SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 39 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-06-2019

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımlarınınbazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’ndeeğitimlerine devam eden 145’i kadın, 190’ı erkek toplam 335 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Altunbaş ve Kul(2015) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya Kullanım Ölçeği (SMKÖ)” ve araştırmacı tarafından oluşturulan, katılımcıların demografiközelliklerini belirlemek üzere hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; katılımcıların sosyo-demografiközelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde analizi, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin iletişim aracı olarak sosyal medyayıtercih etme amaçlarını öğrenmek amacıyla t-testi ve tekyönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi(ANOVA) sonucunda ortaya çıkan istatistiksel farkın hangi gruplardan kaynakladığını belirlemek amacıyla Tukey HSD çoklu karşılaştırmatesti uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda, p<0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucunda;SBF öğrencilerinin cinsiyet, yaş, bölüm, sosyal medyada günlük harcanan zaman, üniversitenin resmi sosyal medya hesaplarınıtakip etme ve sosyal medyada sahte hesap kullanma değişkenlerine göre SMKÖ alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklartespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri Davranış Bilimleri

THE EXAMINATION OF USING SOCIAL MEDIA BY SPORT SCIENCE FACULTY STUDENTS AS A COMMUNICATION TOOL IN TERMS OF SOME VARIABLES

Öz:
Abstract: The aim of this study is to examine using social media by faculty of sport science students as a communication tool in terms of some variables. 145 female and 190 male students, totally 335, studying in faculty of sport sciences at Muğla Sıtkı Koçman University constituted the study group. Using Social Media Scale, developed by Altunbas and Kul (2015) and Demographic Form, designed by the author were used for data collection. Descriptive analysis was used for the analysis of demographic variables. T-test and one-way ANOVA test were used for the analysis of difference between variables in terms of using social media preferences. Tukey HSD test was used for which group caused the differences. Significant level was accepted as p<0.05. Consequently, significant difference was found between genders, age groups, department, the times spent on social media, following official social media accounts of the university and using fake accounts on social media in terms of using social media scale.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Göksel A (2018). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 39 - 48.
Chicago Göksel Ali Gürel SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. (2018): 39 - 48.
MLA Göksel Ali Gürel SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 2018, ss.39 - 48.
AMA Göksel A SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2018; 39 - 48.
Vancouver Göksel A SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2018; 39 - 48.
IEEE Göksel A "SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." , ss.39 - 48, 2018.
ISNAD Göksel, Ali Gürel. "SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". (2018), 39-48.
APA Göksel A (2018). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(1), 39 - 48.
Chicago Göksel Ali Gürel SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16, no.1 (2018): 39 - 48.
MLA Göksel Ali Gürel SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.16, no.1, 2018, ss.39 - 48.
AMA Göksel A SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 39 - 48.
Vancouver Göksel A SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 39 - 48.
IEEE Göksel A "SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16, ss.39 - 48, 2018.
ISNAD Göksel, Ali Gürel. "SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16/1 (2018), 39-48.