Yıl: 2016 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 301 - 319 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Araştırma, ebeveynler n çocukların matemat k eğ t m ne l şk n görüşler n n ncelenmes amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evren n Türk ye'de çocukları okul önces eğ t m kurumlarına devam eden, normal gel ş m gösteren 4-5 yaş çocukların ebeveynler oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubuna, evren ç nden M ll Eğ t m Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıfları arasından tesadüfî olarak, araştırmaya katılmaya gönüllü olan her sınıftan en az k ebeveyn olmak üzere toplam 344 ebeveyn dâh l ed lm şt r. Araştırmada genel tarama model kullanılmış olup, ver toplama aracı olarak çocuklar ve a leler ne l şk n genel b lg ler toplamak amacıyla "Genel B lg Formu" ve ebeveynler n çocukların matemat k eğ t m ne l şk n görüşler n n ncelenmek amacıyla or j nal formu Amer ka'da Bu ld ng Blocks projes kapsamında Clements ve Sarama (2000/2014) tarafından gel şt r len ve araştırmacılar tarafından formun or j nal temel alınarak geçerl k çalışması yapılan "Okul Önces Programda Matemat k Eğ t m Değerlend rme Ebeveyn Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda elde ed len ver ler n anal z nde; frekans ve yüzde dağılımları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ebeveynler n büyük b r çoğunluğunun çocuklarının matemat k gel ş m le lg l temel kavramları b ld kler , günlük etk nl kler n temel b r parçası olarak çocukları le TV zled kler , evde b lg sayara sah p oldukları ve çocuklarıyla eğ t msel ve eğlence amaçlı b lg sayar oyunları oynadıkları tesp t ed lm şt r. Ayrıca ebeveynler n çoğunluğu öğretmen n eve haftada b r- k kez matemat k etk nl ğ gönderd ğ ve bu etk nl kler n çocukların matemat k öğrenmes n destekled ğ n b ld rm şlerd r
Anahtar Kelime:

Examining Parents' Views On Children's Mathematics Education

Öz:
This study aims to investigate parents' Views on children's mathematical education. The population of this study consists of the parents having children who are 4-5 years old and in normal developmental range attending preschool classrooms in Turkey. The sample group consists at least two parents who voluntered to participate in the study from each classroom, 344 parents in total, that was drawn randomly among the independent preschool and preschool classrooms affiliated to the Ministery of Education. Survey method was used in the present study and as data collection tools, “General Information Form” was used to obtain the demographic information of parents and their children and “Evaluation of Mathematical Education in Preschool Education Program-Parent Form” was used to investigate parents' views on children's mathematical education, which was originally developed by Clements Sarama (2000, 2014) as part of “Building Blocks Project” in the United States, and translated and adapted to Turkish, based on the original form, by researchers. Considering the purpose of the research, descriptive statistical methods, frequency and percentage distribution, were used in the analysis. The results of the study showed that, the majority of the parents know the basic mathematical concepts of children's math education, watch TV with their children as main activity part of daily activities, and the majority of the parents stated that they have computers at home and their children play computer games for educational and fun purposes. In addition, the majority of the parents pointed out that the teachers send home math activities at least one—two days week and these activities support their children's mathematics learning.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyüz, G. (2013). Öğrenc ler n okul dışı etk nl klere ayırdıkları süreler ve matemat k başarısı arasındak l şk n n ncelenmes . Elektron k Sosyal B l mler Derg s , 12, 46(112-130).
  • Anders, Y., Rossbach, H. G., We nert, S., Ebert, S., Kuger, S., Lehr, S., et al. (2012). Home and preschool learn ng env ronments and the r relat ons to the development of early numeracy sk lls. Early Ch ldhood Research Quarterly, 27, 231-244.
  • Anderson, D. R., Huston, A. C., Schm tt, K., L nebarger, D. L., & Wr ght, J. C. (2001). Early ch ldhood telev s on v ew ng and adolescent behav or: There contact study. Monographs of the Soc ety for Research n Ch ld Development, 66 (1), Ser al No. 264.
  • Blev ns-Knabe, B., Wh tes de-Mansell, L. & Sel g, J. (2007). Parent ng and mathemat cal development. Academ c Exchange Quarterly, 11, 76-80.
  • Cannon, J., & G nsburg, H. P. (2008). “Do ng the Math”: Maternal bel efs about early mathemat cs versus language learn ng. Early Educat on and Development, 19(2), 238- 260.
