Yıl: 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2014 - 2035 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim

Öz:
Bu araştırmada, Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinin bazı konularının "TahminGözlem-Açıklama (TGA)" stratejisi ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Çalışma, karma araştırma modeli şeklinde desenlenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfta öğrenim gören ve gerçekleştirilen tüm deneylere katılan Fen Bilimleri Öğretmen Adayları (N:58) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veriler, laboratuvar uygulamaları boyunca her bir deney için "TGA formu" ve "Kazanım Testi"nin kullanılması ile toplanmıştır. TGA formundan elde edilen veriler, frekans ve yüzdelik değerlikleri hesaplanarak tablo ve grafikler hâlinde sunulmuştur. Kazanım testlerinden elde edilen veriler, bağımlı gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, TGA stratejisine dayalı olarak gerçekleştirilen Genel Biyoloji Laboratuvar etkinliklerinin, öğretmen adaylarının tahmin, gözlem ve açıklama bilimsel süreç becerilerini haftalık olarak geliştirdiği ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği ortaya konmuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A STUDY ON THE EFFICIENCY OF TGA STRATEGY ON GENERAL BIOLOGY LABORATORY APPLICATIONS

Öz:
In this study, the effect of using the Predict-Observe-Explain (POE) strategy to teach the some subjects of General Biology Laboratory Applications-II course on pre-service science teachers science process skills and academic achievement were investigated. Mixed method research design was used in the study. The study was conducted with the sophore preservice science teachers (N: 58) who were attending Muğla Sıtkı Koçman University and participated in all the experiments in the spring semester of 2015-2016 academic year. The data of the study were collected through the POE form and the achievement test for each experiment during the threatment process. The data obtained from the POE form were examined in terms of frequency and percentage values and presented in tables and graphs. The findings of the achievement tests were analyzed by conducting the dependent samples t-test. As a result of the research, it was determined that the pre-service science teachers progressed weekly in terms of science process skills of prediction, observation and explanation. In addition it was understood that this strategy has a positive effect on learning
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOZCU ÇAKIR N, GÜVEN G, özdemir o (2017). TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. , 2014 - 2035.
Chicago KOZCU ÇAKIR Nevin,GÜVEN GÖKHAN,özdemir oğuz TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. (2017): 2014 - 2035.
MLA KOZCU ÇAKIR Nevin,GÜVEN GÖKHAN,özdemir oğuz TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. , 2017, ss.2014 - 2035.
AMA KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. . 2017; 2014 - 2035.
Vancouver KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. . 2017; 2014 - 2035.
IEEE KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o "TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim." , ss.2014 - 2035, 2017.
ISNAD KOZCU ÇAKIR, Nevin vd. "TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim". (2017), 2014-2035.
APA KOZCU ÇAKIR N, GÜVEN G, özdemir o (2017). TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2014 - 2035.
Chicago KOZCU ÇAKIR Nevin,GÜVEN GÖKHAN,özdemir oğuz TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.4 (2017): 2014 - 2035.
MLA KOZCU ÇAKIR Nevin,GÜVEN GÖKHAN,özdemir oğuz TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.4, 2017, ss.2014 - 2035.
AMA KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(4): 2014 - 2035.
Vancouver KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(4): 2014 - 2035.
IEEE KOZCU ÇAKIR N,GÜVEN G,özdemir o "TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.2014 - 2035, 2017.
ISNAD KOZCU ÇAKIR, Nevin vd. "TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/4 (2017), 2014-2035.