality Management,18(1): 41-49.
- Rivera, M.A., Hara, T. ve Kock, G. (2008). Economic İmpact Of Cultural Events: The Case Of The Zora Festival. Journal Of Heritage Tourism, 3(2): 121-137.
- Şengül, S., ve Genç, K. (2016). Festival Turizmi Kapsamında Yöresel Mutfak Kültürünün Destekleyici Ürün Olarak Kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 23: 79-89.
- Tayfun, A., ve Arslan, E. (2013). Festival Turizmi Kapsamında Yerli Turistlerin Ankara Alışveriş Festivali’nden Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2): 191-206.
- http://mantarfest.com Erişim Tarihi:01.05.2017
APA | Bekar A, KOCATÜRK E, Sürücü Ç (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. , 28 - 36. |
Chicago | Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. (2017): 28 - 36. |
MLA | Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. , 2017, ss.28 - 36. |
AMA | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. . 2017; 28 - 36. |
Vancouver | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. . 2017; 28 - 36. |
IEEE | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği." , ss.28 - 36, 2017. |
ISNAD | Bekar, Aydan vd. "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği". (2017), 28-36. |
APA | Bekar A, KOCATÜRK E, Sürücü Ç (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Special Issue 2), 28 - 36. |
Chicago | Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5, no.Special Issue 2 (2017): 28 - 36. |
MLA | Bekar Aydan,KOCATÜRK Emine,Sürücü Çağrı Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, vol.5, no.Special Issue 2, 2017, ss.28 - 36. |
AMA | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2017; 5(Special Issue 2): 28 - 36. |
Vancouver | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 2017; 5(Special Issue 2): 28 - 36. |
IEEE | Bekar A,KOCATÜRK E,Sürücü Ç "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği." Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5, ss.28 - 36, 2017. |
ISNAD | Bekar, Aydan vd. "Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği". Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5/Special Issue 2 (2017), 28-36. |