  • Clements, D. H.,& Sarama, J. A. (2000/2014). Parent Quest onna re [Early Mathemat cs]. Denver, CO: Un vers ty of Denver.
  • Clements, D. H. (2002). Computers n early ch ldhood mathemat cs. Contemporary Issues n Early Ch ldhood, 3(2), 160-181.
  • Clements, D. H., & Sarama, J. A. (2009). Learn ng and teach ng early math. New York: Routledge.
  • Comstock, G. A., & Pa k, H. (1991). Telev s on and the Amer can ch ld. San D ego, CA: Academ c Press.
  • Çamlıbel Çakmak, O. (2010). Okul önces eğ t m kurumlarında a le katılımı. Abant Izzet Baysal Ün vers tes Sosyal B l mler Enst tüsü Derg s , 20(1), 1-17.
  • Dod c , B. J., Draper, D. C., & Peterson, C. A. (2003). Early parent-ch ld nteract ons and early l teracy development. Top cs n Early Ch ldhood Spec al Educat on, 23(3), 124- 136.
  • Gaddy, G. D. (1986). Telev s on's mpact on h gh school ach evement. Publ c Op n on Quarterly, 50, 340-359.
  • G nsburg, H. P., Lee, J. S. and Boyd, J. S. (2008). Mathemat cs educat on for young ch ldren: What t s and how to promote t. Soc al Pol cy Report G v ng Ch ld and Youth Development Knowledge Away, XXII(I), 1-23.
  • Godw n, A. J., Rupley, W. H., Capraro, R. M., and Capraro, M. M. (2016). Read ng and mathemat cs bound together: creat ng a home env ronment for preschool learn ng. Journal of Educat on and Learn ng, 5 (1), 44-59.
  • Hong, H. (1996). Effects of mathemat cs learn ng through ch ldren's l terature on math ach evement and d spos t onal outcomes. Early Ch ldhood Research Quarterly, 11, 477-494.
  • Jackman, L. H. (2005). Early educat on curr culum: A ch ld's connect on to the world , Th rd Ed t on, NY: Thomson Delmar Learn ng.
  • Jacobs, J.E., Dav s-Kean, P., Bleeker, M., Eccles, J.S., & Malanchuk, O. (2005). I can, but I don't want to: The mpact of parents, nterests and act v t es on gender d fferences n math. In A. Gallagher, & J. Kaufman (Eds.), Gender d fferences n mathemat cs (pp. 246-263). New York, NY: Cambr dge Un vers ty Press.
  • Kacar, A. Ö. ve Doğan, N. (2007). Okul önces eğ t mde b lg sayar destekl eğ t m n rolü. 03/05/2014 tar h nde aşağıdak web adres nden alınmıştır:
  • f le:///C:/Users/sony/Downloads/okul%C3%B6nces nde%20BDE.pdf
  • Kandır, A. ve Orçan, M. (2010). Okul önces dönemde matemat k eğ t m . İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). B l msel araştırma yöntem (24. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Korman k, K. (2012). A greater role n math educat on for parents: Mathemat cal reason ng at home. 03/05/2014 tar h nde aşağıdak web adres nden alınmıştır:
  • https://edsource.org/today/2012/a-greater-role- n-math-educat on-for-parents-mathemat cal- reason ng-at-home/23918
  • Krajewsk , K., & Schne der, W. (2009). Early development of quant ty to number-word l nk age as a precursor of mathemat cal school ach evement and mathemat cal d fŞcult es: F nd ngs from a four-year long tud nal study. Learn ng and Instruct on, 19, 513-526.
  • LeFevre, J., Skwarchuk, S., Sm th-Chant, B., Fast, L., Kamawar, D., & B sanz, J. (2009). Home numeracy exper ences and ch ldren's math performance n the early school years. Canad an Journal of Behav oural Sc ence, 41, 55-66.
  • Melhu sh, E. C., Sylva, K., Sammons,P., S raj-Blatchford, I, Taggard, B., Phan, M. B., & Mal n, A. (2008). Preschool nfluences on mathemat cs ach evement, Sc ence, 321, 1161-1162.
