Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 56 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
Öz: Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu III. sınıf öğrencilerinin katılımıyla 2000 yılı Gtiz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşleri 31 maddelik anketle alınmıştır. Ankette yer alan 11 maddeye ilişkin öğrenci görüşlerinde mikroöğretim uygulaması öncesi ve sonrasında anlamlı değişiklikler gözlenmiştir. Ancak anketin diğer maddelerine ilişkin öğrenci görüşlerinde anlamlı değişiklikler gözlenmemiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
The Effect of Microteaching Practises on Student Teachers' Views of Giving Lessons in the Classroom
Öz: The aim of this study is to examine whether there is a difference between the student teachers' opinions before and after using microteaching. This study has been conducted in the fall semester of 2000 at Muğla University Pysical Education and Sport Academy with the participation of the third year students. In this study the student teachers' view on teaching in the classroom has been dealt with a questionnaire which is consisting of thirty-one questions. Significant differences have been observed in the eleven questions which are related on the students' perspective before and after using microteaching. However, there were not been any significant differences in the other questions of the questionnaire.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Ananthakrishnan, N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training its advantages and disadvantages. Journal of Postgraduate Medicine, 39 (3), 142-143.
- Bisset, Rossie T. (1999). The Knowledge bases of the expert teacher. Biritish Educational Research Journal. Oxford, Feb. 25 (1), 39-55.
- Çakır Ö. ve Aksan, Y. (1992). Yabana dil öğretmeni yetiştirmede mikroöğretimin rolü: Bir model. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 313-320.
- Çakır, Özlem (2000). Öğretmen Yetiştirmede Teoriyi Pratiğe Bağlayan Mikroöğretimin Türkiye'deki Üç Üniversitede Durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,62-68.
- Demirci, Özcan (2000). Alandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
- Kazu., H. (1996). Öğretmen yetiştirmede mikroöğretim yönteminin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
- Külahçı, Şadiye G. (1994). Mikroöğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi I. Model Geliştirme. Eğitim ve Bilim. 18, (91), 12-23.
- Külahçı, Şadiye G. (1994). Mikroöğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi II. Değerlendirme. Eğitim ve Bilim. 18, (92), 36-44.
- Macleod, G. (1987). Microteaching: end of a research era? International Journal of Educational Research, 11(5),531-541.
APA | GÖRGEN İ (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. , 56 - 63. |
Chicago | GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. (2003): 56 - 63. |
MLA | GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. , 2003, ss.56 - 63. |
AMA | GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. . 2003; 56 - 63. |
Vancouver | GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. . 2003; 56 - 63. |
IEEE | GÖRGEN İ "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi." , ss.56 - 63, 2003. |
ISNAD | GÖRGEN, İzzet. "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi". (2003), 56-63. |
APA | GÖRGEN İ (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 56 - 63. |
Chicago | GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 56 - 63. |
MLA | GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.56 - 63. |
AMA | GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 56 - 63. |
Vancouver | GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 56 - 63. |
IEEE | GÖRGEN İ "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.56 - 63, 2003. |
ISNAD | GÖRGEN, İzzet. "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 56-63. |