Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi
Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 261 - 273 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.318132 İndeks Tarihi: 11-10-2019
Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi
Öz: Araştırmanın amacı, ilkokulda çalışan sınıf öğretmenlerinin programda yeralan oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri ortaya koymaktır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarakdesenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretimyılında Muğla ili Menteşe ilçesinde çalışan ve gönüllü olarak katılan 20 sınıföğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler amaca uygun olarak hazırlananaçık uçlu sorular ile toplanmış, analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre öğretmenler; oyun ve fiziki etkinlikler dersininkazanım, ders kitabı ve etkinlikler açısından sorunlar taşıdığını; oyun ve fizikietkinlikler dersinde kullanılabilecek araç-gereçlerin temin edilemediğini ortayakoymuşlardır.
Anahtar Kelime: Konular:
Evaluation of Play and Physical Activities Course Taught in Elementary Schools on the basis of Classroom Teachers’ Opinions
Öz: The purpose of the current study is to elicit the opinions of the classroom teachers working in elementary schools about the course of play and physical activities in the elementary school curriculum. The current study was designed by using the case study, one of the qualitative research methods. The study group of the current research is comprised of 20 classroom teachers working in the Menteşe province of the city of Muğla in 2014-2015 school year, participating on a voluntary basis. The data of the study were collected through open-ended questions developed for the purpose of the study and in their analysis, descriptive analysis was used. The results of the study revealed that the teachers are of the opinion that the course of play and physical activities has some problems in terms of expected outcomes, textbook and activities and tools-equipments that can be used in the course of play and physical activities are not supplied.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Avşar, Z. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Değerlendirme Süreci İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 81–89.
- Aras, Ö. (2013). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars ili örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Boz, T. ve Yıldırım, A. (2014). “4+4+4 Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Zorluklar.” Başkent Unıversıty Journal of Education, 1(2): 54-65. Can, S. (2015). Ders Notları
- Cihangiroğlu, C. (1994). Çocuk Oyun Alanlarındaki Oyun Aletlerinde Uyulması Gereken Kriterler Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. (2015). İlkokullardaki Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Issn: 1308–9196, Yıl : 8 Sayı : 19, DOI Numarası:http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.35272
- Dalaman, O.ve Korkmaz, İ. (2010). İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersine Giren Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretim Programı Kazanımlarına İlişkin Görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 4, Sayı 3.
- Erdem, Ö. (2003). Okul Öncesi Eğitim Birimlerinde Dış Mekân Tasarım İlkeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden Eğitimi Öğretim Programının Uygulanabilme Koşulları ile ilgili Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64.
- Kazu, H. ve Arslan, S. (2014). Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 1, Sayfa: 49-63.
- MEB. (2012a). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- MEB. (2012b). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Eğitsel Oyunlar. Ankara Milli Eğitim Bakanları Yayınları.
- Özdenk, Ç. (2007). 6 Yaş Grubu Öğrencilerinin Psikomotor Gelişimlerinin Sağlanmasında Oyunun Yeri ve Önemi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
- Poyraz, H. (2003). Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık
- Tokat, S. (2013). Beden Eğitimi Öğretmenleri ve Okul Yöneticilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Etkinliği Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Uluğ, M. (1999). Niçin Oyun? Çocuğun Gelişiminde ve Çocuğu Tanımada Oyunun Önemi. İstanbul: Özne ve Göçebe Yayınları.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
APA | CAN S, ÇAVA G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. , 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
Chicago | CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. (2018): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
MLA | CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. , 2018, ss.261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
AMA | CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. . 2018; 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
Vancouver | CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. . 2018; 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
IEEE | CAN S,ÇAVA G "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi." , ss.261 - 273, 2018. 10.24315/trkefd.318132 |
ISNAD | CAN, Süleyman - ÇAVA, Gözde. "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi". (2018), 261-273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132 |
APA | CAN S, ÇAVA G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
Chicago | CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.2 (2018): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
MLA | CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.2, 2018, ss.261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
AMA | CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
Vancouver | CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132 |
IEEE | CAN S,ÇAVA G "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.261 - 273, 2018. 10.24315/trkefd.318132 |
ISNAD | CAN, Süleyman - ÇAVA, Gözde. "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/2 (2018), 261-273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132 |