Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi

Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 56 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu III. sınıf öğrencilerinin katılımıyla 2000 yılı Gtiz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşleri 31 maddelik anketle alınmıştır. Ankette yer alan 11 maddeye ilişkin öğrenci görüşlerinde mikroöğretim uygulaması öncesi ve sonrasında anlamlı değişiklikler gözlenmiştir. Ancak anketin diğer maddelerine ilişkin öğrenci görüşlerinde anlamlı değişiklikler gözlenmemiştir.
Anahtar Kelime: öğretmen becerileri öğretmen eğitimi mikroöğretim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Spor Bilimleri

The Effect of Microteaching Practises on Student Teachers' Views of Giving Lessons in the Classroom

Öz:
The aim of this study is to examine whether there is a difference between the student teachers' opinions before and after using microteaching. This study has been conducted in the fall semester of 2000 at Muğla University Pysical Education and Sport Academy with the participation of the third year students. In this study the student teachers' view on teaching in the classroom has been dealt with a questionnaire which is consisting of thirty-one questions. Significant differences have been observed in the eleven questions which are related on the students' perspective before and after using microteaching. However, there were not been any significant differences in the other questions of the questionnaire.
Anahtar Kelime: teacher education microteaching teacher skills

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ananthakrishnan, N. (1993). Microteaching as a vehicle of teacher training its advantages and disadvantages. Journal of Postgraduate Medicine, 39 (3), 142-143.
  • Bisset, Rossie T. (1999). The Knowledge bases of the expert teacher. Biritish Educational Research Journal. Oxford, Feb. 25 (1), 39-55.
  • Çakır Ö. ve Aksan, Y. (1992). Yabana dil öğretmeni yetiştirmede mikroöğretimin rolü: Bir model. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 313-320.
  • Çakır, Özlem (2000). Öğretmen Yetiştirmede Teoriyi Pratiğe Bağlayan Mikroöğretimin Türkiye'deki Üç Üniversitede Durumu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,62-68.
  • Demirci, Özcan (2000). Alandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Kazu., H. (1996). Öğretmen yetiştirmede mikroöğretim yönteminin etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Külahçı, Şadiye G. (1994). Mikroöğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi I. Model Geliştirme. Eğitim ve Bilim. 18, (91), 12-23.
  • Külahçı, Şadiye G. (1994). Mikroöğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Deneyimi II. Değerlendirme. Eğitim ve Bilim. 18, (92), 36-44.
  • Macleod, G. (1987). Microteaching: end of a research era? International Journal of Educational Research, 11(5),531-541.
APA GÖRGEN İ (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. , 56 - 63.
Chicago GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. (2003): 56 - 63.
MLA GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. , 2003, ss.56 - 63.
AMA GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. . 2003; 56 - 63.
Vancouver GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. . 2003; 56 - 63.
IEEE GÖRGEN İ "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi." , ss.56 - 63, 2003.
ISNAD GÖRGEN, İzzet. "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi". (2003), 56-63.
APA GÖRGEN İ (2003). Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 56 - 63.
Chicago GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 56 - 63.
MLA GÖRGEN İzzet Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.56 - 63.
AMA GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 56 - 63.
Vancouver GÖRGEN İ Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 56 - 63.
IEEE GÖRGEN İ "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.56 - 63, 2003.
ISNAD GÖRGEN, İzzet. "Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 56-63.