Yıl: 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1838 - 1859 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışma, öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik inançları ile mesleki kaygı durumlarının, cinsiyet, mezun olunan lise türü, sosyo-ekonomik düzey ve öğretmenlik programı değişkenlerine göre incelenmesini ve öğretmen öz-yeterlik inançları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenim gören toplam 589 öğretmen adayı katılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları ve mesleki kaygı düzeyleri; cinsiyet, mezun olunan lise türleri ve devam ettikleri programlara göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca mesleki kaygı sosyo-ekonomik düzeye göre farklılaşırken öz-yeterlik inancı sosyo-ekonomik düzey değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öz-yeterlik inanç ve mesleki kaygı durumları arasında pozitif düşük düzeyde korelasyon olduğu saptanmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

AN INVESTIGATION OF PRE-SERVICE TEACHERS’ TEACHER SELF-EFFICACY BELIEFS AND OPINIONS FOR THEIR PROFESSIONAL ANXIETIES

Öz:
The current study aims to investigate pre-service teachers’ teaching self-efficacy beliefs and professional anxieties in relation to the variables of gender, the type of graduated high school, socio-economic level and the features of the teacher education program and the relationship between teaching self-efficacy beliefs and professional anxieties. To this end, the current study was conducted on 589 fourth-year pre-service teachers attending the Education Faculty of Muğla Sıtkı Koçman University in 2014-2015 academic year. The findings of the study revealed that the preservice teachers’ self-efficacy beliefs do not vary significantly depending on their gender, the type of the graduated high school and the program they are attending. Moreover, while their professional anxieties vary significantly depending on the socio-economic level, their self-efficacy beliefs do not vary significantly depending on the socio-economic level. The findings of the current study also showed that there is a positive low-level correlation between their self-efficacy beliefs and professional anxieties
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DENİZ S, tican c (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 1838 - 1859.
Chicago DENİZ Sabahattin,tican canses ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2017): 1838 - 1859.
MLA DENİZ Sabahattin,tican canses ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2017, ss.1838 - 1859.
AMA DENİZ S,tican c ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2017; 1838 - 1859.
Vancouver DENİZ S,tican c ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2017; 1838 - 1859.
IEEE DENİZ S,tican c "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.1838 - 1859, 2017.
ISNAD DENİZ, Sabahattin - tican, canses. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2017), 1838-1859.
APA DENİZ S, tican c (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1838 - 1859.
Chicago DENİZ Sabahattin,tican canses ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.4 (2017): 1838 - 1859.
MLA DENİZ Sabahattin,tican canses ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.4, 2017, ss.1838 - 1859.
AMA DENİZ S,tican c ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(4): 1838 - 1859.
Vancouver DENİZ S,tican c ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(4): 1838 - 1859.
IEEE DENİZ S,tican c "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.1838 - 1859, 2017.
ISNAD DENİZ, Sabahattin - tican, canses. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI İLE MESLEKİ KAYGILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/4 (2017), 1838-1859.