İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması

Yıl: 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 97 - 108 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5578/jss.66931 İndeks Tarihi: 22-03-2019

İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması

Öz:
Okulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde başarıyı sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden yükseköğretime kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik derslere rastlanmaktadır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte 1- 4. sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya konulmuştur. Çalışmanın amacı; Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de uygulanmakta olan Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Comparison of the Play and Physical Activities Course in the Elementary School Program with Similar Courses from Some European Countries

Öz:
One of the most important tools of learning at school, play and physical activities aim to contribute to the development of students’ bodily and physical skills as well as to enhance their self-confidence, happiness, mental health and academic achievement. In our country and in the world, courses of play and physical activities can be found in different levels of schooling from pre-school to higher education. When the primary and secondary education was reconstructed as 4+4+4 in Turkey in 2012-2013, the course of “Play and Physical Activities” was incorporated into the curricula of the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades at elementary education. The purpose of the current study is to conduct an analysis of the Play and Physical Activities Course through comparison with similar courses from Germany, France, England and Italy. To this end, the study employed literature review, one of the qualitative research methods. The findings of the study revealed that the Play and Physical Course in Turkey shows some similarities to Physical Education and Sports Courses in Germany, France, England and Italy.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Avrupa Komisyonu/EACEA/Eurydice. 2013. Avrupa’daki Okullarda Beden Eğitimi ve Spor. Eurydice Raporu. Lüksemburg: AB Yayın Ofisi.
  • Balcı, A. 2016. Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bayat, S., Kaymak, M. N., & Balcı, O. 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinde Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Journal of Human Sciences, 13 (3), 4917-4930.
  • Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. 2015. İlkokullardaki Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (19), 97-128.
  • Engin, A. O., Seven, M. A. ve Turhan, V. N. 2004. Oyunların Öğrenmedeki Yeri ve Önemi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (4), 109-120.
  • Er, A. 2008. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlik Olarak Oyun Kullanımı. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 301-310.
  • Göde, D. ve Susar, F. 1997. Okul Öncesi Eğitimin Önemi ile Bu Eğitimde Oyunun ve Bedensel Etkinliklerin Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 39-48.
  • Karasar, N. 2015. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. 2012a. 12 Yıl Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. 2012b. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Öğüt, E. 2010. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Aktarımına Bir Bakış: Geleneksel Çocuk Oyunlarının Yaşatılması İçin Öneriler. Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Ulutaş, A. 2011. Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 232-242.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA CAN S, ÇAVA KURU G (2018). İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. , 97 - 108. 10.5578/jss.66931
Chicago CAN Süleyman,ÇAVA KURU Gözde İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. (2018): 97 - 108. 10.5578/jss.66931
MLA CAN Süleyman,ÇAVA KURU Gözde İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. , 2018, ss.97 - 108. 10.5578/jss.66931
AMA CAN S,ÇAVA KURU G İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. . 2018; 97 - 108. 10.5578/jss.66931
Vancouver CAN S,ÇAVA KURU G İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. . 2018; 97 - 108. 10.5578/jss.66931
IEEE CAN S,ÇAVA KURU G "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması." , ss.97 - 108, 2018. 10.5578/jss.66931
ISNAD CAN, Süleyman - ÇAVA KURU, Gözde. "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması". (2018), 97-108. https://doi.org/10.5578/jss.66931
APA CAN S, ÇAVA KURU G (2018). İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 97 - 108. 10.5578/jss.66931
Chicago CAN Süleyman,ÇAVA KURU Gözde İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.1 (2018): 97 - 108. 10.5578/jss.66931
MLA CAN Süleyman,ÇAVA KURU Gözde İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.1, 2018, ss.97 - 108. 10.5578/jss.66931
AMA CAN S,ÇAVA KURU G İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(1): 97 - 108. 10.5578/jss.66931
Vancouver CAN S,ÇAVA KURU G İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(1): 97 - 108. 10.5578/jss.66931
IEEE CAN S,ÇAVA KURU G "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması." Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.97 - 108, 2018. 10.5578/jss.66931
ISNAD CAN, Süleyman - ÇAVA KURU, Gözde. "İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması". Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/1 (2018), 97-108. https://doi.org/10.5578/jss.66931