Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 304 - 317 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.321973 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel düşünmeile bireysel yenilikçilik durumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Amaçdoğrultusunda araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veritoplama aracı olarak matematiksel düşünme ölçeği ile bireysel yenilikçilikölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılıbahar döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi SınıfÖğretmenliği Lisans Programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarıarasından seçkisiz yöntemle belirlenen 223 sınıf öğretmeni adayıoluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmeni adaylarınınmatematiksel düşünme durumlarının yüksek, bireysel yenilikçiliklerine ilişkindurumlarının orta düzeyde, bireysel yenilikçilik kategorilerinden en fazlasorgulayıcı olduğu ortaya çıkmıştır. Matematiksel düşünme ile bireyselyenilikçilik durumları arasındaki ilişki incelendiğinde orta düzeyde pozitifyönde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerininyetiştirilmesi aşamasında matematiksel düşünmeyi geliştirici etkinliklerintasarlanması, planlanması ve uygulanmasına yönelik etkinliklergerçekleştirilerek bireysel yenilikçilikleri desteklenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Identifying the Relationship Between Individual Innovation with Mathematical Thinking of Pre-service Primary School Teachers

Öz:
The aim of the study is determine the relationship between mathematical thinking and individual innovations of pre-service primary school teachers. The correlational research method was used. Mathematical Thinking Scale and Individual Innovation Scale were used as data collection instrument. The sapling was constituted from 223 pre-service primary school teachers who studied in Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education and Department of Primary School Teacher Education in 2015-2016 academic year. According to the result of this study, it was found that the mathematical thinking level of the participants was high, the level of individual innovation was moderate. From the categories of the individual innovation, critical had the highest score in this study. As for the relationship between mathematical thinking and individual innovation, a moderate positive relationship was observed. Individual innovations can be promoted through activities aimed at designing, planning and implementing mathematical thinking improvement activities in the course of the upbringing of classroom teachers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YORULMAZ A, ÇOKÇALISKAN H, ÇELIK O (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
Chicago YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL,ÇELIK OZKAN Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. (2018): 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
MLA YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL,ÇELIK OZKAN Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 2018, ss.304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
AMA YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2018; 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
Vancouver YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2018; 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
IEEE YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." , ss.304 - 317, 2018. 10.24315/trkefd.321973
ISNAD YORULMAZ, ALPER vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". (2018), 304-317. https://doi.org/10.24315/trkefd.321973
APA YORULMAZ A, ÇOKÇALISKAN H, ÇELIK O (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
Chicago YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL,ÇELIK OZKAN Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.2 (2018): 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
MLA YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL,ÇELIK OZKAN Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.2, 2018, ss.304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
AMA YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
Vancouver YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 304 - 317. 10.24315/trkefd.321973
IEEE YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H,ÇELIK O "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.304 - 317, 2018. 10.24315/trkefd.321973
ISNAD YORULMAZ, ALPER vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri İle Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/2 (2018), 304-317. https://doi.org/10.24315/trkefd.321973