Yıl: 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 327 - 339 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5578/jss.66997 İndeks Tarihi: 27-03-2019

en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama yöntemiyle yürütülen bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi 4. sınıfta öğrenim gören 71 Fen bilgisi ve 70 Sınıf öğretmen adayı olmak üzere toplam 141 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, “Öğretme-Öğrenme Anlayışları Ölçeği” kullanılmıştır. Cinsiyet açısından kadın öğretmen adaylarının,erkek öğretmen adaylarına göre; program türü açısından da Sınıf öğretmen adaylarının, Fen bilgisi öğretmen adaylarına göre daha fazla yapılandırmacı anlayışa sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Investigation of Science and Classroom Teachers’ Teaching-Learning Understandings

Öz:
The aim of this study is to investigate the teaching-learning conceptions of pre-service teachers who are studying in the science teaching and classroom teaching departments and also who will carry out science courses in the future. The current study employing survey model was conducted on a total of 141 fourth year pre-service teachers (71 are pre-service science teachers and 70 are pre-service classroom teachers) in the fall term of 2015-2016 academic year. “Teaching-Learning Conception Scale” was used as a data collection tool. İt was concluded that the female pre-service teachers have higher level conception of constructivist approach than the male students and the pre-service classroom teachers have higher level conception of constructivist approach than the pre-service science teachers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAN Ş, ÇELIK C (2018). en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. , 327 - 339. 10.5578/jss.66997
Chicago CAN Şendil,ÇELIK CÜNEYD en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. (2018): 327 - 339. 10.5578/jss.66997
MLA CAN Şendil,ÇELIK CÜNEYD en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. , 2018, ss.327 - 339. 10.5578/jss.66997
AMA CAN Ş,ÇELIK C en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. . 2018; 327 - 339. 10.5578/jss.66997
Vancouver CAN Ş,ÇELIK C en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. . 2018; 327 - 339. 10.5578/jss.66997
IEEE CAN Ş,ÇELIK C "en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi." , ss.327 - 339, 2018. 10.5578/jss.66997
ISNAD CAN, Şendil - ÇELIK, CÜNEYD. "en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi". (2018), 327-339. https://doi.org/10.5578/jss.66997
APA CAN Ş, ÇELIK C (2018). en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 327 - 339. 10.5578/jss.66997
Chicago CAN Şendil,ÇELIK CÜNEYD en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.1 (2018): 327 - 339. 10.5578/jss.66997
MLA CAN Şendil,ÇELIK CÜNEYD en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.1, 2018, ss.327 - 339. 10.5578/jss.66997
AMA CAN Ş,ÇELIK C en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(1): 327 - 339. 10.5578/jss.66997
Vancouver CAN Ş,ÇELIK C en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(1): 327 - 339. 10.5578/jss.66997
IEEE CAN Ş,ÇELIK C "en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi." Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.327 - 339, 2018. 10.5578/jss.66997
ISNAD CAN, Şendil - ÇELIK, CÜNEYD. "en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/1 (2018), 327-339. https://doi.org/10.5578/jss.66997