İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI

Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 7 Sayfa Aralığı: 171 - 181 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI

Öz:
İtalya'nın Amelia kentinin Marconi Meydanı'nda bulunan Petrignani Sarayı Geç Rönesans mimarisinin ilginç örneklerinden biridir. Petrignani Sarayı Bartolomeo Petrignani'nin isteği ve Fantino Petrignani'nin finansal desteğiyle mimar Ottaviano Mascarino tarafından inşa edilmiştir. Fantino Petrignani önce Cosenza Başpiskoposu olarak görev yapmış, ardından Roma'da Kardinalliğe kadar yükselmiştir. Kardinal Fantino Petrignani Roma'daki Rönesans kültür ve sanat ortamından etkilenmiş, genç ve yetenekli sanatçıların koruyucusu olmuştur. Bunlardan en önemlisi genç Michelangelo Merisi'dir. Daha sonraları dünyaca Caravaggio olarak tanınacak ünlü ressamı Roma'da misafir etmiş ve onun hamiliğini üstlenmiştir. Yapının freskleri ve iç dekorasyonu kentteki diğer saray ve kiliselerde eserleri bulunan, yerel ressam Tarquinio Racani'ye atfedilmektedir. Fresk tekniğinde gerçekleştirilen İstanbul haritası Petrignani Sarayı'nın Konstantin ve Maxentius Salonu'nda bulunmaktadır. İstanbul haritası dönemin Müslüman dünyasının başkentini, bunun karşısına yerleştirilen Prag haritası ise dönemin Hristiyan dünyasının başkentini temsil etmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

THE ILLUSTRATED BIRD’S EYE VIEW MAP OF ISTANBUL IN THE PAINTING PROGRAM OF A RENAISSANCE PALACE IN ITALIAN CITY OF AMELIA

Öz:
Petrignani Palace in Amelia stands on Marconi Square with its impressive facade. The palace is an interesting example of late-Renaissance style construction. By the will of Bartolomeo Petrignani, the architect Ottaviano Mascarino started construction of the palace. However, the project was completed thanks to the funding from Bartolomeo’s brother Fantino Petrignani, who was the archbishop of Cosenza and the future cardinal in Papal State, and one of the protectors of the young Caravaggio. The stylistic character of the frescoes and the sequence of the interior decorations are attributed to Tarquinio Racani, who, as the painter of the city, made the frescoes of other palaces and churches in Amelia. The fresco map of Istanbul is in the Constantinus and Maxentius Room of the Petrignani Palace. The map of Istanbul, the capital city of the Muslim world of the time, stands above the door of the room and against the fresco map of Prague, the capital city of the Christian world of the time
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anonim. 2010. Amelia segreta. Viaggio nell'Umbria incantata, Terni: Vanni Editore.
  • Courtright, Nicola. 2003. The Papacy and the Art of Reform in Sixteenth-century Rome: Gregory XIII's Tower of the Winds in the Vatican, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Di Tommaso, Angelo. 1931. Amelia nell'antichità e nel Medio Evo, Terni: Annuari Guide Regionali Italiane.
  • Girotti, Girolamo. 1904. Le mura di Amelia: memoria storico descrittiva delle antichissime mura amerine, Amelia: Tipografia Petrignani.
  • Kayra, Cahit. 1990. İstanbul Haritaları, İstanbul: Türkiye Sınai Kalkınma Bankası
  • Moretti, Massimo. 2009. “Caravaggio e Fantino Petrignani, committente e protettore di artisti”, Da Caravaggio ai Caravaggeschi, Maurizio Calvesi ve Alessandro Zuccari, Roma: CAM Editrice, 69-121.
  • Moretti, Massimo. 2012. I Petrignani di Amelia, Fasti Committenze Collezioni Tra Roma e L’Umbria, Teramo: Edizione Stauros.
  • Mangia, Paola. 2004. “La decorazione pittoricadei palazzi nobiliari di Amelia nel Cinquecento e inizi Seicento”, I Geraldini di Amelia nell’Europa del Rinascimento, Atti del Convegno Storico Internazionale (Amelia, 21-22 novembre 2003), ed. Renzo Civili, Terni: Provincia di Terni, 25-45.
  • Ricci, Maurizio. 2016. “Note sulla formazione e la prima attività architettonica di Ottaviano Mascarino”, Mascariniana, Studi e ricerche sulla vita e le opere di Ottaviano Mascarino, (Ed. Maurizio Ricci), Roma: Campisano Editore, 13-40.
  • Roman, John. 2015. The Art of Illustrated Maps: A Complete Guide to Creative Mapmaking's History, Process, and Inspiration, Cincinnati, Ohio: How Books.
  • Strozzieri, Yuri, 2016. “Mascarino per i Petrignani: Roma, Amelia e Attigliano”, Mascariniana, Studi e ricerche sulla vita e le opere di Ottaviano Mascarino, (Ed. Maurizio Ricci), Roma: Campisano Editore, 155-184.
  • Teich, Mikulas. 1998. Bohemia in History, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Tekeli, İlhan. 1993. “Haritalar”, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 556-560.
  • Zuffi, Stefano. 2006. European Art of the Sixteenth Century, Los Angeles: Getty Publications.
APA BERKANT C (2017). İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. , 171 - 181.
Chicago BERKANT CENK İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. (2017): 171 - 181.
MLA BERKANT CENK İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. , 2017, ss.171 - 181.
AMA BERKANT C İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. . 2017; 171 - 181.
Vancouver BERKANT C İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. . 2017; 171 - 181.
IEEE BERKANT C "İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI." , ss.171 - 181, 2017.
ISNAD BERKANT, CENK. "İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI". (2017), 171-181.
APA BERKANT C (2017). İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. Art-Sanat Dergisi, 0(7), 171 - 181.
Chicago BERKANT CENK İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. Art-Sanat Dergisi 0, no.7 (2017): 171 - 181.
MLA BERKANT CENK İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. Art-Sanat Dergisi, vol.0, no.7, 2017, ss.171 - 181.
AMA BERKANT C İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. Art-Sanat Dergisi. 2017; 0(7): 171 - 181.
Vancouver BERKANT C İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI. Art-Sanat Dergisi. 2017; 0(7): 171 - 181.
IEEE BERKANT C "İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI." Art-Sanat Dergisi, 0, ss.171 - 181, 2017.
ISNAD BERKANT, CENK. "İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI". Art-Sanat Dergisi 7 (2017), 171-181.