Yıl: 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 79 - 86 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-06-2019

SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Öz:
Bu çalışmada sporcuların internet kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumların farklı branşlar açısından değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2015-2016 yıllarında Sakarya ilinde taekwondo,tenis, yüzme ve futbol branşı ile ilgilenen sporcular, örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 153’ü erkek (%71.8) ve 60’ıkadın (%28.2) olmak üzere toplam 213 sporcu oluşturmuştur. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından belirlenen demografik sorulara ekolarak, internet hakkındaki tutumlarını belirlemek amacıyla, Tavşancıl ve Keser (2001)’in geliştirdikleri “İnternet Tutum Ölçeği” ndebulunan sorular yöneltilmiştir. Cevaplar tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerden yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerikullanılarak açıklanmıştır. Sonuç olarak; katılımcıların genellikle, internetin iletişim kalitesini arttırdığı yönünde görüş bildirdikleri,internetin süper bir bilgi kaynağı olduğunu düşündükleri ve internette istedikleri kaynağa ulaşmanın onları sevindirdiğine dair, branşaözgü değişiklik gösteren bulgulara ulaşılmıştır. Ayrıca, haber içerikli spor sitelerinin daha kaliteli hale getirilmesi, bilimsel ve eğitimamaçlı sitelerin kullanışlı ve doyurucu bilgiler içermesi, edinilen bulgular sonucunda önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DETERMINATION OF ATTITUDES OF USING SPORTS INTERNET

Öz:
In this study, it was aimed to determine the attitudes of athletes towards internet usage and to evaluate these attitudes in terms of different branches. A total of 213 participants (153 (71.8%) men and 60 (28.2%) women) who were interested in taekwondo, tennis, swimming and soccer in the province of Sakarya in 2015-2016, were chosen by the sampling method by using the descriptive scanning model. In addition to demographic questions "Internet Attitude Scale" developed by Tavşancıl and Keser (2001) were applied to participants in order to determine their attitude towards the internet. The responses are described using descriptive statistical methods such as percent, frequency, arithmetic mean and standard deviation. As a result; varied by sport branches, participants declared that internet increses communication quality, internet is a superior information source and they are pleased to reach the sources of that they need. In addition, it has been proposed as a result of the findings obtained that the quality of the sports content with news content is better and the scientific and educational sites contain useful and satisfactory information.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut, Y. (2013) Çocuk ve Ergenlerde Bilgisayar ve İnternet Kullanımının Gelişimsel Sonuçları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, 53-68.
  • Akman, A.Ö. (2009) 1- 16 Yas Arası Çocuklarda D Vitamini Düzeyi Ve Buna Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi. Tıp Fakültesi. Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • Davis, R. A. (2001). A cognitive-behavioral model of pathological Internet use. Computers in Human Behavior, 17(2), 187-195. doi:10.1016/S0747- 5632(00)00041-8
  • Doğruer, N., Maneviş, İ., & Eyyam, R. (2010). Öğretmen adaylarının internet kullanımı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 Kasım, Antalya, pp: 920-924.
  • Gençtürk, G., Colakoglu, T., ve Demirel, M. (2009). Elit Sporcularda Doping Bilgi Düzeyinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma (Güreş Örneği). Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3).
  • Hergüner, G. (2011). Opinions of students in physical education and sports teaching on the use of social network sites. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2).
  • Işık Çalışkan, Z., Caner, N., Evgin, D., & Kaplan, B. (2017). Üniversite öğrencilerinin internet kullanım durumları ve algıladıkları stres düzeyleri. Journal of Human Sciences, 14(3), 2541-2552. doi:10.14687/jhs.v14i3.4103
  • İşman, A. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaşıkcı, D., Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, E., & Oğan, C. (2014). Türkiye ve Avrupa’daki çocukların internet alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı. Eğitim ve Bilim, 39(171): 230-243.
  • Kars, G.B. (2010). Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunlarının Çocuklarda Saldırganlığa Etkisi. Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Ko, C.H., Yen, J.Y., Yen, C.F., Chen, C.S. Ve Chen, C.C. (2012). The Association Between Internet Addiction And Psychiatric Disorder: A Review of The Literatüre. European Psychiatry. 27. 1– 8
  • Kuşuluoğlu, D.D. (2013) İstanbul Kadıköy İlçesindeki Çocuk Oyun Alanlarının Nitel Ve Nicel Açıdan Değerlendirilmesi. İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Shaw, M. ve Black D.W. (2008). Internet Addiction. CNS Drugs. 22 (5). 353-365.
  • Taş, İ., Ayas, T. (2015). Relationship the level of internet addiction with personality traits of high school students (Lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyinin kişilik özellikleriyle ilişkisi). Journal of Human Sciences, 12(2), 150-162.
  • Tavşancıl, E., Keser, H. (2001). İnternete Yönelik Likert Tipi Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 34 (1). s.45-60.
  • Öztürk, D. (2007) Bilgisayar Oyunlarının Çocukların Bilişsel Ve Duyuşsal Gelişimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İzmir.
  • Öztürk, E. G., Suveren, S., ve Çolakoğlu, T. (2012). Türkiye'de Doping, sporcuların doping bilgi düzeylerinin ölçülmesi (Hentbol Örneği). International Journal of Human Sciences, 9(1).
  • Perse, E. M. and Ferguson, D. A. (2000) The Benefits and Costs of Web Surfing, Communication Quarterly, 48 (4), 343-359.
  • Yaman, Ç. (2016). Facebook Addiction Levels of Students in the Physical Education and Sport Department. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 4(2), 1-7.
  • Yılmaz, D. (2010) Çocuk Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Anabilim Dalına Başvuran Çocuk Ve Ergenlerde, Bilgisayar Oyunu Ve İnternet Kullanımı İle Utangaçlık Ve Sosyal Fobi İlişkisinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi. ÇERSH ABD Uzmanlık Tezi. Bursa. Eroğlu, A., Bayraktar, S. (2017). Investigation of variables associated with internet addiction. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 184-199.
APA SARIKABAK M, YAMAN N, KIR R, YANAR Ş (2018). SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. , 79 - 86.
Chicago SARIKABAK Murat,YAMAN Nigar,KIR Rıdvan,YANAR ŞENOL SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. (2018): 79 - 86.
MLA SARIKABAK Murat,YAMAN Nigar,KIR Rıdvan,YANAR ŞENOL SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. , 2018, ss.79 - 86.
AMA SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. . 2018; 79 - 86.
Vancouver SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. . 2018; 79 - 86.
IEEE SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş "SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ." , ss.79 - 86, 2018.
ISNAD SARIKABAK, Murat vd. "SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ". (2018), 79-86.
APA SARIKABAK M, YAMAN N, KIR R, YANAR Ş (2018). SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(1), 79 - 86.
Chicago SARIKABAK Murat,YAMAN Nigar,KIR Rıdvan,YANAR ŞENOL SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16, no.1 (2018): 79 - 86.
MLA SARIKABAK Murat,YAMAN Nigar,KIR Rıdvan,YANAR ŞENOL SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.16, no.1, 2018, ss.79 - 86.
AMA SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 79 - 86.
Vancouver SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 79 - 86.
IEEE SARIKABAK M,YAMAN N,KIR R,YANAR Ş "SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16, ss.79 - 86, 2018.
ISNAD SARIKABAK, Murat vd. "SPORCULARIN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16/1 (2018), 79-86.