ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ

Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 267 - 278 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon programına devam eden öğrencilerin bireysel yenilikçilik eğilimlerini, çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini pedagojik formasyon kursuna katılan ve tesadüfi yolla seçilen 254 öğretmen adayı oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla Hurt, Joseph ve Cook tarafından geliştirilen, Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan bireysel yenilikçilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bireysel yenilikçilik eğilimlerinden "risk alma" düzeylerinin bayanlara göre erkeklerde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Spor bilimleri öğrencilerinin ise sosyal bilimler, fen bilimleri ve sağlık bilimleri öğrencilerine göre "deneyime açık olma ve fikir önderliği" eğilimlerinde daha duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bir işte çalışan öğrencilerin bulundukları ortamda ön plana çıktıkları, belirsizlikler karşısında yılmayarak güdülenme düzeylerini yüksek tuttukları ve yeniliği arayarak denemeye istekli oldukları bulunmuştur. Bu sonuç serbest meslek grubunda çalışanlarda daha etkili görülmektedir. Öğrencilerin okulu bitirmiş olmaları ya da son sınıfta öğrenci olmaları ve sosyal medyada günlük internet kullanmaları ile bireysel yenilikçilik eğilimleri arasında bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin değişmeye direnç gösterme eğilimlerinin oluşmaması olumlu yönde anlamlıdır. Öğrencilerin yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde kendilerinin öğretmenlik mesleğindeki tekno-pedagojik gelişmelere yakın olduklarını ve fırsat verilirse öğretmenlik mesleğinde etkili ve verimli olacaklarını ifade etmektedirler
Anahtar Kelime:

INDIVIDUALISTIC INNOVATIVE CHARACTERISTICS OF PRESERVICE TEACHERS

Öz:
The purpose of the current study is to investigate the pedagogical formation students’ innovative tendencies in relation to different variables. The current study employed descriptive research method. The sampling of the study consists of 254 students randomly selected from among the students attending pedagogical formation program. In order to collect data, the individualistic innovation scale developed by Hurt, Joseph and Cook and adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010) was used. At the end of the study, risk taking level, one of the individualistic innovative tendencies, was found to be higher for the male students than the female students. Sports sciences students were found to more sensitive in their tendencies of being open to experience and intellectual pioneering than social sciences, natural sciences and health sciences students. It was found that the students working in a job come to the forefront, keep their motivation high in face of ambiguities and are willing to seek for and try innovations. This is more clearly seen in those having independent profession. It was found that the students’ individualistic innovative tendencies do not vary significantly depending on whether they completed their education or they are senior students and their state of using Internet in social media. Among students, tendency to show resistance to change was not observed and this is a positive finding. As a result of semi-structured interviews conducted with students, it was found that the students think that they feel close to techno-pedagogical developments within the profession of teaching and if they are allowed, they will be able to make important contributions to the profession of teaching
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Deniz S (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. , 267 - 278.
Chicago Deniz Sabahattin ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. (2016): 267 - 278.
MLA Deniz Sabahattin ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. , 2016, ss.267 - 278.
AMA Deniz S ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. . 2016; 267 - 278.
Vancouver Deniz S ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. . 2016; 267 - 278.
IEEE Deniz S "ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ." , ss.267 - 278, 2016.
ISNAD Deniz, Sabahattin. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ". (2016), 267-278.
APA Deniz S (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(9), 267 - 278.
Chicago Deniz Sabahattin ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.9 (2016): 267 - 278.
MLA Deniz Sabahattin ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.9, 2016, ss.267 - 278.
AMA Deniz S ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 267 - 278.
Vancouver Deniz S ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 267 - 278.
IEEE Deniz S "ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.267 - 278, 2016.
ISNAD Deniz, Sabahattin. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/9 (2016), 267-278.