Yıl: 2017 Cilt: 20 Sayı: 38 Sayfa Aralığı: 449 - 471 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI

Öz:
Hızla gelişen teknoloji ile beraber ortaya çıkan mobil pazarlama kavramı, işletmelerin hedef pazarları ile mobil cihazlar aracılığıyla iletişime geçmek için gerçekleştirdikleri interaktif uygulamalar anlamına gelmektedir. Özellikle insan odaklı olan turizm sektörü için tüketicilerle etkileşim halinde olmayı sağlayan bu tür mobil uygulamalar geleneksel tutundurma faaliyetlerinden daha avantajlıdır. Ancak bu avantajı doğru kullanabilmek için, turistik tüketicilerin mobil pazarlama aktivitelerine karşı tutumları ve düşünceleri bilinmelidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı yerli turistlerin mobil pazarlamaya karşı tutumlarını belirlemek ve turistlerin sosyodemografik özellikleri ile tutumları arasındaki farklılıkları ortaya koymaktır. Bu bağlamda, Muğla'nın en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Fethiye'deki konaklama işletmelerinde konaklayan 378 yerli turistle yüz-yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler istatistiki olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak 25-34 yaşları arasındaki yerli turistler ile üniversite mezunu olan yerli turistlerin mobil pazarlama uygulamalarının bilgilendirme faktörüne; ilköğretim mezunu yerli turistlerin eğlence faktörüne; gelir durumu nispeten daha yüksek olan yerli turistlerin güven ve yarar faktörüne daha olumlu yaklaştığı ortaya çıkmıştır
Anahtar Kelime:

Mobile Marketing in Tourism: Tourists’ Attitudes Towards Mobile Marketing Applications

Öz:
The concept of modern marketing, emerged with the rapid-growingtechnology, refers to interactive applications used by business enterprises for connectingwith their target markets through mobile instruments. These kinds of mobile applicationsproviding especially for tourism enterprises to communicate with their customers are moreadvantageous than traditional marketing applications. However, in order to use this assetin a proper way, attitudes and opinions of tourism consumers towards mobile marketingshould be understood. In this sense, the purpose of this study is to determine consumerattitudes towards mobile marketing efforts of tourism enterprises. In this regard, this studypresents the differences between sociodemographical characteristics of domestic touristsand their attitudes towards mobile marketing efforts of especially accommodation facilities.The sample of this study consists of 378 domestic tourists accommodating in 3, 4 or 5 starhotels or holiday villages in Fethiye. The data were collected via a questionnaire form. Theobtained data was statistically analyzed. As a result of these analyses, it was determined thatdomestic tourists at the ages between 25-34 and with a college degree were more positivetowards information factor of mobile marketing applications; domestic tourists with a loweducation level were more positive towards entertainment factor and tourists with a higherincome level were more positive towards convenience and credibility.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kılıç B, YOZUKMAZ N, YÜKSEL F, BİLİCİ H (2017). TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. , 449 - 471.
Chicago Kılıç Burhan,YOZUKMAZ Nisan,YÜKSEL Faruk,BİLİCİ Hatice TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. (2017): 449 - 471.
MLA Kılıç Burhan,YOZUKMAZ Nisan,YÜKSEL Faruk,BİLİCİ Hatice TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. , 2017, ss.449 - 471.
AMA Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. . 2017; 449 - 471.
Vancouver Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. . 2017; 449 - 471.
IEEE Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H "TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI." , ss.449 - 471, 2017.
ISNAD Kılıç, Burhan vd. "TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI". (2017), 449-471.
APA Kılıç B, YOZUKMAZ N, YÜKSEL F, BİLİCİ H (2017). TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(38), 449 - 471.
Chicago Kılıç Burhan,YOZUKMAZ Nisan,YÜKSEL Faruk,BİLİCİ Hatice TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20, no.38 (2017): 449 - 471.
MLA Kılıç Burhan,YOZUKMAZ Nisan,YÜKSEL Faruk,BİLİCİ Hatice TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.20, no.38, 2017, ss.449 - 471.
AMA Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 20(38): 449 - 471.
Vancouver Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 20(38): 449 - 471.
IEEE Kılıç B,YOZUKMAZ N,YÜKSEL F,BİLİCİ H "TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI." Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, ss.449 - 471, 2017.
ISNAD Kılıç, Burhan vd. "TURİZMDE MOBİL PAZARLAMA: TURİSTLERİN MOBİL PAZARLAMA UYGULAMALARINA KARŞI TUTUMLARI". Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 20/38 (2017), 449-471.