MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 65 - 76 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.14034 İndeks Tarihi: 05-07-2019

MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Dünya üzerinde var olan toplumları birbirine bağlayan ve farklıdesenleri ile çeşitlendiren en önemli unsurlardan birisi kültürdür. Kültürgeçmişten günümüze toplumların yaşamlarıyla yoğrulan, geleneklerin,ahlaki değerlerin ve toplumsal yaşanmışlıkların bir bütünü ve süzülerekgelen özüdür. Her toplumun kendine özgü ahlaki değerleri, yaşamkriterleri ve gelenekleri olduğu gibi her toplumun benimsediği ve tümtoplumlar tarafından katkılarla oluşturulan genel bir kültür anlayışı dageçmişten günümüze yer almaktadır. Eğitim; bilim, teknik ve sanatın herüçünü de kapsayan bir içerik taşıyorsa,bireyleri ve toplumlarıbiçimlendirme, yönlendirme, değiştirme, geliştirme ve yetkinleştirmedeen etkili süreç niteliğini kazanır. Sanat eğitimi bu amaca dönük eğitimsürecinin üç ana boyutundan, üç ana bileşeninden biridir. Müzik eğitimisürecinde bireysel çalgı eğitiminde edinilen davranışlar toplu çalgıeğitiminde geliştirilmekte, ilerletilmekte ve uygulamaya dönük ivmekazanmaktadır. Orkestra/oda müziği eğitimi, bireysel çalgı eğitimindekazanılan davranışların toplu çalma yoluyla geliştirilmesi, değiştirilmesi,dönüştürülmesi olarak da tanımlanabilir.Bu araştırma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığıbetimsel bir çalışmadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıylayapılandırılmış görüşme formu ve anket uygulanmıştır. Araştırmanınevrenini, Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü,Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki orkestra/oda müziği ve bireyselçalgı eğitimi derslerini yürütmüş/yürütmekte olan öğretim elemanları veilgili dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini AltıÜniversitenin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü,Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki ilgili öğretim elemanları ve adı geçendersin öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunda yer alan üniversitelerin ilgili Anabilim dallarında orkestra/oda müziği ve bireyselçalgı eğitimi derslerini yürütmüş/yürütmekte olan öğretim elemanlarıylagörüşme gerçekleştirilmiş, Orkestra/oda müziği dersini alan öğrencilereanket uygulanmıştır. Araştırmanın problemine cevap aramaya yönelikgeliştirilen yapılandırılmış görüşme formu çözümlenerek elde edilenbulgular araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Öğrencilereuygulanan anketin yüzde ve frekans değerleri çözümlenmiş, elde edilenveriler araştırmanın bulgularına ışık tutmuştur. Araştırma sonucundamüzik eğitimcisi yetiştiren kurumlardaki orkestra/oda müziği eğitimietkinlik süreci hazırlama, etkinlik öncesi süreç ürün sergileme ve etkinliksonrası dönütlere yönelik veriler tespit edilmiş ve konuya ilişkin önerilergeliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Sanat

INVESTIGATED OF ORCHESTRA/CHAMBER MUSIC TRAINING THE ACTIVITY PROCESS IN MUSIC EDUCATOR TRAINING INSTITUTIONS

Öz:
There are societies in the world, linking and varies with different patterns one of the most important elements of culture. Culture from the past to the present society attracted with the lives, traditions, moral values and social experiences of a whole and essence from by filtering. Each society has its own moral values, life and traditions of each society as well as the criteria adopted and contributed by all the communities created with a sense of a general culture from the past to the present. Education; Science, technical and art covering all three if individuals and communities, content formatting, routing, switching, and control the most effective process to develop the nature. Art education facing the training process for this purpose because the three main size is one of the three main components. Individual instruments in the process of training in musical education acquired behaviors developed in education by public instrument, transmitted and application-oriented gaining momentum. Individual instrument Orchestra/Chamber music training, training development through collective of conduct gained at playback, changing, transforming. This research, qualitative and quantitative research methods to use descriptive. Configured to provide data to the survey interview form and questionnaire has been applied. The research universe, depending on the Education Faculties of Fine Arts Department, Music Education Department’s Orchestra/Chamber music and individual instrument training courses carried out/conducts instructors and students taking about. The sample of the survey depends on the University's Department of Fine Arts Education Faculties of six, Music Education Department faculty members and about constitute the said course. Suppliers of the universities in the sample group in the Department of orchestral/Chamber music and individual instrument training courses conducted/implemented the Faculty interview form conducting, Orchestral/Chamber music students survey was implemented a lesson. Look for the answer to the issue of the research developed structured interview form for analyzing findings from research have been assessed within the scope. The students are resolved using the survey statistics programs are implemented, the resulting data has shed light on the research findings. As a result of the research, music educator-breeding institutions Orchestra/Chamber music training activity preparation, proactive process product merchandising and process activity data were identified for the post feedback and developed recommendations on the subject.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Sanat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ayvacı, Ş.H. Devecioğlu, Y. “Yeni Program ve Öğretmenlerin Yenilikçi Bakış Açıları”. First International Congress of Educational Research. Educational Research Association. Çanakkale. 2006, s.458.
  • Ertürk, S. Eğitimde Program Geliştirme. Meteksan Lmt. Şti. Ankara. 1982, s.95.
  • Ertürk, S. Eğitimde “Program” Geliştirme. Ankara. Hacettepe Üniversitesi Basımevi. 1972, s.12.
  • Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1991, s.31
  • Kıvrak, Y. “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarımızda Toplu Çalma/Söyleme Derslerindeki Repertuar Sorunu” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. İnönü Üniversitesi. Malatya. 2003, s.92.
  • Kösterelioğlu, İ. Bayar, A. Kösterelioğlu, M.A. Öğretmen Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğrenme Süreci: Bir Durum Analizi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/2 Winter. Ankara. 2014, s.4.
  • Uçan, A. Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Evrensel Müzik evi. Ankara. 2005, s.8.
  • Varış, Y. A. Orkestra/Oda Müziği Dersinin Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecindeki Yeri Ve Önemi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:16 (İpekyolu Özel Sayısı), 2016, s.2504-2520.
APA AKYÜREK R (2018). MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. , 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
Chicago AKYÜREK RIZA MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. (2018): 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
MLA AKYÜREK RIZA MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
AMA AKYÜREK R MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
Vancouver AKYÜREK R MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
IEEE AKYÜREK R "MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ." , ss.65 - 76, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14034
ISNAD AKYÜREK, RIZA. "MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ". (2018), 65-76. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14034
APA AKYÜREK R (2018). MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
Chicago AKYÜREK RIZA MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.19 (2018): 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
MLA AKYÜREK RIZA MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.19, 2018, ss.65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
AMA AKYÜREK R MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
Vancouver AKYÜREK R MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 65 - 76. 10.7827/TurkishStudies.14034
IEEE AKYÜREK R "MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.65 - 76, 2018. 10.7827/TurkishStudies.14034
ISNAD AKYÜREK, RIZA. "MÜZİK EĞİTİMİCİSİ YETİŞTİREN KURUMLARDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/19 (2018), 65-76. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14034