Yıl: 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 595 - 611 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri

Öz:
Bu araştırmada Pedagojik Formasyon Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik düşünceleri; cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumu değişkenlerine göre tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar dönemi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde (MSKÜ) Pedagojik Formasyon eğitimi almış 61 kız 34 erkek olmak üzere toplam 95 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler, normal dağılım gösterdiğinden parametrik istatistiklerden bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik düşüncelerinin genellikle olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin mesleğe yönelik düşünceleri; yaş, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve ailede öğretmen olma durumuna göre farklılaşmadığı, cinsiyetin ise fark yarattığı sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları

Pedagogical Formation Program Students’ Opinions towards Teaching Profession

Öz:
The purpose of the current study is to explore the opinions of Pedagogical Formation Program students about the profession of teaching in relation to the variables of gender, age, graduated high school, mother and father’s education level and the presence of a teacher in the family. The sampling of the current study employing the survey model is comprised of a total of 95 students (61 females and 34 males) having taken the formation education at Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2015-2016 academic year. The data were collected through the Scale of Attitudes towards the Profession of Teaching. As the data exhibited a normal distribution, they were analyzed by using t-test and one-way variance analysis, two of the parametric statistics. The findings of the study revealed that the students generally have positive opinions about the profession of teaching
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAN Ş (2017). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. , 595 - 611.
Chicago CAN Şendil Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. (2017): 595 - 611.
MLA CAN Şendil Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. , 2017, ss.595 - 611.
AMA CAN Ş Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. . 2017; 595 - 611.
Vancouver CAN Ş Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. . 2017; 595 - 611.
IEEE CAN Ş "Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri." , ss.595 - 611, 2017.
ISNAD CAN, Şendil. "Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri". (2017), 595-611.
APA CAN Ş (2017). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 595 - 611.
Chicago CAN Şendil Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2017): 595 - 611.
MLA CAN Şendil Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2017, ss.595 - 611.
AMA CAN Ş Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 595 - 611.
Vancouver CAN Ş Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 595 - 611.
IEEE CAN Ş "Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.595 - 611, 2017.
ISNAD CAN, Şendil. "Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2017), 595-611.