Yıl: 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 636 - 651 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-01-2019

Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarını belirleyebilecek birölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı baharyarıyılında Muğla il merkezindeki ortaokulların 8. sınıflarında öğrenim gören 200 öğrencioluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA);ardından da söz konusu yapının geçerli bir yapı olup olmadığını belirlemek üzere DoğrulayıcıFaktör Analizi (DFA) yapılmıştır. AFA sonucunda ve Derse Yönelik Kazanımlar, Derse YönelikGüçlükler ve Sınıf İçi Etkileşim olmak üzere üç boyutlu ve 21 maddeli bir yapıya ulaşılmıştır.Ölçeğin AFA ile belirlenen üç boyutlu yapısı DFA ile doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliğinibelirlemek için Cronbach Alfa iç tutarlık katsayılarından ve madde-toplam korelasyonundanyararlanılmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının sonucunda ölçeğin, ortaokulöğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarını belirleyebilecek nitelikte bir ölçme aracı olduğubelirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Development of the Attitude Scale towards Grammar: A Validity and Reliability Study

Öz:
The purpose of this study is to develop a scale that determines secondary school students’ attitudes towards grammar. The study group of the research consisted of 200 8th students attending secondary schools in the city of Muğla in the 2015-2016 school year. In order to determine the construct validity of the scale, Exploratory Factor Analysis (EFA) and in order to determine whether the obtained construct is a valid construct, Confirmatory Factor Analysis, were conducted. The EFA showed a construct made up of three factors and 21 items. The factors were Course-related Gains, Course-related Difficulties and In-class Interaction. This threedimensional construct of the scale was confirmed with CFA. In order to determine the reliability of the scale, the Cronbach Alpha internal consistency coefficient and item-total correlations were calculated. As a result of the reliability and validity analyses, it was concluded that the scale was reliable and valid enough to determine secondary school students’ attitudes towards grammar.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özkaya P, COSKUN M (2018). Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. , 636 - 651.
Chicago Özkaya Perihan Gülce,COSKUN MUSTAFA VOLKAN Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. (2018): 636 - 651.
MLA Özkaya Perihan Gülce,COSKUN MUSTAFA VOLKAN Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. , 2018, ss.636 - 651.
AMA Özkaya P,COSKUN M Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. . 2018; 636 - 651.
Vancouver Özkaya P,COSKUN M Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. . 2018; 636 - 651.
IEEE Özkaya P,COSKUN M "Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması." , ss.636 - 651, 2018.
ISNAD Özkaya, Perihan Gülce - COSKUN, MUSTAFA VOLKAN. "Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". (2018), 636-651.
APA Özkaya P, COSKUN M (2018). Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3), 636 - 651.
Chicago Özkaya Perihan Gülce,COSKUN MUSTAFA VOLKAN Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi 6, no.3 (2018): 636 - 651.
MLA Özkaya Perihan Gülce,COSKUN MUSTAFA VOLKAN Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.6, no.3, 2018, ss.636 - 651.
AMA Özkaya P,COSKUN M Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2018; 6(3): 636 - 651.
Vancouver Özkaya P,COSKUN M Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2018; 6(3): 636 - 651.
IEEE Özkaya P,COSKUN M "Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6, ss.636 - 651, 2018.
ISNAD Özkaya, Perihan Gülce - COSKUN, MUSTAFA VOLKAN. "Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". Ana Dili Eğitimi Dergisi 6/3 (2018), 636-651.