Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yıl: 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1232 - 1255 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.23891/efdyyu.2018.103 İndeks Tarihi: 26-08-2019
Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Öz: Bu araştırma; müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitlideğişkenler açısından incelenmesini amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Çalışmaya dokuzfarklı üniversiteden toplam 433 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak,“Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeğeek olarak, müzik öğretmeni adaylarının demografik özelliklerini, bireysel çalgı dersinedevamlılık durumlarını, bireysel çalgı not ortalamalarını ve solo performans durumlarını tespitetmek amaçlı sorulara da yer verilmiştir.Literatür incelendiğinde; müzik öğretmeni adaylarının, bireysel çalgı çalışmaalışkanlıklarına yönelik benzer çalışmalar mevcut olsa da bu çalışma; ulaşılan örnekleminevreni temsil eder nitelikte olmasıyla büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple; tamamen evrenitemsil eden bu örneklem ile müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları,net bir şekilde ortaya konulmuştur.Araştırmaya katılan 433 öğrencinin Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı Ölçek Puanıortalaması 64,28 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuç, çalışmaya katılan öğrencilerin 3.78 aritmetik ortalama ile “Büyük Ölçüde Katılıyorum” ifadesine yaklaştığını göstermiş ve busonuca göre de öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının iyi derecede olduğusaptanmıştır.Müzik Öğretmenliği adaylarının farklı demografik özelliklerinden elde edilen niceldeğişkenlerin ortalamaları ile bireysel çalgı çalışma alışkanlığı ölçeğinden aldıkları puanortalamaları arasındaki ilişkiler incelendiğinde; istatistiksel olarak p<,01 düzeyinde anlamlıilişkilere rastlanmaktadır. Araştırmacılar için en önemli bulgu ise öğrencilerin bireysel çalgıçalışma alışkanlığı ölçek puanı ortalamaları ile bireysel çalgı dersi notlarının ortalamalarıarasındaki pozitif yönde anlamlı ilişkinin (r=,609; p=,000) tespit edilmiş olmasıdır.
Anahtar Kelime: Konular:
Investıgation of Individual Instrument Practice Habits of Prospective Music Teachers In Terms of Various Variables
Öz: This research is a descriptive study aiming to examine the prospective music teachers' individual instrument practice habits in terms of various variables. A total of 433 students from nine different universities participated in the study. The "Individual Instrument Practice Habits Scale" was used in the study. In addition to the scale used in the research, there are also questions included to determine the demographic characteristics of the prospective music teachers, the continuity status to individual instrument lessons, individual instrument grade averages and solo performance status. When the literature is examined, similar studies on prospective music teachers and individual instrument practice habits can be found. However, this study is very important because the sample that is obtained represents the universe. Therefore; This sample, which represents the entire universe, clearly reveals the individual instrument practice habits of prospective music teachers. The average score of the Individual instrument practice Habit Scale Score of 433 students who participated in the research was 64.28. This result shows that the students participated are close to the statement of "I totally agree" with an arithmetic average of 3.78 in the study. According to this result, it was determined that the students' individual music practice habits are at a good level. When the relations between the average of the quantitative variables obtained from the different demographic characteristics of the prospective music teachers and the average of the score they got from the individual instrument practice habits scale are examined statistically significant correlations were found at p<,01 level. The most important finding for the researchers is the fact that there is a positive relationship between students average scores of individual instrument practice habits and average grades of individual instrumental lessons (r =, 609p=,000)
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aydın, B . (2013). Üniversite öğrencilerinin bir kesiminde çalışma alışkanlıkları ve tutumları ile depresyon seviyelerinin incelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 8-15. Erişim Adresi: http://dergipark.gov.tr/maruaebd/issue/350/2494
- Babacan E., Yüksel G., Küçükosmanoğlu O., Babacan M. D., (2017). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Konya İli Örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching. 6,1.
- Demirel, Ö. (2015). Öğretme sanatı.21.Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
- Ergene, T. (2011). Lise öğrencilerinin sınav kaygısı, çalışma alışkanlıkları, başarı güdüsü ve akademik performans düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160).
- Güneş, F. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
- Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
- Küçükosmanoğlu, H. O., Babacan, E., Babacan, M. D., & Yüksel, G. (2017). Müzik eğitiminde bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ölçek geliştirme çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
- Önder, C. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı klasik gitar öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi ABD Müzik Eğitimi Programı, Burdur.
- Özmenteş, G. (2014). Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müzik özyeterlikleri, benlik saygıları ve bireysel özellikleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 39(171).
- Özmenteş, S. (2008). Çalgı eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme taktikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9,16, 157–175
- Parasız, G., Gülüm, O. (2007). Öğrencilerin haftalık keman çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6, 31.
- Rençber, B. A. (2012). Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 191-198.
- Robinson, A. E. (1994). Gender roles and study habits. Arkansas State University.
- Subaşı, G. (2008). Verimli çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 9, 16, 157-175.
- Tümkaya, S., Bal, L. (2006). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 2, 313-326
APA | COSKUN SENTÜRK G, KAPÇAK Ş, Kapçak Işıksungur B (2018). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
Chicago | COSKUN SENTÜRK GÜLCE,KAPÇAK ŞEYDAGÜL,Kapçak Işıksungur Beyzagül Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (2018): 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
MLA | COSKUN SENTÜRK GÜLCE,KAPÇAK ŞEYDAGÜL,Kapçak Işıksungur Beyzagül Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 2018, ss.1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
AMA | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2018; 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
Vancouver | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2018; 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
IEEE | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B "Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi." , ss.1232 - 1255, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
ISNAD | COSKUN SENTÜRK, GÜLCE vd. "Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". (2018), 1232-1255. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.103 |
APA | COSKUN SENTÜRK G, KAPÇAK Ş, Kapçak Işıksungur B (2018). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
Chicago | COSKUN SENTÜRK GÜLCE,KAPÇAK ŞEYDAGÜL,Kapçak Işıksungur Beyzagül Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2018): 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
MLA | COSKUN SENTÜRK GÜLCE,KAPÇAK ŞEYDAGÜL,Kapçak Işıksungur Beyzagül Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2018, ss.1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
AMA | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
Vancouver | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 1232 - 1255. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
IEEE | COSKUN SENTÜRK G,KAPÇAK Ş,Kapçak Işıksungur B "Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.1232 - 1255, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.103 |
ISNAD | COSKUN SENTÜRK, GÜLCE vd. "Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2018), 1232-1255. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.103 |