Yıl: 2017 Cilt: 8 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 2064 - 2082 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun çalışma grubunu Muğla il merkezindeki ilkokul ve ortaokulda görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 21 okulda 256 öğretmen oluşturmuştur. Nitel boyutunu ise aynı gruptan gönüllüler arasında seçilmiş 26 öğretmen oluşturmuştur. Veriler Mesleki Gelişim Okulu Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel veriler betimsel analizler kullanılarak, nitel bulgular ise tümevarımsal içerik analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okul uygulamalarına yönelik olumlu görüş bildirdikleri, üniversite-okul işbirliğinin arttırılması, öğretmenler ile öğretim elemanları ve öğretmenlerin kendi aralarındaki paylaşımların geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki Gelişim Okullarına yönelik eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarının görüşleri alınabilir. Mesleki gelişim okulları uygulaması Türkiye'de pilot uygulaması yapılabilir
Anahtar Kelime:

TEACHERS’ OPINIONS ABOUT PROFESSIONAL DEVELOPMENT SCHOOLS

Öz:
The purpose of the current study is to determine teachers’ opinions about professional development schools. In the current study; one of the mixed methods, the convergent design was employed. The sampling of the quantitative dimension of the study is comprised of 256 teachers working in 21 elementary and secondary schools in the city of Muğla. The teachers participated in the study on a volunteer basis. The sampling of the qualitative dimension of the study consists of 26 teachers selected from among the 256 teachers. The data of the study were collected through the Professional Development Schools Scale and an interview form. The quantitative data were analyzed by using descriptive statistics and the qualitative data were analyzed by using the inductive content analysis. The findings of the study revealed that the teachers have positive opinions about professional development school applications, they want more developed school-university cooperation, and they think that teacher-academician and teacher-teacher relationships need to be developed. The opinions of academicians working in education faculties about professional development schools can be elicited. A pilot study of professional development school can be conducted in Turkey
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • REFERENCES
  • Akdemir, A. S. (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programları tarihçesi ve sorunları. Turkish StudiesInternational Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8, 12, 15-28.
  • Aydoğan, İ. (2002). MEB İlköğretim Okulları Yönetici ve Öğretmenlerinin Personel Geliştirmeye İlişkin Görüşleri (Kayseri İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Barber, M. & Mourshed, M. (2007). How the world's best-performing school systems come out on top. London: McKinsey and Company.
  • Bolam, R. (1993). Recent developments and emerging issues in the continuing professional development of teachers. London: GTC.
  • Bumen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., and Acara, V. (2012). Teachers’ professional development in Turkish context: issues and suggestions. Milli Eğitim, 194, 31-50.
  • Burrus, J. T. (2011). Getting to the PDS Core, Cultivating the Fruit of a School University Partnership: Collaboration, Professionalism, and Instructional Practice (Doctoral dissertation).
  • Cosenza, M. N. (2010). The impact of professional development schools on teacher leadership (Doctoral dissertation, California Lutheran University).
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Early, P. & Bubb, S. (2004). Leading and managing continuing profesyonel development. develeoping people, developing school. London: Paul Chapman Publishing A SAGE publications.
  • Erişen, Y. (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programları geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme süreci. Milli Eğitim Dergisi, (140), 39-43.
  • Gissy, C. L. (2010). Elementary Teachers' Attitudes about Professional Development: Professional Development Schools versus Non-Professional Development Schools. West Virginia University.
  • Kaya, A., Çepni, S. ve Küçük, M., (2004). Fizik öğretmenleri için üniversite destekli bir hizmet içi eğitim model önerisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 112-119.
  • Lincoln, Y. S. and Guba, G. (1985). Naturalistic inquiry. California: Sage Publication.
  • MEB. (2015). Öğretmen Yetiştirme Genel müdürlüğü. http://oyegm.meb.gov.tr/.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Ozoglu, M. (2010). Hizmetiçi Eğitimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Milli Eğitim Bakanlığı’nda Hizmetiçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Panel ve Çalıştayı, Ankara.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka & M., Gürdal, A. (2009). Hizmetiçi eğitimin öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi: Öpyep örneği, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(10), 9-26.
  • Özen, R. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarının etkilerine ilişkin görüşleri (Düzce ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(2), 141–160.
  • Patterson, T.L. (2004). Teacher efficacy in PDS and non PDS settings. (Doctoral dissertation, Baylor University, Waco, Texas).
  • Pepeler, E., Murat, A. & Akmençe, E. (2016). İlkokullarda hizmet içi eğitim seminerlerinin öğretmenlere yararlılığı (Elazığ ili Örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 5(2), 168-176.
  • Rosenholtz, S. J. (1985). Effective schools: Interpreting the evidence. American journal of Education, 93(3), 352- 388.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Elementary school teacher’s perceptions of professional development. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 117-125.
  • Teitel, L. (1997). Professional development Schools and Transformation of Teacher Leadership. Teacher Education Quarterly.
  • Uçar, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin meb hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri (Van İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Wo, B. W. L. (2005). Teachers' perceptions of their professional experiences within a professional development school (PDS) partnership and their attitudes and ideas about the effectiveness of a partnership (Doctoral dissertation, Teachers College, Columbia University).
  • Wrong, P. L. & Glass, R. D. (2009). Prioritizing urban children, teachers, and schools through professioonal development Schools. NewYork: State University of Newyork Press.
  • Yıldırım, K., Çetinkaya, F.Ç. & Ateş, S. (2015). A good practice in improving teacher quality: Professional development schools. Paper presented at the meeting of PAEDEIA, Ankara.
APA ULUBEY Ö, YILDIRIM K, Alpaslan M, AYKAÇ N (2017). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 2064 - 2082.
Chicago ULUBEY Özgür,YILDIRIM Kasım,Alpaslan Muhammet Mustafa,AYKAÇ NECDET ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. (2017): 2064 - 2082.
MLA ULUBEY Özgür,YILDIRIM Kasım,Alpaslan Muhammet Mustafa,AYKAÇ NECDET ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 2017, ss.2064 - 2082.
AMA ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 2064 - 2082.
Vancouver ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 2064 - 2082.
IEEE ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." , ss.2064 - 2082, 2017.
ISNAD ULUBEY, Özgür vd. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". (2017), 2064-2082.
APA ULUBEY Ö, YILDIRIM K, Alpaslan M, AYKAÇ N (2017). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 2064 - 2082.
Chicago ULUBEY Özgür,YILDIRIM Kasım,Alpaslan Muhammet Mustafa,AYKAÇ NECDET ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 8, no.30 (2017): 2064 - 2082.
MLA ULUBEY Özgür,YILDIRIM Kasım,Alpaslan Muhammet Mustafa,AYKAÇ NECDET ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.8, no.30, 2017, ss.2064 - 2082.
AMA ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 8(30): 2064 - 2082.
Vancouver ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 8(30): 2064 - 2082.
IEEE ULUBEY Ö,YILDIRIM K,Alpaslan M,AYKAÇ N "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss.2064 - 2082, 2017.
ISNAD ULUBEY, Özgür vd. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM OKULLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 8/30 (2017), 2064-2082.