Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi

Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 261 - 273 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.318132 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi

Öz:
Araştırmanın amacı, ilkokulda çalışan sınıf öğretmenlerinin programda yeralan oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri ortaya koymaktır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarakdesenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretimyılında Muğla ili Menteşe ilçesinde çalışan ve gönüllü olarak katılan 20 sınıföğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler amaca uygun olarak hazırlananaçık uçlu sorular ile toplanmış, analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre öğretmenler; oyun ve fiziki etkinlikler dersininkazanım, ders kitabı ve etkinlikler açısından sorunlar taşıdığını; oyun ve fizikietkinlikler dersinde kullanılabilecek araç-gereçlerin temin edilemediğini ortayakoymuşlardır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

Evaluation of Play and Physical Activities Course Taught in Elementary Schools on the basis of Classroom Teachers’ Opinions

Öz:
The purpose of the current study is to elicit the opinions of the classroom teachers working in elementary schools about the course of play and physical activities in the elementary school curriculum. The current study was designed by using the case study, one of the qualitative research methods. The study group of the current research is comprised of 20 classroom teachers working in the Menteşe province of the city of Muğla in 2014-2015 school year, participating on a voluntary basis. The data of the study were collected through open-ended questions developed for the purpose of the study and in their analysis, descriptive analysis was used. The results of the study revealed that the teachers are of the opinion that the course of play and physical activities has some problems in terms of expected outcomes, textbook and activities and tools-equipments that can be used in the course of play and physical activities are not supplied.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAN S, ÇAVA G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. , 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
Chicago CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. (2018): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
MLA CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. , 2018, ss.261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
AMA CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. . 2018; 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
Vancouver CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. . 2018; 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
IEEE CAN S,ÇAVA G "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi." , ss.261 - 273, 2018. 10.24315/trkefd.318132
ISNAD CAN, Süleyman - ÇAVA, Gözde. "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi". (2018), 261-273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132
APA CAN S, ÇAVA G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
Chicago CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.2 (2018): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
MLA CAN Süleyman,ÇAVA Gözde Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.2, 2018, ss.261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
AMA CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
Vancouver CAN S,ÇAVA G Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 261 - 273. 10.24315/trkefd.318132
IEEE CAN S,ÇAVA G "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.261 - 273, 2018. 10.24315/trkefd.318132
ISNAD CAN, Süleyman - ÇAVA, Gözde. "Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İlkokulda Uygulanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/2 (2018), 261-273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132