Yıl: 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 165 - 175 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32709/akusosbil.415920 İndeks Tarihi: 18-07-2019

Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu

Öz:
İletişimdoyumu kavramı, iletişim ile memnuniyet arasındaki ilişki üzerine yapılan çokçeşitli araştırmalar sonucunda ortaya çıkmış bir kavram olup; artmasıçalışanların örgütsel düzeyde pozitif tutum sergilemesine katkıda bulunmaktadır.Bu çalışmanın amacı, iletişim doyumunun pozitif ses çıkartma davranışınıpozitif yönde etkileyip etkilemediğini belirlemek ve bununla birlikte pozitiförgütsel davranış literatürüne katkı sağlamaktır. Bu çalışma tanımlayıcı biraraştırma olup anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışanlarıniletişim doyum düzeylerini tespit etmek amacıyla Downs ve Hazen’in geliştirdiği”İletişim Doyumu Ölçeği” ve pozitif ses çıkartma düzeylerini belirlemekamacıyla, Maynes ve Podsakoff ’un geliştirdiği ve Çankır tarafından Türkçeuyarlaması yapılan “Pozitif Ses Çıkartma Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulanananketler sonucunda elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Pozitif sesçıkartma davranışının öncülü olarak nitelendirdiğimiz iletişim doyumu ile yapılanregresyon analizi sonucunda iletişim doyumunun, katılımcıların pozitif sesçıkartma davranışındaki  %79’luk değişimiaçıkladığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, yoğun ve karmaşık bir örgütyapısına sahip hastanelerde, örgütün çalışanlardan yüksek düzeyde faydasağlamasının bir yolu olarak düşünülen pozitif ses çıkartma davranışının, birörgüt kültürü haline getirilmesinin öncülü olarak; olumlu iletişim iklimininyaratılması önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Davranış Bilimleri

Communication Satisfaction As a Predictor of Positive Voice Behaviour

Öz:
The concept of communication satisfaction is emerged as a result of various researches on the relation between communication and satisfaction and increases of it contributes to the positive attitude of employees at the organizational level. The purpose of this study is to determine whether communication satisfaction is the antecedent of positive voice behaviour and to contribute to the positive organizational behavior literature. This study was a descriptive study and was conducted using questionnaire method. In order to determine the level of communication satisfaction, “Communication Satisfaction Scale” developed by Downs and Hazen was used and to determine levels of positive voice behaviour, “Positive Voice Behaviour Scale” developed by Maynes and Podsakoff adapted to Turkish by Cankir was used. The data analyzed with SPSS. As a result of the regression analysis with the communication satisfaction that we defined as the predecessor of the positive voice behavior, it was found that the communication satisfaction explained 79% of change in the positive voice behavior. To conclude, for the case of hospitals that have intensive and complex organizational structure, the creation of a positive communication climate is recommended as a premise for making the positive voice behaviour, which is considered as a way of achieving a high level of benefits from the employees.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA sener e, Çetinkaya F, Yüksel A, Akkoca Y (2018). Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. , 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
Chicago sener emine,Çetinkaya Fatih Ferhat,Yüksel Ayşe Nurefşan,Akkoca Yusuf Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. (2018): 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
MLA sener emine,Çetinkaya Fatih Ferhat,Yüksel Ayşe Nurefşan,Akkoca Yusuf Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. , 2018, ss.165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
AMA sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. . 2018; 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
Vancouver sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. . 2018; 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
IEEE sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y "Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu." , ss.165 - 175, 2018. 10.32709/akusosbil.415920
ISNAD sener, emine vd. "Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu". (2018), 165-175. https://doi.org/10.32709/akusosbil.415920
APA sener e, Çetinkaya F, Yüksel A, Akkoca Y (2018). Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
Chicago sener emine,Çetinkaya Fatih Ferhat,Yüksel Ayşe Nurefşan,Akkoca Yusuf Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.2 (2018): 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
MLA sener emine,Çetinkaya Fatih Ferhat,Yüksel Ayşe Nurefşan,Akkoca Yusuf Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.2, 2018, ss.165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
AMA sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(2): 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
Vancouver sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 20(2): 165 - 175. 10.32709/akusosbil.415920
IEEE sener e,Çetinkaya F,Yüksel A,Akkoca Y "Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu." Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.165 - 175, 2018. 10.32709/akusosbil.415920
ISNAD sener, emine vd. "Pozitif Ses Çıkartma Davranışının Öncülü Olarak İletişim Doyumu". Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/2 (2018), 165-175. https://doi.org/10.32709/akusosbil.415920