  • M ssall, K. N., Hojnosk , R. L., Cask e, G., & Rapasky, P. (2015). Home numeracy env ronments of preschoolers: Exam n ng mathemat cal bel efs, and early mathemat cal sk lls. Early Educat on and Development, 26(3), 356-376. mathemat cal act v t es, parent
  • Nat onal Assoc at on for the Educat on of Young Ch ldren & Nat onal Counc l of Teachers of Mathemat cs. (2002). Early ch ldhood mathemat cs: Promot ng good beg nn ngs. Jo nt pos t on http://www.naeyc.org/resources/pos t on statements/psmath.htm Wash ngton, DC. Retr eved from
  • Nat onal Counc l of Teachers of Mathemat cs. (2000). Pr nc ples and Standards for School Mathemat cs. Reston, Va: NCTM.
  • Ren, L., & Hu, G. (2011). A comparat ve study of fam ly soc al cap tal and l teracy pract ces n S ngapore. Journal of Early Ch ldhood L teracy, 13(1), 98-130.
  • Rodr guez, E. T., & Tam s-LeMonda, C. S. (2011). Trajector es of the home learn ng env ronment across the f rst 5 years: Assoc at ons w th ch ldren's vocabulary and l teracy sk lls at prek ndergarten. Ch ld Development, 82(4), 1058-1075.
  • Sarama, J. A., Lange, A., Clements, D. H., & Wolfe, C. B. (2012). The mpacts of an early mathemat cs curr culum on emerg ng l teracy and language. Early Ch ldhood Research Quarterly, 27, 489-502.
  • Shaffer, D. W. (2008). How computer games help ch ldren learn. New York: Palgrave Macm llan.
  • Skwarchuk, S. L. (2009). How do parents support preschoolers' numeracy learn ng exper ences at home? Early Ch ldhood Educat on Journal, 37, 189-197.
  • Starkey, P., & Kle n, A. (2000). Foster ng parental support for ch ldren's mathemat cal development: An ntervent on w th Head Start fam l es. Early Educat on and Development, 11(5), 659-680.
  • Stevenson, H. W., & Newman, R. S. (1986). Long-term pred ct on of ach evement and att tudes n mathemat cs and read ng. Ch ld Development, 57, 646-659.
  • Tezel-Şah n, F. ve Özyürek, A. (2010). Anne baba eğ t m ve okul önces nde a le katılımı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Vandermaas-Peeler, M., Nelson, J., Bumpass, C., & Sass ne, B. (2009). Numeracy-related exchanges n jo nt storybook read ng and play. Internat onal Journal of Early Years Educat on, 17(1), 67-84.
  • Vez roğlu, M. ve Gönen, M. (2012). Res ml çocuk k taplarının M. E. B.okul önces eğ t m programı'ndak kazanımlara uygunluğunun ncelenmes . Eğ t m ve B l m, 37, 163, 226-238.
  • Wynne, S. A. (2007). Early Ch ldhood Educat on 02: Teacher Cert f cat on. 2nd ed. Boston: XAMonl ne, Inc.
  • Zadeh, Z. Y., Farn a, F., & Ungerle der, C. (2010). How home enr chment med ates the relat onsh p between maternal educat on and ch ldren's ach evement n read ng and math. Early Educat on and Development, 21(4), 568-594.
APA Kandır A, ORÇAN KAÇAN M, YAZICI E (2016). Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 301 - 319.
Chicago Kandır Adalet,ORÇAN KAÇAN MAİDE,YAZICI Elçn Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. (2016): 301 - 319.
MLA Kandır Adalet,ORÇAN KAÇAN MAİDE,YAZICI Elçn Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 2016, ss.301 - 319.
AMA Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2016; 301 - 319.
Vancouver Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2016; 301 - 319.
IEEE Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E "Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.301 - 319, 2016.
ISNAD Kandır, Adalet vd. "Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". (2016), 301-319.
APA Kandır A, ORÇAN KAÇAN M, YAZICI E (2016). Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 301 - 319.
Chicago Kandır Adalet,ORÇAN KAÇAN MAİDE,YAZICI Elçn Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi 8, no.15 (2016): 301 - 319.
MLA Kandır Adalet,ORÇAN KAÇAN MAİDE,YAZICI Elçn Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, vol.8, no.15, 2016, ss.301 - 319.
AMA Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 8(15): 301 - 319.
Vancouver Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 8(15): 301 - 319.
IEEE Kandır A,ORÇAN KAÇAN M,YAZICI E "Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss.301 - 319, 2016.
ISNAD Kandır, Adalet vd. "Ebeveynlerin Çocukların Matematik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi 8/15 (2016), 301-319.